Venäläismedia turmakoneesta: Takaosan matkustajia kuoli liekkeihin, koska osa edellä istuneista poimi laukkujaan mukaan
Kommentit (37)
Venäjällä on opittu, että parempi huolehtia tavaroistaan itse.
Jokainen laukun kanssa lentokoneesta poistunut syytteeseen taposta.
Enempi tässä on kyse siitä, että valtiollinen media yrittää kääntää asian jonkun muun syyksi. Laukkuja varmaan otettiin mikä todella typerää, mutta ei se riitä siihen että yli puolet matkustajista kuolee. Miksei koneen miehistö ohjeistaen huolehtinut tästä? Juurisyyt ovat ehkäpä koneen huono kunto, puutteellinen huolto, väärät toimintatavat hätälaskussa (ei polttoaineen dumppausta) ym. Tutkinta tämän tietysti aikanaan kertoo.
Ikävää joka tapauksessa kaikkinensa.
Vierailija kirjoitti:
Enempi tässä on kyse siitä, että valtiollinen media yrittää kääntää asian jonkun muun syyksi. Laukkuja varmaan otettiin mikä todella typerää, mutta ei se riitä siihen että yli puolet matkustajista kuolee. Miksei koneen miehistö ohjeistaen huolehtinut tästä? Juurisyyt ovat ehkäpä koneen huono kunto, puutteellinen huolto, väärät toimintatavat hätälaskussa (ei polttoaineen dumppausta) ym. Tutkinta tämän tietysti aikanaan kertoo.
Ikävää joka tapauksessa kaikkinensa.
Siinä ei paljoa ohjeistukset paina jos ihmiset eivät tottele niitä.
Vierailija kirjoitti:
Enempi tässä on kyse siitä, että valtiollinen media yrittää kääntää asian jonkun muun syyksi. Laukkuja varmaan otettiin mikä todella typerää, mutta ei se riitä siihen että yli puolet matkustajista kuolee. Miksei koneen miehistö ohjeistaen huolehtinut tästä? Juurisyyt ovat ehkäpä koneen huono kunto, puutteellinen huolto, väärät toimintatavat hätälaskussa (ei polttoaineen dumppausta) ym. Tutkinta tämän tietysti aikanaan kertoo.
Ikävää joka tapauksessa kaikkinensa.
Palava kone ei voi dumpata polttoainetta matalalla koska se muuttuisi palopommittajaksi.
Samaa mieltä. Miettikää nyt uutisointia? Yksi kuollut vaikka onnettomuuskuvat olivat jo eilen näkyvissä. salamanisku, joka jo kumottu. Matkustajien oma vika, että kuolivat. Tyypillistä venäläistä uutisointia.
Jos ne laukut ovat olleet penkin alla, voi olla että paniikissa sen mukaan ottikin?
höyrylaiva Kurun uppoamisessa yksi mamma hukkui kun ei suostunut päästämään matkalaukustaan irti. Pelastajat sai jo otteen mutta ote lipesi kun mamma oli toinen käsi laukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enempi tässä on kyse siitä, että valtiollinen media yrittää kääntää asian jonkun muun syyksi. Laukkuja varmaan otettiin mikä todella typerää, mutta ei se riitä siihen että yli puolet matkustajista kuolee. Miksei koneen miehistö ohjeistaen huolehtinut tästä? Juurisyyt ovat ehkäpä koneen huono kunto, puutteellinen huolto, väärät toimintatavat hätälaskussa (ei polttoaineen dumppausta) ym. Tutkinta tämän tietysti aikanaan kertoo.
Ikävää joka tapauksessa kaikkinensa.
Palava kone ei voi dumpata polttoainetta matalalla koska se muuttuisi palopommittajaksi.
Eikä muutenkaan matalalla jos on vaara että polttoaine ei ehdi haihtua ennen maahanputoamista.
Ei tuolla konemallilla edes voi dumpata.
Se dumppaus on painon alentamiseksi, ei itse polttoaineesta luopumiseksi vaikka lehdistöstä usein saakin sen käsityksen.
Koneen jäänteet eivät ole kunnolla edes jäähtyneet kun ero puolella kilvan etsitään syyllisiä niin matkustajista kuin lentäjistäkin.
Kuitenkaan kukaan ei vielä tiedä edes sitä, miksi lasku oli niin kova. Toimiko koneen avioniiikka edes vai joutuiko lentäjä laskeutumaan etupäässä ilman instrumentteja?
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkaan kukaan ei vielä tiedä edes sitä, miksi lasku oli niin kova. Toimiko koneen avioniiikka edes vai joutuiko lentäjä laskeutumaan etupäässä ilman instrumentteja?
Vaikkei olisi instrumentteja niin miksei veti nokan ylös ekassa kosketuksessa, tottakai kone silloin pomppaa ilmaan.
Uutiskuvissa näkyy, että osa pakeni koneesta matkalaukku kädessä. Joillakin oli takki toisessa kädessä. Jos käsimatkatavaroita on otettu käytävän yläpuolella olevista lokeroista, hidastaa se kaikkien takaa tulevien poistumista.
Minusta näytti siltä että koneella on ollut liian suuri lähestymis- ja laskeutumisnopeus. Mistä johtunee en osaa sanoa.
Minkähän kansan/uskonnon edustajiksi etupenkkiläiset leimataan?
Ryssäviha tekee asiallisen keskustelun mahdottomaksi kuten aina ;-(
Samahan tapahtui viime vuonna Suomessa. Kuspiät tukkivat käytävän rojunyssäköineen.
Ei järki ehdi toimia. Jos tilanne ei ole vakava, laukut voi jättää ja hakea myöhemmin. Jos tilanne on vakava laukut on jätettävä. Siis aina kannattaa jättää!
Suomessa laukkuja otettiin ja sitten kun asiasta kuulutettiin, niitä jätettiin kulkuväylille. En tiedä minkämaalaisia tai uskontokuntalaisia oli asialla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta näytti siltä että koneella on ollut liian suuri lähestymis- ja laskeutumisnopeus. Mistä johtunee en osaa sanoa.
No siihen kuulema iski salama siitä kaikki alkoi. Jos laittoi esimerkiksi systeemit niin jumiin ettei laskusiivekkeitä saanut ulos niin pakko laskeutua kovalla nopeudella tai kone sakkaa.
Yleensähän salamanisku on koneelle täysin vaaraton, mutta aina ei voi kaikkea ennakoida. Polttoaineita ei voi tyhjentää tuosta vaan kaupungin yllä ja koneessa oli täydet tankit, totta kai siitä tulee sitä palavaa materiaalia. Jos ei toimi kaikki elektroniikka niin koneen ohjaaminen voi olla hyvin haastavaa. Eiköhän tästä ihan asiallista tietoa vähitellen tule. Joka tapauksessa kuolemantuottamuksesta syytteeseen pitäisi jokainen laukkuaan raahannut pistää. Toivottavasti kärsivät omatunnontuskista koko loppuelämänsä. Kun joku paikka on tulessa ei siinä ole montaa kymmentä sekuntia aikaa pelastautua, ne palokaasut tappaa yleensä kaikista nopeimmin, ei edes se kuumuus tai lähestyvät liekit.
Kyllä, matkustajien vika.