Alkuraskauden ultra ja megahuolehtijat
Olen sellainen megahuolehtija itse. Olen siis ihan satavarma että raskaudessa on jotain vialla. Joko alkio on kuollut tai sitä ei ole koskaan ollutkaan. Synkät kuvitelmat käyvät voimille.
Miten te muut megahuolehtijat olette saaneet mielenrauhan? Oletteko käyneet alkuraskaudessa ultrassa nähdäksenne että raskaus on totta? Entä kuinka pitkäksi aikaa ultra helpotti mieltänne? Voihan se keskenmeno tulla vaikka jo ultraa seuraavana päivänä.
Kommentit (10)
ultrassa 7 ja 10 viikolla, sit alko vähän helpottaan- Olen siksi megahuolehtija, että mulla on kaks kertaa kuollu sikiö about 8-9 viikolla kohtuun.
4 kertaa raskaana ja 2 spontaania keskenmenoa
rv 6 ja rv 8
ei se ultra mitään auta, mutta lohduttaa se jotain
järjetöntä maksaa 100 euroa siitä lystistä, mutta ei ollenkaan, vasta taas olin raskaana ja kävin ultrassa toteamassa että keskenmeno.
mikään ei voi auttaa sinua, paitsi ultra hetkellisesti. Itsekin olen megahuolehtija. Yksi raskaus mennyt hyvin, mutta silloinkin olin koko ajan ihan varma että vauva/alkio kuolee. Toisessa raskaudessa sama juttu, ja silloin meni kesken alkuviikoilla.
ainakaan paranna tilannetta, lisää vaan stressiä. Jos jotain on mennyt hedelmöityksessä vikaan, niin sille ei voi mitään. Itse en luultavasti mene ultraan ennen kuin rakenneultraan, siihen asti on vain toivottava parasta. Ja tietysti sen jälkeenkin.
Se huoli nimittäin ei lopu koskaan, ei edes lapsen synnyttyä. Ei siinä auta kuin sopeutua siihen, että koskaan ei voi varmasti tietää, mitä tapahtuu. Mutta mene ihmeessä siihen alkuraskauden ultraan, saahan sillä ainakin kohdunulkoisen ja tuulimunaraskauden suljettua pois. Ja jos syke näkyy, niin keskenmenon riski on enää aika pieni.
alkuraskauden ultrassa. Aluksi kävin tarkistamassa, ettei ole kyseessä tuulimuna. Sitten, kun pahoinvointia ei ollut. Ja kolmannen kerran, kun tuli kovaa pahoinvointia. Lisäksi meillä on angel sounds sydänäänten kuuntelulaite, joka on ollut melkein joka toinen päivä käytössä. Se on ihana, kun saa heti helpotuksen, kun kuulee ne sydänäänet! Nykyään (rv22) se on harvemmin käytössä, kun liikkeet jo tuntee. Mutta mun mielestä kannattaa käyttää kaikki keinot, mitkä vähentää stressiä, vaikka vähän maksaisikin. Stressinpoistosta maksaa mielellään!
Vierailija:
Taidat odottaa ekaa lasta?
Olen raskaana viidettä kertaa. Tämä huoli kalvaa yötä päivää enkä tiedä miten jaksan siihen asti että liikkeet alkavat tuntua.
ap
taisin tilata sen kuuntelevauvaa piste fi sivuilta, hinta on noin 80 euroa, ja siihen kuuluu geeli mukaan. Noin viikoilta 12 äänet alkoivat kuulumaan säännöllisesti joka kerralla. Sitä ennen saatiin kuulumaan neuvolan jälkeen, kun tiedetiin sen hetken tilanne, että missä sikiö on. Suosittelen!
huolta riittää, jos on huolehtiakseen.