Sähköauto ei sittenkään ratkaise yhtään mitään päästöjen hallitsemiseksi.
Yhä enemmän alkaa vuotaa tutkimusdataa siitä, että sähköauto tunnetulla valmistusteknologialla on täysin susi CO² -päästöjen hallitsemiseksi ja samalla paljastuu että kyseessä on vain puhtaasti bisnes.
Kannattaa lukea artikkeli. Melko pysäyttävää tekstiä ja jos tuon auton käyttöajan päästövertailuesimerkin bensa-auto vaihdetaan pieneksi nykydieseliksi, alkaa vertailukäyttöaika jo luokkaa 15v. jolloin uudet akut on vaihdettu sähköauton todennäköisesti useammin kuin kerran.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/484381c5-53a3-4a6a-b337-5c54c75b…
Jotakin muuta siis on tarjottava liikenteen muuttamiseksi kuin sähköauto. Tämä lienee selvää jo pikkuhiljaa?
M40
Kommentit (18)
Niin.
Ehkä se raha, joka ollaan nyt kaatamassa sähköauto- ja akkuteollisuuteen, kannattaisi suunnata johonkin muuhun, kuten vaikka meri- ja lentoliikenteen uusien ratkaisujen kehittämiseen, eli sinne mistä ne suuret liikennepäästöt syntyvät.
Ongelma taitaa vain olla se, että se ei ole niin hyvä bisnes?
Vierailija kirjoitti:
Parempi ajaa pi**urallia autoilla tai istua aamuruuhkassa ja lomilla käydä Thaimaassa entiseen tapaan lomailemassa. Sillä tavoin maailma pelastuu takuuvarmasti.
Kohta joku tulee sanomaan, ettei ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa mitenkään niin kaikki saastuttaminen on ok.
No mitä järkeä sinun mielestä on uhrata resursseja ja ihmisten osallistumiskykyä ilmastonhalliintaan, ratkaisuun joka on tavoitteen kannalta parhaimmillankin +-0??
Vierailija kirjoitti:
Parempi ajaa pi**urallia autoilla tai istua aamuruuhkassa ja lomilla käydä Thaimaassa entiseen tapaan lomailemassa. Sillä tavoin maailma pelastuu takuuvarmasti.
Kohta joku tulee sanomaan, ettei ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa mitenkään niin kaikki saastuttaminen on ok.
Niin kai voi ainakin henkilöliikenteen osalta sanoa, jos sähköautokin osoittautuu turhaksi yritykseksi?
Artikkelihan osoittaa, että siellä aamuruuhkassa on ilmaston kannalta aivan sama, istuuko bensa vai sähköautossa?
Vierailija kirjoitti:
Yhä enemmän alkaa vuotaa tutkimusdataa siitä, että sähköauto tunnetulla valmistusteknologialla on täysin susi CO² -päästöjen hallitsemiseksi ja samalla paljastuu että kyseessä on vain puhtaasti bisnes.
Oletko täydellisen lukutaidoton henkilö vai muuten vain tyhmä?
JOS olisit lukenut edes oman linkkisi, niin tajuaisit, että sähköauton päästöt johtuvat HIILIVOIMASTA ja POLTTOMOOTTORIAUTOISTA. Ja nimenomaan sähköautojen määrää lisäämällä päästään eroon sähköautojen valmistuksessa käytetyistä polttomoottoriautoista, eikös vaan? Ja mitäs luulet hiilivoimaloille tapahtuvan, kun päästöjä vähennetään? Vähenisikö ne? No kyllä vähenenisivät.
Toisin sanoen sähköautot ovat saastuttavia valmistaa vain sen takia, ettei hiilivoimasta ja ei-sähköautoista olla päästy vielä eroon. Sähköautoja voitaisiin valmistuu vaikkapa Suomessa, jossa sähköstä 80 % on vähäpäästöistä. Tai miksei Norjassa, jossa sähkö on lähes 100 %:sesti vesivoimaa ja jossa sähköautoja on jo eniten maailmassa.
