Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kaupassa olet saanut huonoa asiakaspalvelua?

Vierailija
25.10.2018 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräässä kaupassa en saanut palvelua suomeksi

Vierailija
2/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Stockmannilla. Kyseessä on vain yksi henkilö, joka ei ole enää edes töissä siellä. Tai en ole ainakaan kahteen vuoteen nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Stockmannilla on muutaman kerran arvioitu, mihin minulla on varaa. Väärin on mennyt.

Vierailija
4/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velosport helsingin käpylässä oli vanhalla kauppapaikallaan omassa luokassaan suorastaan legendaarinen. Luulin puljun jo kaatuneen mutta sehän siirtyikin isompiin tiloihin. Ehkä asiat ovat nykyään paremmin ja vuodatukseni vain nöyryytetyn, tyhmän ja köyhän asiakkaan vaimeaa ulinaa.

Vierailija
5/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxl.ssä useammankin kerran. Tuntuu, että siellä on huippumyyjiä ja sitten ihan surkeita.

Vierailija
6/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki Stockmann ja Itis Halonen. Tai oikeastaan palvelu ei ollut huonoa, sitä vain ei ollut lainkaan. Olin kuin ilmaa, paitsi Halosella laittoivat vartijan perään, kun sovitin takkeja. Luulivat varmaan, että saan takin piiloon pikku käsilaukkuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin Seilorissa. Ostin savusiian, täysin ilmeetön naismyyjä laittoi sen pakettiin ja kysyi vain - jotain muuta.

Kassalla toinen kuminaama roikkuville korvakoruineen jauhoi purukumia, ilmekään ei värähtänyt.

Kävin sitten illalla myös Redissä ja mm. uudessa K-supermarketissa. Miten erilainen henkilökunta siellä oli. Hymyä riitti ja hyvän päivän jatkoa toivotettiin. Samanlaista hyvää palvelua olen saanut myös Hertassa, kun nyt K-kauppoja tässä vertailen.

Vierailija
8/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä pienessä kukkakaupassa. Miesomistaja oli ilmeisesti tuonut kauppaan tyttöystävänsä, joka leikki myyjää ilman alkeellisintakaan alan osaamista. Ei tuntenut kukkia edes nimeltä eikä osannut tehdä alkeellisintakaan kimppua. Mölli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa ei tuntunut nuorena saavan yhtään minkäänlaista asiakaspalvelua. Muistan miten noin 18-vuotiaana olin menossa ostamaan uutta puhelinta (omilla rahoillani!) ja kävelin siellä myyjien joukossa yrittäen saada jonkun palvelemaan minua "hei" "hei, anteeksi" "anteeksi, olisiko sulla hetki" "anteeksi" "hei", kaikki myyjät vaan käveli ohi, osa käänsi päätä sivulle ja toiset keskittyi sitkeästi muihin hommiin eikä ollut huomaavinaan. Onneksi olin ottanut isän mukaan, joka sitte hermostui ja sanoi, että mennään ostamaan sulle puhelin muualta, kun täällä ei haluta palvella. Tähän sitten viimein yksi myyjistä havahtui (jota olin yrittänyt lähestyä, mutta ei kiinnostanut) "Ai puhelinta olitte tulossa ostamaan?", isä siihen että joo oltiin, mutta antaa olla :D

Aikuisena tietokoneen osia ostaessa myyjien asenne tuntuu olevan hyvin pitkälti se, että sinä tyhmä nainen et kumminkaan tiedä mitä sinä haluat/tarvitset, joten yritän tyrkyttää sinulle väkisin ihan muuta kuin mitä olit tulossa ostamaan.

Nykyään tilaan kaikki elektroniikkalaitteet netistä, saa just sen mitä haluaa eikä tarvitse kuunnella kun myyjä vihjailee miten sinä et tiedä p*skaakaan ja yritetään myydä jotain ihan muuta.

Vierailija
10/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Itä-Suomessa tuntuu olevan hankaluuksia saada hyvää palvelua mistään (etenkään tietyissä kaupoissa/kauppakeskuksissa) ellei näytä venäläiseltä turkismummolla. Asiakaspalvelun laatu on kuitenkin kohentunut hieman viime vuosien aikana, kun turistivirta alkoi vähän tyrehtymään ja myyjät havahtuivat siihen, että pitäisi varmaan niitä paikallisiakin alkaa palvelemaan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Suomessa saanut ikinä niin tylyä palvelua kuin Virossa ja Turkissa. Molemmissa maissa naismyyjät kassalla eivät puhuneet yhtään mitään tai katsoneet silmiin. Turkissa yksi myyjä raplasi koko myyntitapahtuman ajan puhelinta, eikä aluksi edes huomannut minua kun tulin kassalle.

Suomessa sentään osataan peruskohteliaisuudet, jos nyt ei muuta ylimääräistä höpistäkään. Virossa ja Turkissa oli toki myös paljon hyviä ja erinomaisia asiakaspalvelijoita, osa myös liian innokkaita.

Vierailija
12/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolassa - seuraavana päivänä sain samassa kaupassa hyvää palvelua kun olin pukeutunut kuin puolalaiset naiset :D enkä kuten turisti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin Lindexissä kävi näin: Vapaapäivänä kävin alusvaateostoksilla. Kauppa oli lähes tyhjä asiakkaista. Kun etsin itselleni sopivaa huomasin vanhemman naishenkilön (60v ->) joka höpisi itsekseen. Mikään ei oikein tuntunut sopivalta. Valitsin nopeasti omat ostokseni ja meni kassan eteen odottamaan myyjää. Tällä välin myös vähän iäkkäämpi myyjä oli mennyt tuon em. vanhan rouvan luokse nuoleskelemaan "oi kyllä teille sopii tuo koko kun olette tuollainen hoikka" "nuo ovat oikein kauniit" jne. jne. Ehkä noin 5min päästä myyjä ja tämä toinen asiakas sitten tulivat kassan luo - asiakkaalla oli yksi artikkeli mukanaan. Myyjä tokaisi minulle - meillä on tässä asiat kesken - viitaten siihen, että tämä rouva ennen. Silloin tokaisin - jaahas en sitten otakaan näitä (useampi artikkeli) ja rupesin jo kääntymään kannoillani.

Tällä toisella asiakkaalla oli jonkinlaista kaupallista tilannetajua ja hän sanoi - ei ottakaa hänet ensin (minua kohtaan sovittelevasti). Jolloin liikkeen myyjä alkoi lyömään ostoksiani kassaan.

Mutta oikeasti oli kyllä viimeinen kerta tuossa liikkeessä.

Vierailija
14/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malmin Lindexissä kävi näin: Vapaapäivänä kävin alusvaateostoksilla. Kauppa oli lähes tyhjä asiakkaista. Kun etsin itselleni sopivaa huomasin vanhemman naishenkilön (60v ->) joka höpisi itsekseen. Mikään ei oikein tuntunut sopivalta. Valitsin nopeasti omat ostokseni ja meni kassan eteen odottamaan myyjää. Tällä välin myös vähän iäkkäämpi myyjä oli mennyt tuon em. vanhan rouvan luokse nuoleskelemaan "oi kyllä teille sopii tuo koko kun olette tuollainen hoikka" "nuo ovat oikein kauniit" jne. jne. Ehkä noin 5min päästä myyjä ja tämä toinen asiakas sitten tulivat kassan luo - asiakkaalla oli yksi artikkeli mukanaan. Myyjä tokaisi minulle - meillä on tässä asiat kesken - viitaten siihen, että tämä rouva ennen. Silloin tokaisin - jaahas en sitten otakaan näitä (useampi artikkeli) ja rupesin jo kääntymään kannoillani.

Tällä toisella asiakkaalla oli jonkinlaista kaupallista tilannetajua ja hän sanoi - ei ottakaa hänet ensin (minua kohtaan sovittelevasti). Jolloin liikkeen myyjä alkoi lyömään ostoksiani kassaan.

Mutta oikeasti oli kyllä viimeinen kerta tuossa liikkeessä.

Olisit lähtenyt vaan ja jättänyt rätit kauppaan. Olisi ollut oikein sille myyjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolassa - seuraavana päivänä sain samassa kaupassa hyvää palvelua kun olin pukeutunut kuin puolalaiset naiset :D enkä kuten turisti. 

Mistä sait puolalaiset vaatteet niin nopeasti? :)

Vierailija
16/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukan subway

Oulun kämäinen divari rautatieaseman edustalla

S-market

Vierailija
17/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velosport helsingin käpylässä oli vanhalla kauppapaikallaan omassa luokassaan suorastaan legendaarinen. Luulin puljun jo kaatuneen mutta sehän siirtyikin isompiin tiloihin. Ehkä asiat ovat nykyään paremmin ja vuodatukseni vain nöyryytetyn, tyhmän ja köyhän asiakkaan vaimeaa ulinaa.

Tästä tuli mieleeni. Käytin pyörääni kerran vuodessa huollossa eräässä toisessa pyöräliikkeessä koska olin kuullut että pyörä pitäisi huollattaa kerran vuodessa. Erään kerran viedessäni pyöräni sinne huoltoon myyjä kyseli että mitähän sille pitäisi oikein tehdä, en muista mitä vastasin mutta kun hain pyörän pois huollosta myyjä alkoi kertoilemaan että pyörä pitäisi säännöllisesti huoltaa, esim. vaijerit ja sen sellaista.

Silloin vaihdoin liikettä ja olen asioinut sellaisissa liikkeissä jotka tarjoavat vuosihuoltoa selkeästi nimellä ja hinnoiteltuna.

Vierailija
18/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malmin Lindexissä kävi näin: Vapaapäivänä kävin alusvaateostoksilla. Kauppa oli lähes tyhjä asiakkaista. Kun etsin itselleni sopivaa huomasin vanhemman naishenkilön (60v ->) joka höpisi itsekseen. Mikään ei oikein tuntunut sopivalta. Valitsin nopeasti omat ostokseni ja meni kassan eteen odottamaan myyjää. Tällä välin myös vähän iäkkäämpi myyjä oli mennyt tuon em. vanhan rouvan luokse nuoleskelemaan "oi kyllä teille sopii tuo koko kun olette tuollainen hoikka" "nuo ovat oikein kauniit" jne. jne. Ehkä noin 5min päästä myyjä ja tämä toinen asiakas sitten tulivat kassan luo - asiakkaalla oli yksi artikkeli mukanaan. Myyjä tokaisi minulle - meillä on tässä asiat kesken - viitaten siihen, että tämä rouva ennen. Silloin tokaisin - jaahas en sitten otakaan näitä (useampi artikkeli) ja rupesin jo kääntymään kannoillani.

Tällä toisella asiakkaalla oli jonkinlaista kaupallista tilannetajua ja hän sanoi - ei ottakaa hänet ensin (minua kohtaan sovittelevasti). Jolloin liikkeen myyjä alkoi lyömään ostoksiani kassaan.

Mutta oikeasti oli kyllä viimeinen kerta tuossa liikkeessä.

Olisit lähtenyt vaan ja jättänyt rätit kauppaan. Olisi ollut oikein sille myyjälle.

En haluaisi olla ikärasisti, mutta joskus aikaisemminkin on käynyt sama juttu. Olen saanut törkeän huonoa palvelua joltain vähän vanhemmalta myyjältä samaan tyyliin, eli palvellaan korostuneen hyvin toista asiakasta dissaamaalla toista.

Vaikea oikein ymmärtää, miten tuollaisen voi joku myyjä mielessään mieltää hyväksi asiakaspalveluksi?  Sitä paitsi en odota mitään ihmeellistä myyjältä. Ei tarvitse yleensä avustaa missään tuotteen etsimisessä - tiedän mitä haluan, teen nopeasti ostopäätökseni (en jahkaile puoltapäivää jonkun parin euron ostoksen parissa ja kiusaa myyjiä juoksuttamalla heitä etsimässä jotain muuta ja jäämällä kuitenkin sitten vielä "harkitsemaan").

Olen lähes kokonaan siirtynyt tekemään ostokseni netin ulkomaisilla sivustoilla juuri siksi, että en halua haaskata aikaani ja pahoittaa mieltäni huonon asiakaspalvelun takia.

13

Vierailija
19/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla saa onneksi ihan ilmaiseksi huonoa asiakaspalvelua. Ryanair taitaa veloittaa jo siitäkin. Myymälähän ainakin lomalento Kroatiaan oli. Jatkuvaa kuuluttamista ostoksista.

Rikoin ajattelemattomuuttani ilmailusäädöksiä ja join omaa alkoholijuomaani (olut 0,33 litraa, ehkä 4,5%) koneessa koneen oltua vielä maassa. Olin ostanut Aasiassa kentältä oluen, että saisin vähän rentouduttua ja ehkä vähän nukuttua lennon aluksi.  Muuta en ollut juonut, kuin osan tuosta oluesta. Säästäväinen olisi odottanut ilmaista, rajatonta tarjoilua koneessa;)

Suomea puhuva lentoemo tylytti ensin asiasta ja tuli sitten parin minuutin kuluttua nappaamaan purkin kädestäni, siis ei pyytänyt, vaan otti kädestä.  Tästä on jo 8-9 vuotta, mutta oli lähtemätön brändikuvaan vaikuttava asiakaskokemus. Ihanaa, että turvallisuudesta huolehditaan niin täsmällisesti.

Juridisesti hän oli täysin oikeassa ja minä väärässä.

Suurin osa suomalaisista lentoemoista on ollut ihan hyviä, mutta osalle emoista on jotenkin vaikeaa saada asiakas tuntemaan itsensä tervetulleeksi.

M51

Vierailija
20/43 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä manselaisessa "akkuliiterissä". En asioi toiste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän