Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimiiko teillä NORDEAN TUNNUSLUKULAITE?

Vierailija
15.07.2018 |

Kirjoitin jo äsken jutun mutta ilmeisesti sensuroitiin kun kiroilin. Mutta siis, en pääse tolla laitteella hyväksymään laskuja eikä nyt päästä edes kirjautumaan koko verkkopankkiin. Toimiiko muilla? En viitteis paperitunnareita nyt tuhlata tohon.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti, ei se päästä mua noilla paperitunnareillakaan minnekään :(

Vierailija
2/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti, ei se päästä mua noilla paperitunnareillakaan minnekään :(

Arvasin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin tunnuslukulaitteen, mutta en ole vielä uskaltanut edes yrittää. Mobiilisovellus ei toimi. Lapselle avattiin nordean pankkitili ja pankkitunnukset. Mutta pankkitunnuksilla ei pääse kirjautumaan mihinkään sivustoille, joissa pitäisi tunnistautua pankkitunnuksilla. Syö vain niitä tunnuslukuja.

Eipä mitään positiivista sanottavaa Nordean palveluista.

Vierailija
4/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vit*** pas** laite! Ennemkin meen suoraan paikan päälle!

Vierailija
5/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukualitteen käyttöön otto eli laitteen aktivointi kannattaa tehdä huolella. 

Aktivointikoodi siihen annetaan joko kirjeitse tai asiakkaan puhelimeen, ilman sitä käyttöön otto ei onnistu.

Pitäisi onnistua ihan helposti muu sen jälkeen.

Youtubestä näkyy kohta kohdalta kuinka toimitaan - löytyy selkeät opetusvideot sieltä.

Vierailija
6/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnuslukulaitteen käyttöön oton jälkeen ei käsittääkseni voi enää paperitunnareilla kirjautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin tunnuslukulaitteen, mutta en ole vielä uskaltanut edes yrittää. Mobiilisovellus ei toimi. Lapselle avattiin nordean pankkitili ja pankkitunnukset.

Mutta pankkitunnuksilla ei pääse kirjautumaan mihinkään sivustoille, joissa pitäisi tunnistautua pankkitunnuksilla. Syö vain niitä tunnuslukuja.

Eipä mitään positiivista sanottavaa Nordean palveluista.

Siis lapsen pankkitunnuksissa on häikkää ?

Vierailija
8/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ne kaikki. Paperisessa lätkässä on vielä lukuja jäljellä, on tunnuslukulaite ja -sovellus. Minusta se laite on tosi kömpelö, mutta olen kyllä silläkin ollut verkkopankissa jokin aika sitten. Ihan äsken olin verkkopankissa tunnuslukusovelluksella, ja se toimi normaalisti. Eli vika lienee laitteessasi tai sen käyttöönotossa. Edellinen vastaaja jo siitä kirjoittikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo äsken jutun mutta ilmeisesti sensuroitiin kun kiroilin. Mutta siis, en pääse tolla laitteella hyväksymään laskuja eikä nyt päästä edes kirjautumaan koko verkkopankkiin. Toimiiko muilla? En viitteis paperitunnareita nyt tuhlata tohon.

Oletko aiemmin onnistunut laitteen kanssa hyväksymään laskut?

Oliko tämä ensimmäinen kerta kuin kirjauduit tunnuslukulaitteella?

Vierailija
10/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukulaitteen käyttöön oton jälkeen ei käsittääkseni voi enää paperitunnareilla kirjautua.

Kyllä voi, niitä kaikki voi käyttää vaikka vuorotellen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukulaitteen käyttöön oton jälkeen ei käsittääkseni voi enää paperitunnareilla kirjautua.

Voipa. Soitin sinne että mitä vittua ja jäbä siellä sanoi että se paperinikin on juuri vanhentunut ja uusi on tulossa postissa? Yleensä se uusi on kuitenkin tullut ihan hyvissä ajoin ennen vanhan sulkeutumista (19.7.) enkä siitäkään ollut käyttänyt kuin pari tunnaria kun olen yrittänyt tota laitetta nyt sitten käyttää. Ja se siis on jostain syystä nyt suljettu 24 tuntia eli en pääse verkkopankkiin ollenkaan tänä aikana. Onpa hienoa, Nordea! Uhkailin jo pankin vaihdollakin mut hitto kun on niin hankala prosessi :(

Vierailija
12/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ne kaikki. Paperisessa lätkässä on vielä lukuja jäljellä, on tunnuslukulaite ja -sovellus. Minusta se laite on tosi kömpelö, mutta olen kyllä silläkin ollut verkkopankissa jokin aika sitten. Ihan äsken olin verkkopankissa tunnuslukusovelluksella, ja se toimi normaalisti. Eli vika lienee laitteessasi tai sen käyttöönotossa. Edellinen vastaaja jo siitä kirjoittikin. 

Käsitin ettei paperinen lätkä ole enää käyttökelpoinen kun on kerran kirjautunut tunnuslukulaitteella?

Sen jälkeen siis tunnuslukulaitteella kirjaudutaan ainoastaan ja paperinen joutaa roskiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo äsken jutun mutta ilmeisesti sensuroitiin kun kiroilin. Mutta siis, en pääse tolla laitteella hyväksymään laskuja eikä nyt päästä edes kirjautumaan koko verkkopankkiin. Toimiiko muilla? En viitteis paperitunnareita nyt tuhlata tohon.

Oletko aiemmin onnistunut laitteen kanssa hyväksymään laskut?

Oliko tämä ensimmäinen kerta kuin kirjauduit tunnuslukulaitteella?

Olen käyttänyt laitetta muutamia kertoja just kirjautumista, laskujen hyväksymistä ja verkkomaksujakin ja aikaisemmin on toiminut. Nyt ehdin siirtää tililtä toiselle rahaa mutta laskua ei suostunut hyväksymään.

Vierailija
14/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukulaitteen käyttöön oton jälkeen ei käsittääkseni voi enää paperitunnareilla kirjautua.

Voipa. Soitin sinne että mitä vittua ja jäbä siellä sanoi että se paperinikin on juuri vanhentunut ja uusi on tulossa postissa? Yleensä se uusi on kuitenkin tullut ihan hyvissä ajoin ennen vanhan sulkeutumista (19.7.) enkä siitäkään ollut käyttänyt kuin pari tunnaria kun olen yrittänyt tota laitetta nyt sitten käyttää. Ja se siis on jostain syystä nyt suljettu 24 tuntia eli en pääse verkkopankkiin ollenkaan tänä aikana. Onpa hienoa, Nordea! Uhkailin jo pankin vaihdollakin mut hitto kun on niin hankala prosessi :(

Uusi tulossa postissa? mites sitten tiedotettiin että:

"Nordea ei enää lähetä paperisia tunnuslukukortteja käytettyjen tunnuslukukorttien tilalle kesäkuusta 2018 lähtien"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo äsken jutun mutta ilmeisesti sensuroitiin kun kiroilin. Mutta siis, en pääse tolla laitteella hyväksymään laskuja eikä nyt päästä edes kirjautumaan koko verkkopankkiin. Toimiiko muilla? En viitteis paperitunnareita nyt tuhlata tohon.

Oletko aiemmin onnistunut laitteen kanssa hyväksymään laskut?

Oliko tämä ensimmäinen kerta kuin kirjauduit tunnuslukulaitteella?

Olen käyttänyt laitetta muutamia kertoja just kirjautumista, laskujen hyväksymistä ja verkkomaksujakin ja aikaisemmin on toiminut. Nyt ehdin siirtää tililtä toiselle rahaa mutta laskua ei suostunut hyväksymään.

Mitä ihmettä? Mistä voisi olla kysymys? Kertokaa tänne jos saatte vastauksen .

Vierailija
16/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukulaitteen käyttöön oton jälkeen ei käsittääkseni voi enää paperitunnareilla kirjautua.

Voipa. Soitin sinne että mitä vittua ja jäbä siellä sanoi että se paperinikin on juuri vanhentunut ja uusi on tulossa postissa? Yleensä se uusi on kuitenkin tullut ihan hyvissä ajoin ennen vanhan sulkeutumista (19.7.) enkä siitäkään ollut käyttänyt kuin pari tunnaria kun olen yrittänyt tota laitetta nyt sitten käyttää. Ja se siis on jostain syystä nyt suljettu 24 tuntia eli en pääse verkkopankkiin ollenkaan tänä aikana. Onpa hienoa, Nordea! Uhkailin jo pankin vaihdollakin mut hitto kun on niin hankala prosessi :(

Mikähän "jäbä" siellä on vastannut? Koska kesäkuusta alkaen paperisten tunnuslukutaulukkojen lähettäminen on lopetettu.

