Miksi tilaat nettikaupasta?
Miten voit luottaa siihen, että tilaamasi tuotteet, etenkin vaatteet, ovat sitä mitä kuvastossa? Jos joku tuote ei olekaan sopiva, niin eikö sen palauttaminen ja uuden tilaaminen ole paljon vaivalloisempaa kuin kivijalkaliikkeessä sovittaminen?
Kommentit (32)
Täytyy vaan ottaa se riski että tuote on sellainen kuin tiedot antavat ymmärtää ja koko on passeli. Kaikkia suosimiani vaatemerkkejä ei saa välttämättä kotikaupungin kivijalkaliikkeistä vaikka niitä koitankin suosia.
Olen itse ollut hyvin vahvasti pro-kivijalka. Mutta... Mitä on kivijalkavaatekaupat tänä päivänä? Aivan kamalia.
Vaatteiden sijoittelu on tehty merkkiperustaisesti, ilmeisesti vielä siten, että asiakas joutuisi tuhlaamaan kaupassa mahdollisimman paljon aikaansa kuljeskellen ympäriinsä. Hajakokoja on tarjolla, ja eioota myydään yllättävistäkin asioista (vai luulitko toldellakin, että kevyitä kesäkävelykenkiä voisi löytyä elokuussa kenkäkaupasta - hah hah), ja kaupat tuntuvat myyvän vaatteita lähinnä teineille tai vanhuksille.
Kun sen vimpaimen saan taalalla ja suomessa sama maksaisi kympin tai kaks.
Ei yhtään haittaa vaikka joskus tulis huti.
Ja silmä oppii tekeen vartailuja.
Rätei ja lumpui saa lähikaupasta edullisesticmutta joa jotain erityistä kaipaa niin netistäbon helppo tilata.
No täällä lähiössä, jossa ei ole muuta kuin pari ruokakauppaa, useampi baari ja sitten se postin toimipiste ruokakaupassa on paljon nopeampaa ja helpompaa tehdä palautus nettiostoksista kuin lähteä kaupoille. Sitäkin joskus teen, mutta usein tilaan netistä, koska se on vaan halvempaa, ja kun tulot on 1300-1600 e/kk niin en koe velvollisuudeksi tukea kivijalkaliikkeitä. Yleensä ei tarvitse palauttaa mitään, teen ostokset harkiten ja huolella tarpeeseen, en tee heräteostoksia.
Vierailija kirjoitti:
No täällä lähiössä, jossa ei ole muuta kuin pari ruokakauppaa, useampi baari ja sitten se postin toimipiste ruokakaupassa on paljon nopeampaa ja helpompaa tehdä palautus nettiostoksista kuin lähteä kaupoille. Sitäkin joskus teen, mutta usein tilaan netistä, koska se on vaan halvempaa, ja kun tulot on 1300-1600 e/kk niin en koe velvollisuudeksi tukea kivijalkaliikkeitä. Yleensä ei tarvitse palauttaa mitään, teen ostokset harkiten ja huolella tarpeeseen, en tee heräteostoksia.
Lisään vielä, kengän koko (42) tekee vaikeaksi löytää koskaan sopivia ja itseä miellyttäviä kenkiä kivijalkaliikkeistä. Netissä valikoima on paljon runsaampi.
Olen tilannut Saksasta keittiööni paistinpannut, kattilat, aterimet, veitset ja muut pientarvikkeet. Tuotteet ovat sellaisia, joita Suomesta ei edes saa ja jos jonkin niistä täältä saa niin hinta on yli puolet kalliimpi.
Tuotteet ovat olleet aina juuri sitä mitä on luvattu ja toimitusaika (postin kulku) on ollut suunnilleen viikon verran.
M 44
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vaikeaa palauttaa. Samaan pussiin/laatikkoon ja teippaa kiinni ja vie postiin, usein palautus on ilmainen.
Paljon vaikeampaa on kivijalkaliikkeissä juosta katselemassa ja ihmettelemässä mistä löytyisi jotain ja oho, kun eipä meillä nyt sinun kokoa olekaan enään varastossa. Lisäksi hintojen vertaileminen on huomattavasti helpompaa nettikauppojen kanssa ettei tule maksettua ylimääräistä, mikä helposti tapahtuu kivijalkaliikkeiden kanssa.
