Jos lapsi sairastuu äkillisesti...
... pitääkö siitä aina olla sairaanhoitajan todistus työnantajalle? Jos siis kyseessä esim nuhakuume tai joku muu " selkeä" tauti...
Kiitos ystävällisiä vastauksia!
Kommentit (7)
raju oksennustauti tai ripuli, niin riittää ilmoitus. Tai yleensä hänelle riittää ilmoitus, mutta haluan itse hakea siitä todistuksen jos vain lapsi jaksaa sen verran lähteä liikkeelle.
Jossain saa olla kolme päivää poissa omalla ilmoituksella, jossain vaaditaan todistus.
Työpaikkakohtaista sitten on, miten näitä vaaditaan. Monissa paikoissa saa pari päivää olla pois omalla ilmoituksella. Mutta siis aina halutessaan voi työnantaja sitä todistusta pyytää.
Jotkut työnantajat voivat hyväksyä terveydenhoitajan todistuksenkin, mutta mikään pakko ei sitä ole hyväksyä.
omalla ilmoituksella, jonka jälkeen pitää olla todistus.