Vierailija
17/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo äsken jutun mutta ilmeisesti sensuroitiin kun kiroilin. Mutta siis, en pääse tolla laitteella hyväksymään laskuja eikä nyt päästä edes kirjautumaan koko verkkopankkiin. Toimiiko muilla? En viitteis paperitunnareita nyt tuhlata tohon.

Oletko aiemmin onnistunut laitteen kanssa hyväksymään laskut?

Oliko tämä ensimmäinen kerta kuin kirjauduit tunnuslukulaitteella?

Olen käyttänyt laitetta muutamia kertoja just kirjautumista, laskujen hyväksymistä ja verkkomaksujakin ja aikaisemmin on toiminut. Nyt ehdin siirtää tililtä toiselle rahaa mutta laskua ei suostunut hyväksymään.

Mitä ihmettä? Mistä voisi olla kysymys? Kertokaa tänne jos saatte vastauksen .

No ei se poika joka auttavaan puhelimeen vastasi mitään syytä mulle ainakaan kertonut. Sanoi vaan että laite meni sulkuun. Ja tarjosi sitä kännykkäsovellusta jota en ota.

Vierailija
18/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukulaitteen käyttöön oton jälkeen ei käsittääkseni voi enää paperitunnareilla kirjautua.

Voipa. Soitin sinne että mitä vittua ja jäbä siellä sanoi että se paperinikin on juuri vanhentunut ja uusi on tulossa postissa? Yleensä se uusi on kuitenkin tullut ihan hyvissä ajoin ennen vanhan sulkeutumista (19.7.) enkä siitäkään ollut käyttänyt kuin pari tunnaria kun olen yrittänyt tota laitetta nyt sitten käyttää. Ja se siis on jostain syystä nyt suljettu 24 tuntia eli en pääse verkkopankkiin ollenkaan tänä aikana. Onpa hienoa, Nordea! Uhkailin jo pankin vaihdollakin mut hitto kun on niin hankala prosessi :(

Mikähän "jäbä" siellä on vastannut? Koska kesäkuusta alkaen paperisten tunnuslukutaulukkojen lähettäminen on lopetettu.

Ei voi tietää. Ja toi mun vanha taulukko väittää olevan voimassa vielä 19.7. saakka eli pitäisi toimia muutaman päivän. Veikkaan että se laite jotenkin jäähdytti tilini kokonaan.

Vierailija
19/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ne kaikki. Paperisessa lätkässä on vielä lukuja jäljellä, on tunnuslukulaite ja -sovellus. Minusta se laite on tosi kömpelö, mutta olen kyllä silläkin ollut verkkopankissa jokin aika sitten. Ihan äsken olin verkkopankissa tunnuslukusovelluksella, ja se toimi normaalisti. Eli vika lienee laitteessasi tai sen käyttöönotossa. Edellinen vastaaja jo siitä kirjoittikin. 

Käsitin ettei paperinen lätkä ole enää käyttökelpoinen kun on kerran kirjautunut tunnuslukulaitteella?

Sen jälkeen siis tunnuslukulaitteella kirjaudutaan ainoastaan ja paperinen joutaa roskiin?

Kyllä se on silti käyttökelpoinen. Kävin juuri äsken sitäkin testaamassa. Minusta tunnuslukusovellus on kaikkein kätevin. Haluan silti pitää laitteenkin siltä varalta, että puhelin pitäisi vaihtaa ja ladata uusi sovellus. Jostakinhan sinne verkkopankkiin on sitten päästävä, että voi taas ottaa sovelluksen käyttöön.  Enkä usko, että tämä koskee vain Nordeaa. Lehdissä on ollut, että muutkin pankit harkitsevat paperisista listoista luopumista.

Vierailija
20/32 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi viimeistään nyt tärkeä tietää mikä tuossa laitteessa tai sen käytössä olla vikana.

Sillä meitä on paljon asiakkaita, jotka olemme tilanneet TUNNUSLUKULAITTEEN siksi että paperiset yksipuolisella päätöksellä  halutaan poistaa ja että voimme hoitaa pankkiasiamme sujuvasti.

(Emme halua hoitaa pankkiasioita älypuhelimeen keskittäen).