Kelan asioista nyt kysymys!
Tilanne tämä:
olen opiskelija. jakso päättyy 15.1
äitiysloma alkaa 15.2
Minulla on yksi lapsi joka täyttää toukokuussa 3 vuotta ja jää kotiin heti kun minäkin jään eli 15.1, koska 3. jaksoa en kerkeä käymään loppuun ja opintotukia en voi siis nostaa kun suorituksia ei tule.
Tuossa on yksi kuukausi, etten saa rahaa mistään.
Saanko tuosta esikoisesta jotain jos hän jää kotiin 15.1 ja äitiyspäiväraha alkaa 15.2? Entä saanko esikoisesta jotain kun äitiysloma alkaa?
Nämä on jotenkin niin sekavasti sepostettu kelan sivuilla! Kiitos jos joku osaa ja viitsii vastata!
Kommentit (2)
En tiedä miten sitä sitten tekisi! Pitää mennä kelaan suoraan istuskelemaan ja kysymään! Hakeminen on tehty netin kautta helpoksi. jos vain tietäis mitä hakee!
ap
kun äitiysrahakausi alkaa. Käy kelassa ja selvitä sieltä, ne sivut on aika sekavat.