Hih hih, asiaa Jeesuksesta!
Elämäni pienten lasten äitinä on saavuttanut kliimaksinsa, aivoni ovat pehmenneet lopullisesti imetyksestä!
Tällaista tuossa mietiskelin ja meinasin tipahtaa. Jeesushan oli nimenä suhteellisen yleinen 2000 vuotta sitten Palestiinan alueella. Vähän niin kui Matti nyt täällä meillä. Miettikää, jos Jeesus olisi elänyt vaikka Toijalassa ja hänen nimensä olisi ollut Matti. Kerrottaisiin tarinoita Toijalan Matista ja siitä, kuinka hän paransi sairaat jne.
Jouluna laulettaisiin
" Hiljaa, hiljaa
joulun kellot kajahtaa.
Halki avaruuksien,
kaikuu sointu riemuinen,
Matti tullut on."
Espanjan kielessä (ja monessa muussakin) Jeesus (vähän eri kirjoitusmuoto) on edelleen käytetty nimi. Näkevätkö he Jeesuksen sellaisena Mattina.
Matti, siinä olisi todella Jumala tullut ihmiseksi.
Kommentit (4)
nimihän ääntyy monin eri tavoin eri kielissä
Che-suis