Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skodan pienet turbomoottorit eivät kestä, saastuttavat ja ovat lyhytikäisiä

ValmistusLoppuu
17.01.2019 |

Pienet turbomoottorit eivät ole ainoastaan paljon polttoainetta kuluttavia ja siten paljon päästöjä synnyttäviä, vaan niiden suuri synti on lisäksi myös se, että ne eivät kestä. Niissä on jatkuvasti vikoja. Käyttöikä jää myös lyhyeksi.

1. Saastuttavat paljon
2. Kuluttavat paljon
3. Vikoja on paljon
4. Käyttöikä on lyhyt varsinkin Suomen oloissa

https://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi-vertaili-fordin-ihmemootto…
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviaj…
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/saksalaislehden-mittaus-paljast…
https://www.is.fi/autot/art-2000001254460.html

https://www.is.fi/autot/art-2000000788886.html
https://www.is.fi/autot/art-2000005438594.html

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sitikan ja pösön puretech moottoreissa..ainakin turbollisissa

Vierailija
2/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksilöit moitteesi Skodan mottoreihin? Tuosta voisi ja pitäisikin vetää yhtäläisyysmerkit Audiin, Volkswageniin ja SEATiin. Laittamissasi linkeissäkin mainitaan lisäksi Ford.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi on tehottomia

Vierailija
4/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkin saksalaisen kulutustestin mukaan suurimmat erot ilmoitettuihin kulutuksiin oli Mercedeksellä, Volvolla, BMWllä, Opelilla ja FIATilla.

Vierailija
5/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ole volkkarin koneita?

Vierailija
6/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono aloitus, koska ongelma liittyy kaikkiin valmistajiin, ei pelkästään skodaan. Honda taitaa olla ainuita, jolla ei ole vielä tiputettu moottorien kokoa kauppakassi malleissa litraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa talouselämän jutussa mainitaan VW moottoririkoista. Ei Skodaa.

"Kun pienten moottoreiden edut näyttävät jäävän paljon luvattua pienemmiksi, voi kysyä niiden järkevyyttä ensinkään. Kun pienistä koneista otetaan ulos paljon tehoa, voi koneen kestävyys heikentyä. Yllättäviä konerikkoja on tavattu esimerkiksi Volkswagenin pienistä ja vähän isommista bensaturboista.

Focuksen Ecoboost on niin uusi, ettei sen kestävyydestä tosielämässä vähänkään ole vielä kokemuksia."

Vierailija
8/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sitikan ja pösön puretech moottoreissa..ainakin turbollisissa

Puretech -moottoreissa ei kyllä vastaavia vikoja ole ollut. Mistä tällaista tietoa olet saanut?

280 000 kilometriä Puretechilla alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValmistusLoppuu kirjoitti:

Pienet turbomoottorit eivät ole ainoastaan paljon polttoainetta kuluttavia ja siten paljon päästöjä synnyttäviä, vaan niiden suuri synti on lisäksi myös se, että ne eivät kestä. Niissä on jatkuvasti vikoja. Käyttöikä jää myös lyhyeksi.

1. Saastuttavat paljon

2. Kuluttavat paljon

3. Vikoja on paljon

4. Käyttöikä on lyhyt varsinkin Suomen oloissa

https://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi-vertaili-fordin-ihmemootto…

https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviaj…

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/saksalaislehden-mittaus-paljast…

https://www.is.fi/autot/art-2000001254460.html

https://www.is.fi/autot/art-2000000788886.html

https://www.is.fi/autot/art-2000005438594.html

Linkität uutisena jotain vuosia vanhoja ja yleisesti tunnettuja juttuja?

Vierailija
10/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono aloitus, koska ongelma liittyy kaikkiin valmistajiin, ei pelkästään skodaan. Honda taitaa olla ainuita, jolla ei ole vielä tiputettu moottorien kokoa kauppakassi malleissa litraan.

Niin. Ja siihen liittyen:

"Uusi litrainen Ecoboost on vertailun mukaan sinänsä ihan hyvä kone, mutta ei lunasta säästölupauksiaan. Maantieajossa se kulutti vertailussa tasan yhtä paljon kuin 1,8-litrainen Honda Civic, joka on vieläpä Ecoboostia tehokkaampi ja kiihtyvämpi. Kaupungissakin Ecoboost säästi Civiciin verrattuna vain kaksi desilitraa satasella, eli ei siis käytännössä mitään"

(Talouseläma lainaa Tuulilasia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ValmistusLoppuu kirjoitti:

Pienet turbomoottorit eivät ole ainoastaan paljon polttoainetta kuluttavia ja siten paljon päästöjä synnyttäviä, vaan niiden suuri synti on lisäksi myös se, että ne eivät kestä. Niissä on jatkuvasti vikoja. Käyttöikä jää myös lyhyeksi.

