Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perustella lapselle että ei saa jäätelöä tai karkkia??

Vierailija
13.06.2024 |

Kun kuitenkaan monet aikuiset ympärillä ei noudata karkkipäivää tai rajoita herkkujen syömistä.

Makeaa on vähän kaikkialla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä mitä voi sanoa. 2-vuotiaalle olen sanonut, että ei niitä joka päivä saa. Esimerkiksi kaupassa, tuo riittää minusta. Meillä oli namipäivä erikseen. 

Vähän isompi osaa kysyä että eikö namipäivä voisi olla useammin, sitten voi sanoa jotain tyyliin menee hampaat rikki, tulee liikaa energiaa, kuluu turhaan rahaa.

Vierailija
2/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon ettei joka pv herkkuja syödä. Ja että hampaat ei tykkää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää säännölliset ruoka-ajat niin tottuu niihin.

Vierailija
4/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipäivä on vain kerran viikossa.

Vierailija
5/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ja vedät rajat. Ei lapselle tarvitse sen kummemmin perustella, jos on vielä pieni. Jos on isompi, perustelet terveydellä.

Vierailija
6/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sillä, että tulee liikaa sokeria. 

Vierailija
7/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putääkö ne opettaa jo imeväisikäisenä karkkeihin ja jäätelöön. Näissä pitäisi olla k.16 merkintä. 

Vierailija
8/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo muut aikuiset syövät karkkia rajattomasti vaikkapa kyläpaikassa, missä satumme olemaan käymässä, niin toki annan lastenikin ottaa, nimenomaan reiluuden nimissä.

Mutta sen sijaan jos joku tuntematon vastaantulija tai telkkarimainoksen heppu syö karkkia tai jäätelöä, minä yksinkertaisesti kerron ettei hänellä ole mitään tekemistä meidän perheemme sääntöjen kanssa, vaan hänellä on oma perheensä ja omat sääntönsä.

Vierailija
9/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipäivä ja kodin säännöt ovat riittävän hyvä perustelu. Sitä enempää ei lapsi perusteluja tarvitse.

Vierailija
10/10 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että hän on lapsi ja sinä itse olet vastuussa hänen terveydestä ja päätät mitä hän syö. Kun hän on aikuinen hän saa päättää asiasta itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi