Autossa panoraama lasikatto, onko kellää???
Aika monessa näyttää nyt olevan joita katsellut ja tämän takia ostopäätös jäänyt tekemättä. Miten toimii ja pelaa talvellakin, ajatus tuntuu oudolta. Oletteko tykänny?
Kommentit (17)
Minullakin on 11-vuotiaassa autossa lasikatto. Ei ole ollut mitään ongelmia. Lapset tykkäävät.
Kylmä talvella. Vuotaa. Aurinkoisella ilmalla huono kun on liian kirkasta.
Eikö talvella ole lumessa ja jäässä, ikävän näköinen?
On se kiva. Pelkäätkö lämmön karkaavan lasin läpi helpommin kuin 0,5-millisen kangaspäällysteisellä pahvilla verhoillun pellin? Ei karkaa. Lasi on paksu ja laminoitu, se eristää paremmin.
Ja tuota kirkkautta myös mieti, päähän porottaa ja lämpenee varmasti enempi miten ei lasikatto.
Vierailija kirjoitti:
Eikö talvella ole lumessa ja jäässä, ikävän näköinen?
Eihän toki, koska ne lumet ja jäät on tieliikennelain nojalla poistettava autosta ennen ajoon lähtöä. Ajatko sinä jokin jäävuori katolla vaarantaen liikennettä? Sehän lopsahtaa sieltä jarruttaessa tuulilasillesi tai ohikulkijoiden päälle.
12v auto täälläkin. Kiva oli alussa ja kun lapset olivat pienempiä, tykkäsivät seurailla sitä kautta taivasta ja pilviä. Ollut jo vuosikausia se verho kiinni siinä, muuten talvisin käy veto sieltä ja kesäisin aurinko räkittää, niin helvatan kuuma. Seuraavaan autoon ei tule moista kattoa.
Taksissa oli. Sää oli aurinkoinen ja takapenkillä oli ikävä istua auringon häikästäessä.
Lähinnä ihmetyttää tuon ikkunan turvallusuus kolaritilanteessa, kun auto pyörii katon kautta ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuota kirkkautta myös mieti, päähän porottaa ja lämpenee varmasti enempi miten ei lasikatto.
Suomessa aurinko porottaa korkeimmillaan 47° horisontin yläpuolella, joten ei se päähän porota. Eri asia, jos menet Päiväntasaajalle ajelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö talvella ole lumessa ja jäässä, ikävän näköinen?
Eihän toki, koska ne lumet ja jäät on tieliikennelain nojalla poistettava autosta ennen ajoon lähtöä. Ajatko sinä jokin jäävuori katolla vaarantaen liikennettä? Sehän lopsahtaa sieltä jarruttaessa tuulilasillesi tai ohikulkijoiden päälle.
Kyllä se lumi jää vaan tarttuu kiinni, varsinkin jos ei ole tallissa välillä sulamassa. Vai pitäskö yltää rapata se kattokin.
Vierailija kirjoitti:
Taksissa oli. Sää oli aurinkoinen ja takapenkillä oli ikävä istua auringon häikästäessä.
Lähinnä ihmetyttää tuon ikkunan turvallusuus kolaritilanteessa, kun auto pyörii katon kautta ympäri.
Siinä tilanteessa pelti tulee sisään, murskaa ja viiltää, mutta laminoitu lasi vain säröytyy laminoinnin välissä eikä vahingoita. Auton pyöriessä suurin riski on niskavamma, päävamma (isku sivuikkunaan tai pilariin) ja vöiden repeäminen irti.
Ajatko usein +100 km/h kaarteessa ulos, silloin suurin riski olet sinä itse, ei katon materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö talvella ole lumessa ja jäässä, ikävän näköinen?
Eihän toki, koska ne lumet ja jäät on tieliikennelain nojalla poistettava autosta ennen ajoon lähtöä. Ajatko sinä jokin jäävuori katolla vaarantaen liikennettä? Sehän lopsahtaa sieltä jarruttaessa tuulilasillesi tai ohikulkijoiden päälle.
Kyllä se lumi jää vaan tarttuu kiinni, varsinkin jos ei ole tallissa välillä sulamassa. Vai pitäskö yltää rapata se kattokin.
Kyllä pitäisi. On varrellisia skrapoja ja jakkarat keksitty. Sinä olet vastuussa autosi muille aiheuttamista riskeistä, myös siltä osin kuin ne johtuvat puutteelliseen lumen ja jään poistoon. Ja tämä muuten koskee myös perävaunujen päälle kertynyttä lunta ja jäätä.
"miten toimii ?" No ei toimi. Se on KATTO joka ei tee mitään. On ja öllöttää vain. Onko se kiva. No minusta on, auto tuntuu tilavammalta ja on valoisampi.
Tosi kiva. Meillä ollut kuutisen vuotta. Jos häiritsee, niin ainakin meidän autossa saa nappia painamalla kattoverhoilun siihen ikkunan eteen.
Auton säännöllinen peseminen ja vahaus helpottaa lumen ja jään poistoa. Samoin se, että poistaa ne säännöllisesti eikä päästä kertymään kinosta. Jos autoa pitää ulkona, se tietenkin peitetään pressulla yöksi tai lumisateen uhatessa. On verrattomasti helpompi kiskoa lumet pois pressulla kuin alkaa hinkata niitä irti auton maalipinnasta.
Ihan yhtä helppoa on poistaa lumet lasikatosta kuin pelti-, helpompikin jos lasissa on lämmitys.
Ilmeisesti kommentoijat eivät osaa katsoa sääennusteita tai pitää autoaan muutenkaan ajokunnossa.
Kesällä kiva, eikä ole ollut ongelmia talvellakaan. Autokin jo 12 vuotias.