Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis kenellä on varaa ripsienpidennyksiin, Olaplexiin, sisustustrendeihin, ulkomaanmatkoihin...

Vierailija
15.07.2018 |

...merkkivaatteisiin, sähköautoihin, luomu-paleo-vegaanilähiruokaan, personal traineriin..?

Eli siis kaikkeen siihen kulutukseen, mitä nykyisessä some-maailmassa ihannoidaan?

Mietin siis ihan vakavissani sitä, että riittääkö normaali-ihmisen normaali palkka tuollaiseen ihanne-elämään. Ei taida riittää ilman velkaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla. Ei riitä normaali palkka tuohon.

Vierailija
2/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa hirveästi, kun vaatimukset on kasvaneet niin kovasti elintason noustessa. Vielä muutama vuosikymmen sitten kotirouville myytiin tiskikoneita ja einesruokia arjen helpottamiseksi - nyt taas 500 euron arvoista meikkipussin sisältöä contour-välineineen ja irtoripsineen. Eihän tässä tavallinen tallukka tiskikoneineen ja eineksineen ole enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen kuntoutustuella ja mulla ainakin riittää rahaa ulkonäön ehostamiseen ja 2 kertaa vuodessa pääsee lyhyille ulkomaanreissuille myös. Asun halvassa pienessä vuokrayksiössä ja käytän rahani tarkasti. Jää jopa säästöön. 

Kaikkiin luottelemiisi asioihin ei kuitenkaan riittäisi, mutta jos jotain haluaa niin sitten pitää muualta karsia pois.

Vierailija
4/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu hyvin ja hanki hyvä työpaikka. Vaihtoehto b, ryhdy golddiggeriksi ja etsi vanhempi ja rikkaampi mies.

Vierailija
5/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...merkkivaatteisiin, sähköautoihin, luomu-paleo-vegaanilähiruokaan, personal traineriin..?

Eli siis kaikkeen siihen kulutukseen, mitä nykyisessä some-maailmassa ihannoidaan?

Mietin siis ihan vakavissani sitä, että riittääkö normaali-ihmisen normaali palkka tuollaiseen ihanne-elämään. Ei taida riittää ilman velkaa.

Pyh, on rahaa, mutta en todellakaan tuhlaa sitä mihinkään ripsiin sun muuhun typerään hömppään. 🙄 en edes ihannoi tuollaisia feikkejä asioita. Ulkokultaisius ei kaunista.

Matkustelusta pidän kyllä.

Vierailija
6/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi riittää, mutta aika monta juttua tuossa on, joita en haluaisi.

Vierailija
7/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.. pitääpä ihan laskea. Käteen jäävä palkka noin 1100/kk ja pakolliset menot 800/kk. Eipä riitä ei.

Vierailija
8/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtaosalla riitäkään. Nuo irtoripset ovat muuten poikkeuksetta kauheita.

Vierailija
9/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnan todellisesta alennustilasta kertoo se, että hyvän elämän kriteereitä on se, oliko ripsienpidennykset vai ei. Jospa sitä jokainen kuitenkin eläisi omanlaistaan elämää? Kukaan ei saa täältä pois mukaansa materiaa, mutta ei myöskään kokemuksiaan.

Vierailija
10/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin sairaanhoitajan palkka riittää niihin mitä noista haluan. Olaplex nyt ei hirmuisen kallis ole, silloin tällöin olen sen laittanut värjäyksen yhteydessä, mutta minulla on luonnolliset ja sinänsä melko huomaamattomat hiustenpidennykset jotka huollan n 2kk välein (150€/kerta,+pari kertaa vuodessa uudet pidennykset n. 300€), sisustelen kun kyllästyn edelliseen, personal trainer minulla on, vaatteita ostan mitä tarvin/haluan. Mitä siinä listassasi nyt muuta olikaan? Ripsien laitto, no niitä minulla ei ole koska koin ne ärsyttäviksi ja omat ripset ripsarilla on ihan ok. Sähköautoa ei ole, tavallisia löytyy itseltä 2kpl, iso ja pieni. Ulkomaan matkan maksoin meille viimeksi keväällä.

Toki minun ei tarvitse mitään asumis- tai ruokakuluja tmv. maksella sillä ne hoitaa parempipalkkainen mieheni. Mutta sitähän sinä et kysynyt.

Vierailija
11/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin sairaanhoitajan palkka riittää niihin mitä noista haluan. Olaplex nyt ei hirmuisen kallis ole, silloin tällöin olen sen laittanut värjäyksen yhteydessä, mutta minulla on luonnolliset ja sinänsä melko huomaamattomat hiustenpidennykset jotka huollan n 2kk välein (150€/kerta,+pari kertaa vuodessa uudet pidennykset n. 300€), sisustelen kun kyllästyn edelliseen, personal trainer minulla on, vaatteita ostan mitä tarvin/haluan. Mitä siinä listassasi nyt muuta olikaan? Ripsien laitto, no niitä minulla ei ole koska koin ne ärsyttäviksi ja omat ripset ripsarilla on ihan ok. Sähköautoa ei ole, tavallisia löytyy itseltä 2kpl, iso ja pieni. Ulkomaan matkan maksoin meille viimeksi keväällä.

Toki minun ei tarvitse mitään asumis- tai ruokakuluja tmv. maksella sillä ne hoitaa parempipalkkainen mieheni. Mutta sitähän sinä et kysynyt.

