Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hinnoista itkevät asiakkaat naurattaa

Kassatäti
22.06.2019 |

Olen töissä edullisessa kauppaketjussa myyjänä ja kuukauden nettopalkkani on sen noin 1600€. Päivittäin saan kuulla jonkun selkeästi töissä käyvän, habituksen perusteella minua paljon paremmin tienaavalta vaikuttavan asiakkaan itkevän jostain parista eurosta jonkun tuotteen hinnassa. Ja vielä, kun ottaa huomioon, että sama tuote voi maksaa kilpailevassa ketjussa monin verroin enemmän. Kun en asiakaspalvelutilanteessa voi tätä ääneen sanoa niin sanon nyt, että olkaa ilman, jos se teidän pari tonnia kuussa nettona saavien elämä on siitä parista eurosta kiinni. Turha ruikuttaa ja viedä sillä minun työaikaani, jonka voisin käyttää esimerkiksi jonkun ihan oikeaa apua tarvitsevan asiakkaan neuvomiseen tai muihin kaupan töihin, joita siinä kyllä riittää. Kassalla tehnyt välillä esim. jollekin ammattinsa mukaisesti tienaavalle putkimiehelle tokaista, että voin mä sen ennestään edullisen tuotteen 2€ lisäalennuksen pikku myyjänpalkastani hänelle sponsoroida sillä ehdolla, että häipyy siitä jankuttamasta ja jumittamasta kassajonoa. Ei vaan ole omaa lompakkoa ollut siinä mukana.

Toinen hauska asiakasryhmä ovat ne, jotka tulevat meiltä ostamaan edullisempia tuotteita kuin kilpailijalla ja itkevät sitten, kun laatu ei olekaan sama. Voi voi, ihmiset, se laatu maksaa. En tietty sitäkään voi siinä ääneen sanoa ketjua edustavana työntekijänä, mutta luulisi jokaisen normaalijärjellä varustetun tajuavan tuon ihan itsekin.

Kiitos, kun sain avautua näin loman kunniaksi, olipa rentouttavaa. Pääasiassa te asiakkaat olette ihania, mutta koittakaa joskus vähän miettiä, mistä sille tavalliselle myyjälle on järkevää purnata.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sori, että kävin kinuamassa sen parin euron hyvityksen alennetusta tuotteesta, joka jäi edelliskerralla saamatta. Ehkä pitäisi vaan antaa kaupan pitää kaikki, voisin itseasiassa repiä ne aletarrat kokonaan pois ennenkuin menen kassalle, niin säästyy arvon kassaneiti mielipahoilta.

Vierailija
2/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisessa sosialismissa tehdään vain laadukkaita tuotteita eivätkä ne maksa mitään. Todellisessa sosialismissa jokainen voi asua omakotitalossa järven rannalla ja ajaa Mersulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää asiakkaat, jotka tulevat ostamaan pienestä kesäkahvilasta suklaapatukkaa ja sitten päivittelevät kovaan ääneen kuinka ne on Prismassa paljon halvempia. No miksiköhän...

Vierailija
4/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kertoi, kun teki 70-luvulla kaupassa töissä ja heidän kauppaan oli tullut maksulliset muovipussit. Erään kerran oli tullut joku miesasiakas, joka valitti ja vinisi, kuinka Anttilassa kaikki on halvempaa. Äitini siinä kuunteli sitä nurinaa korvat sauhuten, mutta ei tietenkään voinut sanoa mitään. No, sitten se mies tajusi, että tarvitsi myös muovipussin. Siihen äiti sitten lipsautti, että "meillähän se maksaa 10 penniä, Anttilassa sekin olisi ollut ilmainen". Naurattaa edelleen tämä tarina, miten ihmiset voivat olla noin pölöjä. Jostain syystä se mies ei siltikään mennyt sinne Anttilaan, mutta eipä rutissut enää hinnoistakaan :D

Vierailija
5/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina oli lähikaupassa juhannuksen kunniaksi kahvitarjoilu, mutta työvuoroistani johtuen en päässyt paikalle. Menin tänään pyytämään saamatta jäänyttä kahvia, koska yhä on juhannus. Myyjä kieltäytyi antamasta, joten päätin olla menemättä enää ikinä kauppoihin. Missä on kuluttajan suoja, oikeudenmukaisuus ja toveruus?