Kannattaa lukea artikkeli.
Miksi sinä sitten et lukenut?
JOS olisit lukenut linkkisi, olisit tajunnut, että sähköautohan oli jopa oman linkkisi mukaan ympäristöystävällisempi kapistus polttomoottoriautoon verrattuna päästöistä huolimatta.
luokkaa 15v. jolloin uudet akut on vaihdettu sähköauton todennäköisesti useammin kuin kerran.
Minkä helkkarin takia sähköautoon olisi vaihdettu akustoja edes kerran tuona aikana? Miksi edes puhut aiheesta, kun et siitä mitään tiedä?
Esimerkiksi Tesloissa akusto kestää nykytiedon valossa kevyesti 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelihan osoittaa, että siellä aamuruuhkassa on ilmaston kannalta aivan sama, istuuko bensa vai sähköautossa?
Eihän osoita. Missä sä lukutaidoton pelle kuvittelet sellaista toteamusta näkeväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ajaa pi**urallia autoilla tai istua aamuruuhkassa ja lomilla käydä Thaimaassa entiseen tapaan lomailemassa. Sillä tavoin maailma pelastuu takuuvarmasti.
Kohta joku tulee sanomaan, ettei ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa mitenkään niin kaikki saastuttaminen on ok.
No mitä järkeä sinun mielestä on uhrata resursseja ja ihmisten osallistumiskykyä ilmastonhalliintaan, ratkaisuun joka on tavoitteen kannalta parhaimmillankin +-0??
Kerrothan daiju, että millä laskennalla päädyt siihen lopputulokseen, että sähköautojen lisääminen olisi plusmiinusnolla toimintaa, kun linkatussa artikkelissakin todettiin aivan päinvastaista?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se raha, joka ollaan nyt kaatamassa sähköauto- ja akkuteollisuuteen, kannattaisi suunnata johonkin muuhun, kuten vaikka meri- ja lentoliikenteen uusien ratkaisujen kehittämiseen, eli sinne mistä ne suuret liikennepäästöt syntyvät.
Ei, kyllä se raha pitäisi suunnata typerien ihmisten pakkokoulutusleireille. Kuten sinun. Meriliikenne vastaa 2,2 % hiilidioksidipäästöistä ja lentäminen 2 % päästöistä. Tieliikenne on 16 % päästöistä. Miksi siis valehtelit?
Ajelen itse jätteistä kierrätetyllä Neste MY dieselillä. Ei tule lisää maan alta pumpattua hiiltä kiertoon. Seuraava autoni on neliveto biokaasuhybridi jossa on pieni akku jarrutusenergian talteenottoon. Biokaasu kerätään kaatopaikoilta ja karjatiloilta. Lähin biokaasuasema on tuossa 500m päässä.
Sähköautot voi pelastaa maailman vasta siinä kohtaa, kun sähkön tuottaminen ei aiheuta enempää päästöjä kuin polttomoottoriautot. Enkä nyt tarkoita pelkästään autojen valmistamista mihin joku tässä aiemmin viittasi, tuskinpa vaikka kiinalaiset tai intialaiset käy Suomessa lataamassa akkuja vähäpäästöisellä sähköllä. Siellä energiantuotanto perustuu nimenomaan kivihiileen ja siellä ne oikeasti vaikuttavat ympäristöteot tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot voi pelastaa maailman vasta siinä kohtaa, kun sähkön tuottaminen ei aiheuta enempää päästöjä kuin polttomoottoriautot.
Eli jo nyt? Polttomoottoriautohan polttaa bensaa tai dieseliä todella surkealla hyötysuhteella (25-40 %) verrattuna isoon voimalaan (40-90 %) (ja sähköautoihin, noin 80 %).
Vain todella saastuttavissa maissa, kuten vaikkapa Saksassa, on sähköauto tällä hetkellä plusmiinusnolla elinkaarensa päästöiltään.