Tämä on muuten niin ärsyttävää, vaikka kyse onkin aika merkityksettömästä asiasta. Mutta kun kiertää muutaman kaupan näin ja ehkä pitäisi oikeasti saada jotain (juhlavaate, talvikengät tms) niin siihen saa kyllä aikaa ja hermoja tuhlattua.
Netistä saa kaikkia kokoja ja värejä. Yleensä kyllä suosin kivijalkoja nykyään. Muuten ei omalta kylältä saa kohta mitään.
Tykkään esim. Fjällrävenin vaatteista ja kivijalasta saa yleensä valita mustan ja harmaan väliltä, kun tuotteesta olisi 15 värivaihtoehtoa.
Koska mun kotikaupungista ei voi ostaa vaatteita, valikoimat on niin huonot. HM, lindex jne. halpoja rytkyjä. Tilaan vaatteita netistä laadukkailta vaatemerkeiltä jotka tunnen hyvin ja tiedän että koko on varmasti sopiva.
Haluan että muut voivat huonosti. Pyrin ajamaan pienyrittäjät nurin. Buahahahaaaa!
Paketit tulee kioskiin muutaman kymmenen metrin päähän kotoa, joten ei ole vaikeaa palauttaa. Tällä viikolla olen tilannut mm. suksen pidikkeet (ei löytynyt kaupasta), kengät lapsille (oli mittataulukko, kerralla sopivat eikä tarvitse kiertää kauppoja lasten kanssa, ale-hinnat), rintaliivejä (zalandolta, ilmainen palautus jos ei sovi ja laajempi valikoima kuin missään kaupassa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä lähiössä, jossa ei ole muuta kuin pari ruokakauppaa, useampi baari ja sitten se postin toimipiste ruokakaupassa on paljon nopeampaa ja helpompaa tehdä palautus nettiostoksista kuin lähteä kaupoille. Sitäkin joskus teen, mutta usein tilaan netistä, koska se on vaan halvempaa, ja kun tulot on 1300-1600 e/kk niin en koe velvollisuudeksi tukea kivijalkaliikkeitä. Yleensä ei tarvitse palauttaa mitään, teen ostokset harkiten ja huolella tarpeeseen, en tee heräteostoksia.
Lisään vielä, kengän koko (42) tekee vaikeaksi löytää koskaan sopivia ja itseä miellyttäviä kenkiä kivijalkaliikkeistä. Netissä valikoima on paljon runsaampi.
Minusta ongelma on juuri siinä, että kengissä ja vaatteissa koot eivät pidä paikkaansa. Jopa saman merkkisissä ja kokoisissa farkuissa on helposti tuuman kokoero. Puhumattakaan eri merkkien välillä. Kenkiäkin minulla on 43-45,5 välillä.
Nettikaupasta on helppo etsiä mitä tarvitsee eikä tarvitse miettiä milloin shoppailee.
Liikkeissä ärsyttää myyjät. Jos saisi rauhassa katsella (apua täytyy toki saada pyydettäessä) niin kävisin niissä enemmän.
Minusta palauttaminen ei ole vaivalloista ja kotona kokeileminen on mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun sen vimpaimen saan taalalla ja suomessa sama maksaisi kympin tai kaks.
Ei yhtään haittaa vaikka joskus tulis huti.
Ja silmä oppii tekeen vartailuja.
Rätei ja lumpui saa lähikaupasta edullisesticmutta joa jotain erityistä kaipaa niin netistäbon helppo tilata.
Toi on kyllä niin totta. Nytkin parhaillaan katselen järkkärikameran vastavalosuojaa. Suomessa hinta 20-50 ekeä, ebaysta saa viidellä ekellä.
Tuotteiden palautus on se huono homma mutta siihen auttaa just toi että pitää vaan hyväksyä että välistä menettää rahansa. Jos vaikka miettii sitä että oon kännyköiden suojakuoret hommannut netistä niin keskimäärin hinta on 5-8 ekeä, kestää joskus siis mokatakkin niin jää voitolle.