Huomaa kyllä, että olet hoitsu, jos oma palkkasi mielestäsi riittää kys. elintasoon kun vaan tylysti sivuuttaa sen tosiasian, että mies maksaa elämisen. Huooooh.

Vierailija
12/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki ihannoi tuollaista elämää. Ulkomaanmatkat ovat kivoja, noille muille viittaan kintaalla.Matkojakaan en joka vuosi tee.

Somemaailman ilmiöt eivät voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
13/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä, että olet hoitsu, jos oma palkkasi mielestäsi riittää kys. elintasoon kun vaan tylysti sivuuttaa sen tosiasian, että mies maksaa elämisen. Huooooh.

Aloittaja kysyi kenen palkka riittää kyseisiin asioihin. Minun riittää, koska ainoat asiat mihin sen tarvitsee riittää ovat ne mitä haluan. Toki noin puolet menee säästöön. Sitä en tiedä millä tavalla ironisesta vastauksestani huomaisi ammattini jollen olisi sitä kertonut, ja kerroin sen vain jotta saisi kiinni siitä minkä verran palkkani suunnilleen on.

Vierailija
14/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kysyi kenen palkka riittää kyseisiin asioihin. Minun riittää, koska ainoat asiat mihin sen tarvitsee riittää ovat ne mitä haluan. Toki noin puolet menee säästöön. Sitä en tiedä millä tavalla ironisesta vastauksestani huomaisi ammattini jollen olisi sitä kertonut, ja kerroin sen vain jotta saisi kiinni siitä minkä verran palkkani suunnilleen on.

Tosin mainittakoon vielä etten tällä hetkellä tee ihan täyttä työaikaa koska opiskelen työn ohessa. Näkyy toki myös palkassa.

Vierailija
15/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus samaa miettinyt. Mistä työssä käymätön somejulkkis saa rahat uusiin tatskoihin, ripsiin, hiusten pidennyksiin, vimpan päälle merkkivaatteisiin. Sitten kun vielä näitäkin, joilla eo ole sponssia.

Vierailija
16/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on Olaplex? En oke koskaan kuullutkaan.

Vierailija
17/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti todellisuus on se, että nuo kaikki hankitaan luotoilla tai osamaksuilla. Minulla itselläni ei edellä mainituista mene rahaa kuin lomailuun ja aina joudutaan maksamaan perheen matkat osissa. Kerta vuoteen matkustetaan ja maksetaan vuodessa matka pois ja sitten taas uuteen matkaan. Ei olisi ikinä varaa kerrallaan duunariperheessä maksaa 3000 euroa. Jotkut maksaa autolyhennyksiä, me lomamatkoja ympäri vuoden. Mutta se on aina niin mieletön kokemus, että ei tunnu edes pahalta lyhentää. Duunariperhe.

Vierailija
18/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo Olaplexiä maksaa kampaamosta noin 30e, että ei nyt hirveen luksusta. Mutta joo, kyllä mulla riittää mun bruttopalkka 2300e merkkivaatteisiin ja kampaamoon sekä matkusteluun yms. Mutta mulla ei olekaan lapsia ja tiedän että niihin raha ei sitten riittäisikään enkä niitä aio tehdä olettaen että kyllä yhteiskunta kustantaa kaiken. Elämä on valintoja. Toki ymmärrän jos on eläkkeellä, työkyvytön tai muuta vastaavaa niin eläminen tosi niukkaa ja kaikki sympatia heille, mutta en ymmärrä miksi mun pitäisi olla jotenkin rikas jotta voin ostella yllälistattuja asioita? Ihan normaali työssäkäyvä.

Vierailija
19/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullo Olaplexiä maksaa kampaamosta noin 30e, että ei nyt hirveen luksusta. Mutta joo, kyllä mulla riittää mun bruttopalkka 2300e merkkivaatteisiin ja kampaamoon sekä matkusteluun yms. Mutta mulla ei olekaan lapsia ja tiedän että niihin raha ei sitten riittäisikään enkä niitä aio tehdä olettaen että kyllä yhteiskunta kustantaa kaiken. Elämä on valintoja. Toki ymmärrän jos on eläkkeellä, työkyvytön tai muuta vastaavaa niin eläminen tosi niukkaa ja kaikki sympatia heille, mutta en ymmärrä miksi mun pitäisi olla jotenkin rikas jotta voin ostella yllälistattuja asioita? Ihan normaali työssäkäyvä.

Tuo on olaplex jatkohoito kotona tehtäväksi sen jälkeen, kun varsinainen hoito tehdään muutaman kympin (erikseen enemmän) hintaan kampaamossa.

Mikäli teet sen oikein.

Vierailija
20/35 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti suomalaiset kuluttaa yli varojensa; säästämisaste on miinuksella. Vertailuna esim. saksalaisten säästämisaste on 17 %. Veikkaan yli varojensa elävät ovat sellaisia, joiden on oman minäkuvansa vuoksi ostettava juuri ne oikeat olapleksit, autot ja lomamatkat. Julkisuudessa olleille somejulkkiksille on pienillä tuloilla tärkeämpää esitellä yli varojen elettävää elämää kuin vaikkapa maksaa verot. Itsestäni moinen tärkeysjärjestys on käsittämätön. Hävettäisikin, kun julkisuudessa esitellään verovelat yms, niin että en paljon perseherutuksia postailisi.