Enkä nyt tarkoita pelkästään autojen valmistamista mihin joku tässä aiemmin viittasi, tuskinpa vaikka kiinalaiset tai intialaiset käy Suomessa lataamassa akkuja vähäpäästöisellä sähköllä. Siellä energiantuotanto perustuu nimenomaan kivihiileen ja siellä ne oikeasti vaikuttavat ympäristöteot tehdään.
Eipä nuokaan maat ihan 100 % hiilellä toimi. Kiinassa alle 2/3 sähköstä tulee fossiilisista. Intiassa vajaa 4/5. Suunta on niissäkin sentään parempaan päin. Sähköautot eivät ainakaan tilannetta pahenna, varsinkin kun huomioidaan paikalliset päästöt, jotka ovat huomattavan paljon merkityksellisempiä kuin päästöt ylipäätänsä (pienhiukkaset).
Sittenhän Minä mainostin Hyundai Konaa täällä ihan turhaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se raha, joka ollaan nyt kaatamassa sähköauto- ja akkuteollisuuteen, kannattaisi suunnata johonkin muuhun, kuten vaikka meri- ja lentoliikenteen uusien ratkaisujen kehittämiseen, eli sinne mistä ne suuret liikennepäästöt syntyvät.
Ei, kyllä se raha pitäisi suunnata typerien ihmisten pakkokoulutusleireille. Kuten sinun. Meriliikenne vastaa 2,2 % hiilidioksidipäästöistä ja lentäminen 2 % päästöistä. Tieliikenne on 16 % päästöistä. Miksi siis valehtelit?
Tiedossa on juu, että tarpeeksi ideologian sumentama mieli vääntää vaikka mustan valkoiseksi.
Mutta joo, sen ymmärtää onneksi suurin osa yleisöstä, joten solvaavien kommenttiesi painoarvo on jokseenkin nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se raha, joka ollaan nyt kaatamassa sähköauto- ja akkuteollisuuteen, kannattaisi suunnata johonkin muuhun, kuten vaikka meri- ja lentoliikenteen uusien ratkaisujen kehittämiseen, eli sinne mistä ne suuret liikennepäästöt syntyvät.
Ei, kyllä se raha pitäisi suunnata typerien ihmisten pakkokoulutusleireille. Kuten sinun. Meriliikenne vastaa 2,2 % hiilidioksidipäästöistä ja lentäminen 2 % päästöistä. Tieliikenne on 16 % päästöistä. Miksi siis valehtelit?
Tiedossa on juu, että tarpeeksi ideologian sumentama mieli vääntää vaikka mustan valkoiseksi.
Mutta joo, sen ymmärtää onneksi suurin osa yleisöstä, joten solvaavien kommenttiesi painoarvo on jokseenkin nolla.
Eli kun sulle kertoo lukemat, joista näkyy päästömäärät, niin painoarvo on "jokseenkin nolla", koska tekstissä myös rehellisesti haukutaan sua tyhmäksi?
Ja päätät kirjoittaa vastineeksi viestin, jossa oikeasti on painoarvo täysi nolla? Herää nyt.
Kierrellen tunnustat siis, että puhuit paskaa. Seuraavaksi voisit luvata, että jatkossa opettelet ottamaan asioista selvää ennen kuin sekoilet keskustelualueilla ja levität väärää tietoa.
"Akkutehtaat valmistavat akkukennot ja pakkaavat nämä ns. akkupaketteihin.Akut valmistetaan yleensä maissa, joissa sähkö tuotetaan pääasiassa hiilivoimalla."
Lähdekin olisi kiva, tällaisenaan tämä on mielipide.
Kannattaa suosia ydinvoimaa kuten VIITE - Tieteen ja Teknologian Vihreät tekevätkin.
Sähköntuotantotapa on tässä se avainsana.
Parempi ajaa pi**urallia autoilla tai istua aamuruuhkassa ja lomilla käydä Thaimaassa entiseen tapaan lomailemassa. Sillä tavoin maailma pelastuu takuuvarmasti.
Kohta joku tulee sanomaan, ettei ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa mitenkään niin kaikki saastuttaminen on ok.