Vierailija
6/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä varakkailla loisii kotona piloille passatut kermap##seet, joiden eteen isi venyttää sitä penniä joka paikassa. Ei näitä hävetä ulista vaikka oman lapsen ikäisille työntekijöille sen halvan laadun perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oliskin pari euroa, mutta itse olen joutunut tekemään jopa 15 sentin hyvityksiä, kun asiakas on huomannut, että kassajärjestelmässä oli kalliimpi hinta kuin hyllyreunalapussa. Kyllä noin pienien hyvitysten kohdalla vähän säälittää asiakkaan tilanne, kun tietää, että hänelle se summa voi merkitä hyvinkin paljon, esim. saako lääkkeet ostettua vai ei.

Itseäni ärsyttävät pikemminkin ne asiakkaat, jotka jäävät tutkimaan kuittiaan siihen kassapöydän luo, eivätkä ensin pakkaa ostoksiaan ja siirry syrjemmälle tarkistamaan, mitä tuotteet maksoivat. Siinä joutuu turhaan hidastamaan seuraavan asiakkaan ostosten käsittelyä.

Eniten ihmetyttää sellaiset asiakkaat, jotka nostavat kovan metelin tehdessään tuotereklamaatiota tai pyytäessään hintahyvitystä. Kauppojen on pakko esim. kirjanpitolain vuoksi noudattaa tiettyjä käytäntöjä palautusten ja hyvitysten suhteen. Se, kuinka kovalla äänellä asiakas rutkuttaa myyjälle, ei ole ainakaan nopeuttavaa vaikutusta asian käsittelyyn.

Vierailija
8/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torstaina oli lähikaupassa juhannuksen kunniaksi kahvitarjoilu, mutta työvuoroistani johtuen en päässyt paikalle. Menin tänään pyytämään saamatta jäänyttä kahvia, koska yhä on juhannus. Myyjä kieltäytyi antamasta, joten päätin olla menemättä enää ikinä kauppoihin. Missä on kuluttajan suoja, oikeudenmukaisuus ja toveruus?

Minä vuorostani loukkaannuin syvästi, kun viime kesänä en saanut tiistaina perjantain tarjouskahvipakettia, vaikka vetosinkin siihen, että jouduin tulemaan kauppaan sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oliskin pari euroa, mutta itse olen joutunut tekemään jopa 15 sentin hyvityksiä, kun asiakas on huomannut, että kassajärjestelmässä oli kalliimpi hinta kuin hyllyreunalapussa. Kyllä noin pienien hyvitysten kohdalla vähän säälittää asiakkaan tilanne, kun tietää, että hänelle se summa voi merkitä hyvinkin paljon, esim. saako lääkkeet ostettua vai ei.

Lain mukaan tuote kuuluu myydä sillä hinnalla, mikä on ilmoitettu hyllyn reunassa. Että siinä asiakas on oikeassa.

Vierailija
10/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä itsekin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oliskin pari euroa, mutta itse olen joutunut tekemään jopa 15 sentin hyvityksiä, kun asiakas on huomannut, että kassajärjestelmässä oli kalliimpi hinta kuin hyllyreunalapussa. Kyllä noin pienien hyvitysten kohdalla vähän säälittää asiakkaan tilanne, kun tietää, että hänelle se summa voi merkitä hyvinkin paljon, esim. saako lääkkeet ostettua vai ei.

Lain mukaan tuote kuuluu myydä sillä hinnalla, mikä on ilmoitettu hyllyn reunassa. Että siinä asiakas on oikeassa.

Ja minkäköhän lain? Roskapuhetta! Jos hyllyn reunassa on virhe, ei se sido kauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kertoi, kun teki 70-luvulla kaupassa töissä ja heidän kauppaan oli tullut maksulliset muovipussit. Erään kerran oli tullut joku miesasiakas, joka valitti ja vinisi, kuinka Anttilassa kaikki on halvempaa. Äitini siinä kuunteli sitä nurinaa korvat sauhuten, mutta ei tietenkään voinut sanoa mitään. No, sitten se mies tajusi, että tarvitsi myös muovipussin. Siihen äiti sitten lipsautti, että "meillähän se maksaa 10 penniä, Anttilassa sekin olisi ollut ilmainen". Naurattaa edelleen tämä tarina, miten ihmiset voivat olla noin pölöjä. Jostain syystä se mies ei siltikään mennyt sinne Anttilaan, mutta eipä rutissut enää hinnoistakaan :D

Edelleen on ihmisiä, jotka yrittää pölliä sen maksullisen muovikassin. Sitä ei laiteta kassahihnalle, eikä sanota mitään, kuljetaan vaan muina miehinä kassan ohi kassi kädessä. 

