Toimiiko teillä NORDEAN TUNNUSLUKULAITE?
Kirjoitin jo äsken jutun mutta ilmeisesti sensuroitiin kun kiroilin. Mutta siis, en pääse tolla laitteella hyväksymään laskuja eikä nyt päästä edes kirjautumaan koko verkkopankkiin. Toimiiko muilla? En viitteis paperitunnareita nyt tuhlata tohon.
Kommentit (32)
Sattuisko ketään nordean henkilökuntaan kuuluvaa olla palstailemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukulaitteen käyttöön oton jälkeen ei käsittääkseni voi enää paperitunnareilla kirjautua.
Voipa. Soitin sinne että mitä vittua ja jäbä siellä sanoi että se paperinikin on juuri vanhentunut ja uusi on tulossa postissa? Yleensä se uusi on kuitenkin tullut ihan hyvissä ajoin ennen vanhan sulkeutumista (19.7.) enkä siitäkään ollut käyttänyt kuin pari tunnaria kun olen yrittänyt tota laitetta nyt sitten käyttää. Ja se siis on jostain syystä nyt suljettu 24 tuntia eli en pääse verkkopankkiin ollenkaan tänä aikana. Onpa hienoa, Nordea! Uhkailin jo pankin vaihdollakin mut hitto kun on niin hankala prosessi :(
Mikähän "jäbä" siellä on vastannut? Koska kesäkuusta alkaen paperisten tunnuslukutaulukkojen lähettäminen on lopetettu.
Ei voi tietää. Ja toi mun vanha taulukko väittää olevan voimassa vielä 19.7. saakka eli pitäisi toimia muutaman päivän. Veikkaan että se laite jotenkin jäähdytti tilini kokonaan
.
Moikka,
missä sun paperiläpyskässä luki tuo voimassaoloaika? Mulla lukee minun paperisessa tunnuslukutaulukossa ainoastaan, että jatkossa voit käyttää ainoastaan tunnuslukulaitetta tai tunnuslukusovellutusta. Muutama luku vielä jäljellä ja sitten täytyy ottaa käyttöön tuo tunnuslukulaite. Paperista ei ole enää lähetetty.
Olisi tosi kiva jos kertoisit meille palstalaisille kuinka sinun asiasi ratkesi eli mikä oli selitys ettei laite toiminut koska monille meistä laitteen käyttöönotto on ajankohtainen ja jännittää miten sen kanssa pärjää.
Tuolla alareunassa lukee ihan perinteiseen tapaan että vanhat tunnusluvut eivät enää toimi yllä ilmoitettuna ajankohtana ja siinä on 19.7. Tuossa kirjeosuudessa ei puhuta mitään ettei enää kesäkuusta lähetettäisi uusia tunnuslukulistoja vaan että korttien käyttö loppuu vuoedn 2018 aikana. Ja hetkinen muuten, siis tuohan tarkoittaa että VANHAT tunnarit vanhenevat 19.7. eli näiden uusien olisi pitänyt toimia! Epäilen siis itse että se laite jotekin sai koko tilini jumiin niin ettei toimisi sovelluskaan, enpä pysty sitä nyt mistään varmentamaankaan. Mitään syytä ei sanottu miksi laite näin sulki itse itsensä.
[/quote]
Tuolla alareunassa lukee ihan perinteiseen tapaan että vanhat tunnusluvut eivät enää toimi yllä ilmoitettuna ajankohtana ja siinä on 19.7. Tuossa kirjeosuudessa ei puhuta mitään ettei enää kesäkuusta lähetettäisi uusia tunnuslukulistoja vaan että korttien käyttö loppuu vuoedn 2018 aikana.
Ja hetkinen muuten, siis tuohan tarkoittaa että VANHAT tunnarit vanhenevat 19.7. eli näiden uusien olisi pitänyt toimia! Epäilen siis itse että se laite jotekin sai koko tilini jumiin niin ettei toimisi sovelluskaan, enpä pysty sitä nyt mistään varmentamaankaan. Mitään syytä ei sanottu miksi laite näin sulki itse itsensä.[/quote]
Heippati taas,
joo noin arvelinkin että siinä näkyi edellisen tunnuslukutaulukon vanhenemispäivämäärä.
