Ihmisten tyhmyyttä käytetään hyväksi kun katselee mitä kaupassa myydään
Kuten vellit ja puurot sekä pienten lasten pikku purtilot.
Aivan turhaa. Helpompaa kuin puuron keitto ei voi olla.
Kommentit (10)
Hyvä, että sinä olet niin älykäs ettet osta mitään!
Kosmetiikka ja siihen liittyvät asiat on kyllä kanssa yksi. Se on alue, jossa onnistutaan luomaan ihmisille aina vaan uusia tarpeita. Ja myydään mielikuvilla ja mukavaikutuksilla. "Ravitseva shampoo" sun muut typeryydet. Ei se shampoo mitään eikä ketään ravitse, haloo! Jos haluaa hiuksiaan ravita niin se täytyy tehdä sisäisesti syömällä terveellisesti. Ja aina ne tökötit sisältää milloin mitäkin "heleyttävää karpalonsiemenöljyuutetta". Ehkä sisältääkin, mutta onko sillä muka jotakin vaikutusta johonkin - epäilen. Epäilen myös, että sitä uutetta on tuotteessa juuri sen verran, että sen voidaan sanoa sitä sisältävän, ei sen verran että se mitenkään vaikuttaisi mihinkään (tuskin vaikuttaisi vaikka olisi paljonkin).
Sitten vielä on näitä "tutkitusti parantaa sitä ja tätä 90 prosentilla käyttäjistä jo 3 päivässä". Eli on ollut joku 20 hengen testiryhmä plasebovaikutuksesta huumaantuneita kuluttajia, jotka tutkiskelevat peilin ääressä, että kyllä on aivan selvästi heleämpi meno nyt!
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka ja siihen liittyvät asiat on kyllä kanssa yksi. Se on alue, jossa onnistutaan luomaan ihmisille aina vaan uusia tarpeita. Ja myydään mielikuvilla ja mukavaikutuksilla. "Ravitseva shampoo" sun muut typeryydet. Ei se shampoo mitään eikä ketään ravitse, haloo! Jos haluaa hiuksiaan ravita niin se täytyy tehdä sisäisesti syömällä terveellisesti. Ja aina ne tökötit sisältää milloin mitäkin "heleyttävää karpalonsiemenöljyuutetta". Ehkä sisältääkin, mutta onko sillä muka jotakin vaikutusta johonkin - epäilen. Epäilen myös, että sitä uutetta on tuotteessa juuri sen verran, että sen voidaan sanoa sitä sisältävän, ei sen verran että se mitenkään vaikuttaisi mihinkään (tuskin vaikuttaisi vaikka olisi paljonkin).
Sitten vielä on näitä "tutkitusti parantaa sitä ja tätä 90 prosentilla käyttäjistä jo 3 päivässä". Eli on ollut joku 20 hengen testiryhmä plasebovaikutuksesta huumaantuneita kuluttajia, jotka tutkiskelevat peilin ääressä, että kyllä on aivan selvästi heleämpi meno nyt!
Joo tämä. En silti heti lähtisi syyttämään ihmisiä tyhmyydestä (vaikka kriittinen ajattelu ja medialukutaito onkin monilla hakusessa) vaan kysyn miksi kuluttajalle saa ihan laillisesti valehdella? Miksi shampoopullon kyljessä saa lukea "ravitseva" kun siinä ei ole päätä eikä häntää? Miksi ripsarimainoksessa saa olla photoshopatut ja/tai tekoripset (kunhan jossain alakulmassa sanotaan pienellä printillä että kyseessä on käsitelty kuva)? Tietenkin olisi hyvä että ihmiset ajattelisivat omilla aivoillaan, mutten silti ymmärrä miksi kuluttajan kusettaminen on ihan ok.
No älä sitten katsele mitä kaupassa myydään. Helppo keino saada ihmisten tyhmyyden hyväksikäyttö loppumaan.
Vain tyhmät menevät kauppaan kun luonnosta saa kaiken elääkseen 25 vuotta
Mitä ostit viimeksi todistaaksesi väitteesi? Tupakkaa vai olutta?
Vierailija kirjoitti:
Öööööö...
Tämä oli siis vastaus tuohon viestiin 6.
Ja kauppiaat hurraa kun kassakone laulaa.