Vierailija
12/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä itsekin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oliskin pari euroa, mutta itse olen joutunut tekemään jopa 15 sentin hyvityksiä, kun asiakas on huomannut, että kassajärjestelmässä oli kalliimpi hinta kuin hyllyreunalapussa. Kyllä noin pienien hyvitysten kohdalla vähän säälittää asiakkaan tilanne, kun tietää, että hänelle se summa voi merkitä hyvinkin paljon, esim. saako lääkkeet ostettua vai ei.

Lain mukaan tuote kuuluu myydä sillä hinnalla, mikä on ilmoitettu hyllyn reunassa. Että siinä asiakas on oikeassa.

Juu, aivan. Mutta sehän ei nyt ollutkaan jutun pointti.

Itseäni korpeaa ne asiakkaat, jotka näkevät hintajulisteesta vain hinnan, mutta eivät vaivaudu lukemaan, mitä tuotetta se koskee. Sitten huudetaan suureen ääneen kassalla, kuinka täällä aina huijataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee väkisinkin olo, että tarkoituksella kauppa yrittää vetää kotiinpäin ja muka unohdellaan alennuksia. Luotetaan siihen, ettei asiakas kehtaa tulla ruikuttamaan hyvitystä takaisin, kun sen joutuu tekemään kassalla vihaisten kanssa-asiakkaiden tuhistessa takana jonossa. Muutenhan tälle olisi kehitetty jouhevampi järjestelmä, sehän haittaisi bisnestä jos vähänväliä olisi joku kitisemässä alennuksia takasin ja jonot olisi pysähdyksissä, pienempi asiakasvirta.

Vierailija
14/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee väkisinkin olo, että tarkoituksella kauppa yrittää vetää kotiinpäin ja muka unohdellaan alennuksia. Luotetaan siihen, ettei asiakas kehtaa tulla ruikuttamaan hyvitystä takaisin, kun sen joutuu tekemään kassalla vihaisten kanssa-asiakkaiden tuhistessa takana jonossa. Muutenhan tälle olisi kehitetty jouhevampi järjestelmä, sehän haittaisi bisnestä jos vähänväliä olisi joku kitisemässä alennuksia takasin ja jonot olisi pysähdyksissä, pienempi asiakasvirta.

Pääperiaatteena kaikissa kaupoissa lienee, että hinnoitteluvirheet hyvitetään asiakkaalle, jos esim. päättyneen kampanjan hintalappu on jäänyt hyllyn reunaan, ja kassajärjestelmässä on normaalihinta. Asiakkailta toivoisi hieman ymmärrystä sen suhteen, että kun kauppojen valikoimaan kuuluu kymmeniä-, ellei satojatuhansia eri tuotteita, niin joskus voi käydä niin, että hinnoittelu ei ole ajantasalla aivan jokaisen tuotteen kohdalla.

Monilla suomalaisilla olisi vielä tavoissa opittavaa sen suhteen, miten reklamointi kannattaisi tehdä. Aina välillä tulee vastaan näitä kassamyyjälle raivoajia, jotka paitsi nolaavat itsensä pikkusumman takia, myös, sitä itse tajuamatta, hidastavat älämölöllään myyjän työtä reklamaation käsittelyssä.

Paras systeemi varmaan olisi, jos kaupoissa olisi erillinen reklamointipiste, mutta sellainen myös maksaisi jonkin verran, mikä taas näkyisi tuotteiden hinnassa. Suomessa on kallista työllistää ihmisiä, ja asiakkaat useimmiten haluavat ostaa ruoat ja tavarat mahdollisimman halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun palkkasi on hyvä, vaimollani on yliopistotutkinto ja hän saa 100 euroa enemmän kuin sinä. Tuskin siis nämä sinun asiakkaasi oikeasti sinua enempää tienaavat.

