Naurattaa aina se ryhtäys jonoon, kun Lidlissä kuulutetaan "Arvoisat asiakkaat, kassa kolme aukeaa" tms.
Sinnehän rynnitte! Eihän tuossa kuulutuksessa sanota, KOSKA se aukeaa!
Kommentit (50)
Miksi sinne pullonpalautusautomaatille tarvitaan aina vaan henkilökuntaa? Eikö asiakkaat tiedä miten sitä automaattia käytetään? Vai onko automaatti vain rikki joka kerta?
Iteki huvittuneena tätä aina seuraan. Omasta jonosta edellä olevat ryntäävät avautuvalle kassalle ja jonottavat edelleen siinä avautuvalla kassalla kun mä oon ostokseni jo hihnalle saanut.
Se rynniminen on typerää. Oli kauppa mikä vaan. Jonosta pisimpään jonottaneet ensin. Et sinä sieltä hänniltä tai just kassoille tuleva.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne pullonpalautusautomaatille tarvitaan aina vaan henkilökuntaa? Eikö asiakkaat tiedä miten sitä automaattia käytetään? Vai onko automaatti vain rikki joka kerta?
Jos on paljon palauttajia kuten esimerkiksi ruuhka-aikaan yleensä on, se takatiloissa oleva hihna täyttyy pulloista jolloin kone jossain vaiheessa stoppaa. Hihnan purku on yleensä hyllyntäyttäjien hommaa (tai kenen tahansa joka siitä sattuu ohi menemään), eli jos kaupassa on henkilökunnallakin kiire, kukaan ei ehdi sitä ennakoivasti kokonaan tyhjentää tai seistä siinä passissa tyhjentämässä sitä mukaa kun pulloja palautetaan. :)
T: entinen kaupan työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne pullonpalautusautomaatille tarvitaan aina vaan henkilökuntaa? Eikö asiakkaat tiedä miten sitä automaattia käytetään? Vai onko automaatti vain rikki joka kerta?
Se pitää tyhjentää.
Vierailija kirjoitti:
Se rynniminen on typerää. Oli kauppa mikä vaan. Jonosta pisimpään jonottaneet ensin. Et sinä sieltä hänniltä tai just kassoille tuleva.
Kassoille ei ole mitään yhteisjonoa. Kukin jono on erillinen, ja se täytetään saapumisjärjestyksessä.
Muissa kaupoissa sama. Ihmiset ryntäävät kuin mullilauma. Jonotussäännöt unohtuvat täysin.
Naurettavaa. Mun edessä oli kerran yksi vanhempi rouvahenkilö, jonka edessä taas yksi ainoa asiakas, joka selvitti jotain kuittijuttua. Nainen hymähteli ja huokaili äänekkäästi, kunnes lähti toiselle kassalle mielenosoituksellisesti. Kassa saikin hoidettua homman, ja pääsin etenemään, mutta tämä yritti vielä ängetä sieltä toiselta kassalta eteeni. Siellä toisella kassallakin oli vain yksi ennen häntä. Mikä näitä nykyihmisiä riipoo?
Juttelin kerran Lidlin kassan kanssa juuri tästä asiasta, kun taas oli joku hätäinen mun edessä ja hönkäili tavaroita hihnalle siihen tahtiin, että osa putoili lattialle. Kuitinkin repäisi kädestä kauhealla riuhtaisulla ja riehui kuin viimeistä päivää.
Kassa sanoi, että häntäkin nämä huvittavat, kun säheltäessä menee tuplaten aikaa, eli rauhallinen toiminta nopeuttaisi kassalla oloa.
Ja kiirekään ei näyttäisi olevan syynä, kun saatetaan siihen parkkipaikalle jäädä syömään jäätelöä tai juomaan lasten kanssa mehua.
Minä ajattelen, että se on rekrytointi-ilmoitus, kun kuulutetaan että tarvitaan henkilökuntaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen, että se on rekrytointi-ilmoitus, kun kuulutetaan että tarvitaan henkilökuntaa ;)
"Pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" viiden minuutin välein nimenomaan Lidlissä. Jonot ovat kymmeniä metrejä pitkät, kun molemmat koneet yleensä ovat tiltissä. Usein olen pullot vienyt takaisin autoon. Ja samat jonottajat seisovat yhä, kun lähden ostoksieni kanssa pois. Eiköhän jo kannattaisi yhtä henkilöä palkata tähän hommaan? Väärässä kohtaa pihistetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen, että se on rekrytointi-ilmoitus, kun kuulutetaan että tarvitaan henkilökuntaa ;)
"Pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" viiden minuutin välein nimenomaan Lidlissä. Jonot ovat kymmeniä metrejä pitkät, kun molemmat koneet yleensä ovat tiltissä. Usein olen pullot vienyt takaisin autoon. Ja samat jonottajat seisovat yhä, kun lähden ostoksieni kanssa pois. Eiköhän jo kannattaisi yhtä henkilöä palkata tähän hommaan? Väärässä kohtaa pihistetään.
