Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kansan kuvitellaan pystyvän ostavan uusia vähäpäästöisiä autoja kun perusautot joihin Suomessa on varaa on näitä vm97 Opel Vectroja?

Vierailija
07.01.2019 |

https://www.auto1.fi/opel/vectra/138447

Miettikää miten sairasta? Afrikassakin ajetaan paremmilla autoilla? ihmiset ja luonto kuolee.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausierä 44€!, täytyy ostaa heti osamaksulla!

Vierailija
2/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ajeta. Jossain Afrikan keh.tysmaassa ei kansalaisilla ole autoa kuin hyvätuloisilla. Loput kävelevät ja ajavat kimppakyydissä pakutaksilla.

Ja sitä paitsi, jostain ne käytetyt autotkin tulee. Mieti sitä. Jonkun on ostettava sellainen uutena, että se on tyhjätaskun edessä sitten 15 vuoden päästä.

Ihan hyvä vaan siis, että uusien autojen tarjonnassa aletaan painottaa vähäpäästöisiä ja sähköautoja. Ekana niitä ostavat hyvätuloiset sekä firmat. Ja sieltä ne ennen pitkää päätyy käytettyjen autojen markkinoille.

Autokannan uusiutuminen toki vie aikansa. Sitä sykliä voi vauhdittaa eri tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liikenneministeri Berner meidän puolestamme tietää.   Jos snulla ei ole varaa, niin sitten kuljet sillä vähäpäästöisellä bussilla tai kilpailusta vapautetulla taksilla.

Vierailija
4/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ajeta. Jossain Afrikan keh.tysmaassa ei kansalaisilla ole autoa kuin hyvätuloisilla. Loput kävelevät ja ajavat kimppakyydissä pakutaksilla.

Ja sitä paitsi, jostain ne käytetyt autotkin tulee. Mieti sitä. Jonkun on ostettava sellainen uutena, että se on tyhjätaskun edessä sitten 15 vuoden päästä.

Ihan hyvä vaan siis, että uusien autojen tarjonnassa aletaan painottaa vähäpäästöisiä ja sähköautoja. Ekana niitä ostavat hyvätuloiset sekä firmat. Ja sieltä ne ennen pitkää päätyy käytettyjen autojen markkinoille.

Autokannan uusiutuminen toki vie aikansa. Sitä sykliä voi vauhdittaa eri tavoin.

Paitsi että niitä ajokuntoisia vanhoja autoja kannustetaan romuttamaan, siitä saa oikein palkkion verovaroista. 

Vierailija
5/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurinosa autoista tulee käytettynä suomeen ohi virallisen maahantuonnin.

Meillä olleita autoja.

Exän nissan -98 suomiauto.

Exän vw -00 tuotu ruotsista.

Mun bmw 325 coupe -93 tuotu saksasta.

Mun bmw 323ti -98 tuotu saksasta.

Mun audi tt -00 tuotu italiasta.

Mun hiace -90 suomiauto lähti afrikkaan.

Mun mb -90 tuotu saksasta.

Vierailija
6/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä että Kansalla on joku isopäästöinen sporttikaara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kysyä koeajoa? Jos saisi vaikka viikoksi testiin.

Vierailija
8/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista potaskaa tämäkin aloitus. Aika merkittävä osa suomalaisista ajaa uusilla tai uudehkoilla autoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
9/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ostelee noita 20v vanhoja autoja. Ja aiheuttavat rikkaille vaaraa noilla romuillansa jotka hajoilevat tielle

Vierailija
10/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoista potaskaa tämäkin aloitus. Aika merkittävä osa suomalaisista ajaa uusilla tai uudehkoilla autoilla.

Melkoista potaskaa tämä kommentti. Suomessa joka vainn viides henkilöauto on uudehko eli alle 5 vuotta vanha. Esim Ruotsissa ja Norjassa kolmasosa. Suomessa liikenteessä olevan henkilöauton keski-ikä on 11.6 ilman museoautoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani muutettiin autojen käyttömaksu päästöperusteiseksi, aiemmin k.o. vero määräytyi moottorin tilavuuden mukaan.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että vanhoja 1.3-1.6 cc kärryjä ei kukaan enää halua ostaa, kun käyttömaksu 5-6-kertaistui. Näillä autoilla ei usein ajella kuin lyhyitä matkoja, kauppaan jne. Sen sijaan isot katumaasturit kaahaavat moottoriteitä, saastuttaen huomattavasti enemmän.

Sanomattakin selvää, ettei köyhemmillä saati eläkeläisillä ole enää varaa hankkia ja pitää autoa. Nyt sillä vanhalla kotterolla ajetaan niin kauan kuin koossa pysyy. Sen jälkeen...? Uskon myös, että käytännössä aletaan kiertää tuota veroa eli ei vaan makseta, eikä myöskään oteta vakuutusta. Tämä on muutenkin maan tapa, lisäntyy nyt vain entisestään.

Vierailija
12/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellään kun Suomalaisilla kyllä hyvät tulot mutta kuitenkin kamppaillaan samoista tuontiautoista itäeuroopan kanssa ja heillä taas mihin varaa ostos ja muut verot ja maksut taas kohtuullisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahahan moni alle 1500€ arvoisella autolla ajava käyttää hyväkseen romutuspalkkion?

Vie vanhan romunsa hajottamoon ja ostaa uuden auton tilalle?

Vierailija
14/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kuinkahahan moni alle 1500€ arvoisella autolla ajava käyttää hyväkseen romutuspalkkion?

Vie vanhan romunsa hajottamoon ja ostaa uuden auton tilalle?

No jos ajaa vanhalla autolla, ei siitä palkkiosta ole mitään hyötyä kun se on käytettävä uuteen autoon johon ei ole varaa. Esim eläkeläiset, työttömät, nuoret, muuten vaan pienituloiset, luottotiedottomat. Joillekin oikeasti se pari tonnin auto on ihan maksimikallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Kuinkahahan moni alle 1500€ arvoisella autolla ajava käyttää hyväkseen romutuspalkkion?

Vie vanhan romunsa hajottamoon ja ostaa uuden auton tilalle?

Romutuspalkkoa ei ole.