Vierailija
16/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee väkisinkin olo, että tarkoituksella kauppa yrittää vetää kotiinpäin ja muka unohdellaan alennuksia. Luotetaan siihen, ettei asiakas kehtaa tulla ruikuttamaan hyvitystä takaisin, kun sen joutuu tekemään kassalla vihaisten kanssa-asiakkaiden tuhistessa takana jonossa. Muutenhan tälle olisi kehitetty jouhevampi järjestelmä, sehän haittaisi bisnestä jos vähänväliä olisi joku kitisemässä alennuksia takasin ja jonot olisi pysähdyksissä, pienempi asiakasvirta.

Pääperiaatteena kaikissa kaupoissa lienee, että hinnoitteluvirheet hyvitetään asiakkaalle, jos esim. päättyneen kampanjan hintalappu on jäänyt hyllyn reunaan, ja kassajärjestelmässä on normaalihinta. Asiakkailta toivoisi hieman ymmärrystä sen suhteen, että kun kauppojen valikoimaan kuuluu kymmeniä-, ellei satojatuhansia eri tuotteita, niin joskus voi käydä niin, että hinnoittelu ei ole ajantasalla aivan jokaisen tuotteen kohdalla.

Monilla suomalaisilla olisi vielä tavoissa opittavaa sen suhteen, miten reklamointi kannattaisi tehdä. Aina välillä tulee vastaan näitä kassamyyjälle raivoajia, jotka paitsi nolaavat itsensä pikkusumman takia, myös, sitä itse tajuamatta, hidastavat älämölöllään myyjän työtä reklamaation käsittelyssä.

Paras systeemi varmaan olisi, jos kaupoissa olisi erillinen reklamointipiste, mutta sellainen myös maksaisi jonkin verran, mikä taas näkyisi tuotteiden hinnassa. Suomessa on kallista työllistää ihmisiä, ja asiakkaat useimmiten haluavat ostaa ruoat ja tavarat mahdollisimman halvalla.

Esim. S-ryhmällä on s-mobiilissa sähköinen kuitti ja siinä mahdollisuus antaa palautetta ja laittaa kuvaliitteitä. Mutta jostain kumman syystä sitä ei voida hyödyntää tällaisista kaupan töppäilyistä hyvittämiseen vaikkapa suoraan asiakkaan tilille, vaan pitää mennä sinne kassalle jumittamaan.

Vierailija
17/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä itsekin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oliskin pari euroa, mutta itse olen joutunut tekemään jopa 15 sentin hyvityksiä, kun asiakas on huomannut, että kassajärjestelmässä oli kalliimpi hinta kuin hyllyreunalapussa. Kyllä noin pienien hyvitysten kohdalla vähän säälittää asiakkaan tilanne, kun tietää, että hänelle se summa voi merkitä hyvinkin paljon, esim. saako lääkkeet ostettua vai ei.

Lain mukaan tuote kuuluu myydä sillä hinnalla, mikä on ilmoitettu hyllyn reunassa. Että siinä asiakas on oikeassa.

Kannattaiskos velottaa heti oikein.

Vierailija
18/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämä arjen pienet sentit päivässä ruoassa, polttoaineissa ja kaikessa muussa tekee oikeasti satoja euroja vuodessa ja kun se joulu kuitenkin taas tulee, niin mietin, että ostanko noilla säästöillä lapsille lahjoja, vai annanko pois sellaisille henkilöille, joita en edes tunne. Toinen on sitten nämä lailistetut ryöstöt, jonka esim. Haavisto teki Carunan kanssa. Niitä hinnankorotuksia en voi välttää, joten se raha valuu ulkomaille ja on kotimaisilta kaupoilta pois.

Vierailija
19/34 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet mammoista lienee kassaneitejä peukutusjakaumasta päätellen.

Vierailija
20/34 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle yhdelle kommentoijalle: kyllä tunnen sen verran monta LVI- ja takapuolella työskentelevää, että siellä ne kuukauden nettopalkat alkaa kakkosella, eikä ykkösellä.

Ja tosiaan, minä tienaan tuon verran, enkä todellakaan jaksa mennä jostain eurosta valittamaan esim. 30-50 € tuotteen kohdalla. En jaksanut silloinkaan, kun eli 400€ opintotuen varassa.

Joillakin se köyhyys taitaa vaan olla siellä korvien välissä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi