Autoni jalkatilaan on valunut muutama tippa vihreää haisevaa nestettä. Mikähän on rikki?
Osaako kukaan sanoa? Se valuma tulee sieltä keskeltä ylhäältä jalkatilan päältä.
Kommentit (50)
Minulla kävi noin 30 vuotta sitten.
Minulla se oli jäähdytin nestettä, joka oli tullut jalkatilaan. Siinä samalla oli ehkä mennyt puhki myös ikkunoita lämmittämään menevä putki. Sen jälkeen ei ikkunoiden puhallus ollut enää tarpeeksi tehokasta, mutta ei sitä korjata osattu.
Jäähdytin vuotaa tai ilmastointilaite vuotaa. Äkkiä pajalle
Jäähdyttimen kenno rikki ja jäähdytysnestettä vuotaa ulos. Neste voi tulla ilmanvaihdon kautta matkustamon puolelle. Jos vuoto jatkuu niin moottori voi leikata kiinni jäähdytyksen puutteesta.
Jos on siis KOJELAUDAN alla eikä takapenkillä, niin on jäähdyttimen nestettä. Lämmityslaite vuotaa. Kannataa katsoa ne jäähdytinnesteen tasot säiliöstä. Moottorille voi käydä huonosti, jos pääsee kuumenemaan pahasti. Jos lämmityslaitteesta ei puhalla lämmintä ilmaa, niin nesteet on päässeet vähiin.
Kiitos teille! Täytyypä varata korjausaika.
Ex-BMW kirjoitti:
Jäähdyttimen kenno rikki ja jäähdytysnestettä vuotaa ulos. Neste voi tulla ilmanvaihdon kautta matkustamon puolelle. Jos vuoto jatkuu niin moottori voi leikata kiinni jäähdytyksen puutteesta.
Kyllä ennen tuota saa vuotaa ihan jonkun verran nestettä ulos ja kojetauluun tulee kyllä varoituksia liian vähästä nesteestä ja lopulta korkeasta lämpötilasta ennen kuin moottori leikkaa kiinni. Minulla oli autossa anturivika jossain öljypaineen anturissa tms niin mittaristo meni ajossa punaiseksi ja kova varoitusääni oli, näytössä auto pyyti pysähtymään välittömästi ja sammuttamaan moottorin.
Lämmityslaitteen kenno rikki.
Se tulee vaihtaa tietenkin uuteen, mutta samalla on selvitettävä syy rikkoutumiselle.
Onko muovi tai liimat menneet haperoksi, vai onko syyllinen liian suuri paine järjestelmässä?
Jos jälkimmäinen, silloin on tutkittava paisuntasäiliön korkki, jos se on OK, seuraavaksi vesipumppu, kiertääkö neste huonosti, niin että lämpenee liikaa?
Viimeisenä sitten sylinterikannen tiiviste/mahdollinen halkeama kannessa?
Hansikaslokerossa olevan Pisang Ambon -pullon korkki vuotaa.
Suosittelen olemaan varuillasi, jaat autosi reptiliaanin kanssa!
Ex-BMW kirjoitti:
Jäähdyttimen kenno rikki ja jäähdytysnestettä vuotaa ulos. Neste voi tulla ilmanvaihdon kautta matkustamon puolelle. Jos vuoto jatkuu niin moottori voi leikata kiinni jäähdytyksen puutteesta.
Ei jäähdyttimen kenno vuoda jalkatilaan. Lämmityslaitteen kenno vuotaa.
On muuten vittumainen homma korjata vaihtaa lämppärin kenno. N. puoli autoa on purettava merkistä riippumatta.
Itse laittaisin jäähdyttimen paikkausainetta (toimii myös lämppärin vuodossa) ja möisin pommin pois.
Ot, mut heitän nyt tähän ketjuun:
Mikäs on vikana, kun flekti ei puhalla lämmintä ollenkaan?
Syyläri on täynnä sitä vihreää, eikä mistään vuoda.
Auto on iankaikkisen wanha romu, mutta kulkee ja meni taas katsastuksesta läpi.
Varaudu maksamaan itsesi kipeäksi, koska lämppärin kennon vaihtamiseksi joutuu usein purkamaan kaikki sieltä ohjaamosta pois eikä ole ihan pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Ot, mut heitän nyt tähän ketjuun:
Mikäs on vikana, kun flekti ei puhalla lämmintä ollenkaan?
Syyläri on täynnä sitä vihreää, eikä mistään vuoda.
Auto on iankaikkisen wanha romu, mutta kulkee ja meni taas katsastuksesta läpi.
Vesi ei kierrä lämppärin kennossa syystä tai toisesta. Edelleen - todella vittumainen remontti.
Ex-BMW kirjoitti:
Jäähdyttimen kenno rikki ja jäähdytysnestettä vuotaa ulos. Neste voi tulla ilmanvaihdon kautta matkustamon puolelle. Jos vuoto jatkuu niin moottori voi leikata kiinni jäähdytyksen puutteesta.
Ahaa, no noin mulle sitten kävi 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu maksamaan itsesi kipeäksi, koska lämppärin kennon vaihtamiseksi joutuu usein purkamaan kaikki sieltä ohjaamosta pois eikä ole ihan pikkujuttu.
Näin. Paikka-ainetta ja pommi kiertoon tai paaliin.
Lämmityslaite temppuilee.