Apua! Yrittääkö ystävä flirttailla?
Tapasin puolisen vuotta sitten ihmisen, josta on tullut minulle hyvin läheinen ja tärkeä ystävä. En ole yleensä helposti ystävystyvää tyyppiä, mutta jotenkin tämän henkilön kanssa kemiat kohtasivat välittömästi ja nyt tuntuu jo siltä, että olisimme tunteneet toisemme vuosikausia.
Muutaman viime viikon aikana minulle on kuitenkin tullut sellainen tunne, että ystävä "pidättelee"; esim. jostain asiasta puhuessa saattaa sanoa tyyliin "mulla on tästä mielipide jota en nyt voi kertoa", "kerron sulle lisää joskus myöhemmin", "parempi kun en sano mitä ajattelen" jne. Lisäksi hän on alkanut lähetellä linkkejä musiikkivideoihin, joista sitten kommentoi vaikkapa "kuulin tämän tänään radiossa ja tulit mieleen" tai "kuuntele nuo sanat". Näitä videoita joista on erikseen maininnut tuohon tyyliin on esim. Bruce Springsteenin There Goes My Miracle (tuo jonka kuuli radiossa), Beyoncéen Haunted, Ariana Granden Into You ja Rihannan Stay (näistä kolmesta maininnut erikseen nuo lyriikat).
Minulle on alkanut tulla omituinen olo näistä meidän viimeaikaisista juttutuokioista. En todellakaan haluaisi olla oikeassa, mutta pelkään kuollakseni että ystävä on ihastunut minuun. Muutenhan tässä ei olisi mitään vikaa, mutta olen onnellisesti naimisissa enkä haluaisi joutua luopumaan ystävyydestä tämän henkilön kanssa. En olisi voinut kuvitella tällaista mahdollisuutta ollenkaan, koska ystävä on omien sanojensa mukaan homo (ja todistettavasti ollut hiljattain päättyneessä yli 10 vuoden suhteessa miehen kanssa) ja minä siis nainen, mutta jotain outoa on mielestäni tapahtumassa.