Kyllä siinä täytyy olla joku looginen syy miksi laite ei toiminut.
Pankin omilla sivuilla lukee seuraavaa:
"Nordea ei enää lähetä uusia tunnuslukukortteja käytettyjen tunnuslukukorttien tilalle kesäkuusta 2018 lähtien. Otathan käyttöön uuden tunnistautumistavan ennen kuin viimeinen luku juuri käyttämästäsi tunnuslukukortista on käytetty."
"....vuoden 2018 aikana ja sinun tulee siirtyä käyttämään pelkästään uutta turvallisempaa tunnistustapaa –tunnuslukusovellusta tai tunnuslukulaitetta."
Kannattaisko sun soittaa uudelleen että saat langan päähän asiakaspalvelijan joka tietää asioista antaa vastauksia? Kerrotko meille sitten lähetettiinkö sinulle oikeasti uusi tunnuslukutaulukko tai kuinka sait asiat toimimaan? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko sun soittaa uudelleen että saat langan päähän asiakaspalvelijan joka tietää asioista antaa vastauksia? Kerrotko meille sitten lähetettiinkö sinulle oikeasti uusi tunnuslukutaulukko tai kuinka sait asiat toimimaan? Kiitos.
Nordealta ei muuten saa mitään vastauksia näihin toimimattomuusongelmiin. Minullakaan ei puhelimessa mobiilisovellus toiminut. Pankkivirkailija (jota siis sai paikan päällä jonottaa yli kaksi tuntia) yritti kovasti lähettää aktivointikoodia ja mobiilisovellus ei vain lähtenyt toimimaan. Koko tuli vain ilmoitus, että ei onnistu. Pankkivirkailija taivastateli että tämä kun on niin kätevä, yritä myöhemmin uudestaan. Mutta jos ei TOIMI niin ei TOIMI. Voi siis olla että mikä tahansa älypuhelin ei vain riitä, pitää olla jokin kallis malli, että muistia tmv. riittää? Pitäisikö nyt koko hela hoito (tunnusluvut) ja (sovellus) ensin poistaa puhelimesta tykkänään ja sitten ladata uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla alareunassa lukee ihan perinteiseen tapaan että vanhat tunnusluvut eivät enää toimi yllä ilmoitettuna ajankohtana ja siinä on 19.7. Tuossa kirjeosuudessa ei puhuta mitään ettei enää kesäkuusta lähetettäisi uusia tunnuslukulistoja vaan että korttien käyttö loppuu vuoedn 2018 aikana.
Ja hetkinen muuten, siis tuohan tarkoittaa että VANHAT tunnarit vanhenevat 19.7. eli näiden uusien olisi pitänyt toimia! Epäilen siis itse että se laite jotekin sai koko tilini jumiin niin ettei toimisi sovelluskaan, enpä pysty sitä nyt mistään varmentamaankaan. Mitään syytä ei sanottu miksi laite näin sulki itse itsensä.
Heippati taas,
joo noin arvelinkin että siinä näkyi edellisen tunnuslukutaulukon vanhenemispäivämäärä.
Kyllä siinä täytyy olla joku looginen syy miksi laite ei toiminut.
Pankin omilla sivuilla lukee seuraavaa:
"Nordea ei enää lähetä uusia tunnuslukukortteja käytettyjen tunnuslukukorttien tilalle kesäkuusta 2018 lähtien. Otathan käyttöön uuden tunnistautumistavan ennen kuin viimeinen luku juuri käyttämästäsi tunnuslukukortista on käytetty."
"....vuoden 2018 aikana ja sinun tulee siirtyä käyttämään pelkästään uutta turvallisempaa tunnistustapaa –tunnuslukusovellusta tai tunnuslukulaitetta."
Siitä huolimatta että sivuilla tosiaan lukee ettei kesäkuusta 2018 alkaen toimiteta uusia tunnuslukukortteja, niin ainakin juuri tuli postissa (onneksi!) uusi paperinen tunnuslukutaulukko.