Oho. Itse en ole ikinä nähnyt Lidilissä enkä missään muuallakaan kymmenien metrien jonoja pulloautomaatille. Lidlin tölkit voi palauttaa muidenkin kauppojen automaatteihin, mutta pulloja välttämättä ei niissä hyvitetä (ainakaan täkäläisessä Prismassa ei). Alkon pulloista en tiedä, hyvitetäänkö niitä vaikka samassa kauppakompleksissa ei ole Alkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen, että se on rekrytointi-ilmoitus, kun kuulutetaan että tarvitaan henkilökuntaa ;)
"Pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa" viiden minuutin välein nimenomaan Lidlissä. Jonot ovat kymmeniä metrejä pitkät, kun molemmat koneet yleensä ovat tiltissä. Usein olen pullot vienyt takaisin autoon. Ja samat jonottajat seisovat yhä, kun lähden ostoksieni kanssa pois. Eiköhän jo kannattaisi yhtä henkilöä palkata tähän hommaan? Väärässä kohtaa pihistetään.
Oho. Itse en ole ikinä nähnyt Lidilissä enkä missään muuallakaan kymmenien metrien jonoja pulloautomaatille. Lidlin tölkit voi palauttaa muidenkin kauppojen automaatteihin, mutta pulloja välttämättä ei niissä hyvitetä (ainakaan täkäläisessä Prismassa ei). Alkon pulloista en tiedä, hyvitetäänkö niitä vaikka samassa kauppakompleksissa ei ole Alkoa.
Alkon pullot kelpaavat kaikkiin palatuskoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän rynnitte! Eihän tuossa kuulutuksessa sanota, KOSKA se aukeaa!
Miten niin?
Meneppäs muualle solvamaan siitä ahkeraa suomalaista työvoimaa saksalaisessa isossa loistavassa ruoka kauppa ketjussa. Idiootti!
Tämän kyllä lidlin työntekijät ansaitsevat nähdä ihan kunniakkaasti!
Minua kanssa huvittaa 😂 Vauhkoina rynnitään, että päästäisiin se minuutti aikaisemmin maksamaan ostoksensa. Tai ei välttämättä aikaisemmin, siihen jonoon on saattanut kertyä porukkaa sen verran, että menee kauemmin kuin alkuperäisessä paikassa. Itse en koskaan jaksa siirtyä mihinkään, ihan turhaa, saan kuitenkin ostokseni maksettua.
Syy siihen miksi kassa ei avaudu heti kun kuulutus tulee on se, että kuulutus on samalla työntekijälle kutsu tulla kassalle. Hän saa tietää kassansa aukeavan vasta kun kuulee kuulutuksen.
Hiukan voi automaatilla henkilökuntaa tarvita kun pullojakin sitten pari jätesäkillistä ja varmaan lähikauppaan kehtaa sitten palauttaa?
Se vasta huvittavaa on, kun se jonon viimeinen rynnii avautuvalle kassalle. Ei niinku minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta niitä kohtaan, jotka ovat seisoneet jonossa häntä ennen. Ihan sama, vaikka jonossa olisi vanhuksia tai vanhempia pienten lasten kanssa. Minäminäminä...
Vierailija kirjoitti:
Se rynniminen on typerää. Oli kauppa mikä vaan. Jonosta pisimpään jonottaneet ensin. Et sinä sieltä hänniltä tai just kassoille tuleva.
Alapeukkuja tullut näiltä rynnijöiltä :)
Kyllä se yleensä aukeaa melko heti. Mutta naureskele sinä vaan sen pitkän jonon päässä.
.
Minua naurattaa se kuulutus "pullonpalautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa", kun tulee mieleen, että keilahallilla voitaisiin kuuluttaa "pallonpulautusautomaatille tarvitaan henkilökuntaa".