Yhden ainoan kerran on omalle kohdalle sattunut niin ettei tuote ole tullut. 18eken kolarikamera ja sekin oli tavallaan oma moka kun en tarkistanut myyjän negatiivisia palautteita.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Koska auton pysäköinti maksaa kaupungissa enemmän kuin paketin postimaksut, ostan netistä. Kaupunkikeskustat hinnoittelevat itsensä pelistä pois.
ei täällä takahikiällä ole vaateliikkeitä, lähin noin 50 km päässä. Ja siellä myydään mummovaatteita. ja sitten lähikaupungin cittarit jne...
Sovittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä lähiössä, jossa ei ole muuta kuin pari ruokakauppaa, useampi baari ja sitten se postin toimipiste ruokakaupassa on paljon nopeampaa ja helpompaa tehdä palautus nettiostoksista kuin lähteä kaupoille. Sitäkin joskus teen, mutta usein tilaan netistä, koska se on vaan halvempaa, ja kun tulot on 1300-1600 e/kk niin en koe velvollisuudeksi tukea kivijalkaliikkeitä. Yleensä ei tarvitse palauttaa mitään, teen ostokset harkiten ja huolella tarpeeseen, en tee heräteostoksia.
Lisään vielä, kengän koko (42) tekee vaikeaksi löytää koskaan sopivia ja itseä miellyttäviä kenkiä kivijalkaliikkeistä. Netissä valikoima on paljon runsaampi.
Minusta ongelma on juuri siinä, että kengissä ja vaatteissa koot eivät pidä paikkaansa. Jopa saman merkkisissä ja kokoisissa farkuissa on helposti tuuman kokoero. Puhumattakaan eri merkkien välillä. Kenkiäkin minulla on 43-45,5 välillä.
Kannattaakin tutkia niitä varsinaisia mittoja sen kokonumeron sijaan. Juuri tuon takia monissa nettikaupoissa on esim. eri kenkille kokotaulukot joissa on merkattu vastaavuudet esim. US numeron / EU numeron ja kengän sisämitan välillä.
Niin kun etsit sen sinulle sopivan sisämitan niin voi niistä taulukoista katsoa oikean kokoiset. Eli kun sinulla on entisiä kenkiä niin katsot niistä minkä kokoisia ovat ja netistä etsit niiden merkkien koko taulukon ja sieltä sitten sen sisämitan ja sen perusteella alat ostamaan uusia. Tai sitten jos on epävarmaa niin tilaa koon molemmin puolin ylimääräiset ja palauttaa ne mitkä ei sopinut.
En ikinä tai lähes ikinä tilaa mitään sovittamisen vaativaa kuten vaatteita, pois lukien ennestään tuttuja tuotteita kuten samanlaisia boksereita mitä mulla jo on.
Boksereilla ei ole kiire, mutta ne on kulutustavaraa ja lähelläni ei ole kauppaa (meidän kylällä ainoa kauppa jossa myydään vaatteita on Tokmanni) josta saisin mielestäni riittävän laadukkaita ja mukavia.
Tilaan ne kuitenkin saman liikkeen verkkokaupasta josta olisin muutenkin ne ostanut, mutta nyt ilman polttoainekuluja.
Siten taas jotain pikkukrääsää tulee tilattua kiinasta minkä ei ole tarve olla laadukasta (ei takuuta/hankaa palauttaa), mutta suomen kaupoissa nämä voi pahimmillaan olla 10 kertaisella hinnalla ja suurella todennäköisyydellä samasta tehtaasta. esimerkkinä tilasin viimeksi repun sulkija klipsejä 10 kpl pussin posteineen 1€, paikallisessa liikkeessä oli samanlainen 3€ kpl.
Eipä ole vaikeaa palauttaa. Samaan pussiin/laatikkoon ja teippaa kiinni ja vie postiin, usein palautus on ilmainen.
Paljon vaikeampaa on kivijalkaliikkeissä juosta katselemassa ja ihmettelemässä mistä löytyisi jotain ja oho, kun eipä meillä nyt sinun kokoa olekaan enään varastossa. Lisäksi hintojen vertaileminen on huomattavasti helpompaa nettikauppojen kanssa ettei tule maksettua ylimääräistä, mikä helposti tapahtuu kivijalkaliikkeiden kanssa.