(Viimeisimmässä hädässä alan käyttää tuota tunnuslukulaitetta, mobiilipankkia en missään nimessä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordealta ei muuten saa mitään vastauksia näihin toimimattomuusongelmiin. Minullakaan ei puhelimessa mobiilisovellus toiminut. Pankkivirkailija (jota siis sai paikan päällä jonottaa yli kaksi tuntia) yritti kovasti lähettää aktivointikoodia ja mobiilisovellus ei vain lähtenyt toimimaan. Koko tuli vain ilmoitus, että ei onnistu. Pankkivirkailija taivastateli että tämä kun on niin kätevä, yritä myöhemmin uudestaan. Mutta jos ei TOIMI niin ei TOIMI. Voi siis olla että mikä tahansa älypuhelin ei vain riitä, pitää olla jokin kallis malli, että muistia tmv. riittää? Pitäisikö nyt koko hela hoito (tunnusluvut) ja (sovellus) ensin poistaa puhelimesta tykkänään ja sitten ladata uudelleen?
Asiakkaan tulee ostaa kallis älypuhelimen, että voi hoitaa pankkiasioitaan (ja sittenkin tökkii). Ei kiitos.
Paperiset tunnusluvut järkevin vaihtoehto tuossa vierellä varalta.
toimii, onnistuin vaan vahingossa muuttamaan kieleksi saksan enkä osaa laittaa takaisin suomeksi
Minulla on se tunnuslukuappi ja toimii ongelmitta. En ymmärrä miten tämä on aiheuttanut monille niin suuria ongelmia.
HSEn adonis kirjoitti:
Minulla on se tunnuslukuappi ja toimii ongelmitta. En ymmärrä miten tämä on aiheuttanut monille niin suuria ongelmia.
Mikä on "tunnuslukuappi"? Liittyykö se tähän tunnuslukulaitteeseen jollain tavoin?
Yritin kirjautua tunnuslukulaitteella suomi.fi -palveluun. Ei onnistunut, laite lukkiutui, minkä kuulin virkailijalta. (Yritin tunnistautua laitteella palveuun useamman kerran.) Sain chatissa virkailijalta ohjeet, miten kirjaudun eri palveluntarjoajien sähköisiin palveluihin tunnuslukulaitteen avulla.
Virkailija lähetti chatissa yhdet ohjeet copy paste -periaatteella. Ihmettelin, miten ohjeet eivät vastaa todellisuutta (kirjutumisessa esiintyviä näytön pyyntöjä: syötä pin, syötä tunnusluku jne.). Virkailija kertasi minulle (yksinkertaiselle asiakkaalle) ohjeet vielä vaihe vaiheelta. Nämä toiset ohjeet poikkesivat minulle aiemmin annetuista ohjeista. Kysyin virkailijalta, kummat ohjeet ovat oikeat ja kumpia noudatan. Hän totesi, että (jostakin kopioiduista?) aiemmista ohjeista puuttui yksi olennainen LOGIN-vaihe.
On hyvin mahdollista, että pankki on lähettänyt asiakkailleen koko ajan erheellisiä ohjeita tai että puutteelliset ohjeet ovat vieläkin jossain. Eipä ihme, jos tunnuslukulaite lukkiutuu.
Moikka,
missä sun paperiläpyskässä luki tuo voimassaoloaika? Mulla lukee minun paperisessa tunnuslukutaulukossa ainoastaan, että jatkossa voit käyttää ainoastaan tunnuslukulaitetta tai tunnuslukusovellutusta. Muutama luku vielä jäljellä ja sitten täytyy ottaa käyttöön tuo tunnuslukulaite. Paperista ei ole enää lähetetty.
Olisi tosi kiva jos kertoisit meille palstalaisille kuinka sinun asiasi ratkesi eli mikä oli selitys ettei laite toiminut koska monille meistä laitteen käyttöönotto on ajankohtainen ja jännittää miten sen kanssa pärjää.