1. Saastuttavat paljon

2. Kuluttavat paljon

3. Vikoja on paljon

4. Käyttöikä on lyhyt varsinkin Suomen oloissa

https://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi-vertaili-fordin-ihmemootto…

- Otsikossa Skoda

- Artikkelissa ei kertaakaan mainita Skodaa

Hyvin sä vedät ap!

Vierailija
12/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut kahdella Renaultin pienellä turbomoottorisella autolla ja tykännyt kovasti molemmista. Ei ole ollut ongelmia (vielä?), autoni on nyt 7 vuotta vanha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama sitikan ja pösön puretech moottoreissa..ainakin turbollisissa

Kerro nyt lisää satuja.

Vierailija
14/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAGina-autoille tyypillisiä moottori- ja vaihteisto-ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään nykyajan pieni turbokone ei ole pitkäikäinen. Johtuu siitä, että pienestä sylinteritilavuudesta revitään irti niin paljon tehoa kuin mahdollista. Moottori toimii koko ajan äärirajoillaan.

Vanhoissa autoissa moottoreita ei viritetty mahdollisimman tehokkaaksi, siksi ne kestävät nykymoottoreita huomattavasti kauemmin.

Vierailija
16/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono aloitus, koska ongelma liittyy kaikkiin valmistajiin, ei pelkästään skodaan. Honda taitaa olla ainuita, jolla ei ole vielä tiputettu moottorien kokoa kauppakassi malleissa litraan.

Niin. Ja siihen liittyen:

"Uusi litrainen Ecoboost on vertailun mukaan sinänsä ihan hyvä kone, mutta ei lunasta säästölupauksiaan. Maantieajossa se kulutti vertailussa tasan yhtä paljon kuin 1,8-litrainen Honda Civic, joka on vieläpä Ecoboostia tehokkaampi ja kiihtyvämpi. Kaupungissakin Ecoboost säästi Civiciin verrattuna vain kaksi desilitraa satasella, eli ei siis käytännössä mitään"

(Talouseläma lainaa Tuulilasia)

Hieman off-topiccina mutta tuo Hondan 1.8 litrainen on kyllä oikeasti erinomainen moottori. Tehokas, luotettava ja taloudellinen.

Vierailija
17/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään nykyajan pieni turbokone ei ole pitkäikäinen. Johtuu siitä, että pienestä sylinteritilavuudesta revitään irti niin paljon tehoa kuin mahdollista. Moottori toimii koko ajan äärirajoillaan.

Vanhoissa autoissa moottoreita ei viritetty mahdollisimman tehokkaaksi, siksi ne kestävät nykymoottoreita huomattavasti kauemmin.

Siinä on mutuilua parhaimmillaan. Terkkuja sinne esson baariin 🤣🤣

Vierailija
18/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään nykyajan pieni turbokone ei ole pitkäikäinen. Johtuu siitä, että pienestä sylinteritilavuudesta revitään irti niin paljon tehoa kuin mahdollista. Moottori toimii koko ajan äärirajoillaan.

Vanhoissa autoissa moottoreita ei viritetty mahdollisimman tehokkaaksi, siksi ne kestävät nykymoottoreita huomattavasti kauemmin.

Siinä on mutuilua parhaimmillaan. Terkkuja sinne esson baariin 🤣🤣

Mutuilua? Meinasitko ettei ole eroa, otetaanko 1,3l moottorista tehoa irti 44kW tai 90kW? Tiedätkö polttomoottorin toimintaperiaatteista mitään?

Vierailija
19/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään nykyajan pieni turbokone ei ole pitkäikäinen. Johtuu siitä, että pienestä sylinteritilavuudesta revitään irti niin paljon tehoa kuin mahdollista. Moottori toimii koko ajan äärirajoillaan.

Vanhoissa autoissa moottoreita ei viritetty mahdollisimman tehokkaaksi, siksi ne kestävät nykymoottoreita huomattavasti kauemmin.

Siinä on mutuilua parhaimmillaan. Terkkuja sinne esson baariin 🤣🤣

Mutuilua? Meinasitko ettei ole eroa, otetaanko 1,3l moottorista tehoa irti 44kW tai 90kW? Tiedätkö polttomoottorin toimintaperiaatteista mitään?

Onhan siinä eroa, mutta jos litraisesta turbokoneesta otetaan 125 hv, ei se tarkoita, että se normaaliajossa kävisi läheskään maksimitehollaan. Lisäksi ahtamisesta suurin hyoty on ns. alaväännössä.

Vierailija
20/33 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkswagen-konsernin pikkuturbot. Sillä kaikissa niissä on nuo samat moottorit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi