Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiointia pankin kanssa nykyään

Vierailija
03.07.2018 |

S... ta na. Olen yrittänyt asioida Danske Bankin kanssa, jotta saisimme avattua teinille käyttötilin ja siihen kortin.
Homma on mennyt näin:
1. Puhelu Danskebankkiin ja tiedustelu, mikä on nykyään lähin konttori, joka hoitaa tällaisia palveluita. No, Tikkurila ja Malmi, mutta pitää varata aika. No, yritän varata aikaa; "menee parin viikon päähän". Ok, olen lomalla, ei onnistu enää parin vkon päästä. "Eikö tosiaan mihinkään konttoriin voi vain mennä paikan päälle ja saada palvelua". No, Tikkurilaan ei kerrassaan voi, Malmille voi mennä, mutta siellä palvellaan klo 10-12 välillä ja pidempiin asioihin, kuten tämä, täytyy varata aika. (No, kello on yli 12, joten emme aja Malmille)
Lopetan puhelun vittuuntuneena ja tulenkatkuisena, pahoittelen ko. virkailijaa, tämä ei ollut hlökohtaista.
2. Pikkaisen tunteiden viilennettyä menen nettisivuille "Varaa aika", klikkailen eteenpäin ja tadaa: Olenkin sivulla, jonne voi varata ajan konttorista, mutta nämä ajat koskevat vain jotain v.. t un sijoitustapaamisia tai lainaneuvotteluja. Muutoin ei saa aikaa varattua.

3. Löydän samaiselta sivulta chatin ja chattaan sinin tai muun nuoren plikan kanssa. Sanon "Tahtoisin varata ajan Malmille tai Tikkurilaan avatakseni nuorelle tilin ja hankkiakseni siihen kortin". "Onko sinulla pankkitunnuksia?" "On" "Voit avata tilin lapselle tästä ja tästä" "Haluan myös sen automaattikortin" "Sitä varten sinun täytyy varata aika konttoriin" "V .. ..!!!! Sitä olen V .... tekemässääääää!!!!" "Valitettavasti tätä kautta ei voi varata aikaa konttoriin, vaan sinun täytyy soittaa numeroon sejase"

IHAN OIKEASTI, miten me ihmiset alistutaan tällaiseen??? Ja palvelumaksut on jotain parikymppiä per kk!

Mä en kerta kaikkiaan jaksa toimia noiden kanssa. Tulisin hulluksi, jos joutuisin olemaan tuollaisessa paikassa töissä. Tuo on niin kyykyttävää!
Ottaako kenelläkään muulla hermoon?
Ja antakaapa vinkkejä, jos on enää pankkia, joka tarjoaa palvelua.

Ja antakaa vertaistukea KIITOS!!!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki palvelee,  muita ei enää tarvitakkaan

Vierailija
2/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankki palvelee,  muita ei enää tarvitakkaan

Saako sieltä oikeasti palvelua?

Onko ollut ongelmia muutoin sen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa siellä S-pankissa, onnistuu helposti kauppamatkan yhteydessä

Vierailija
4/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankin tyytyväisenä asiakkaana sanon, että niin kauan kuin palvelut pysyvät ilmaisina ja näin laadukkaina (mobiilipankki koko ajan kehittyvänä) niin enpä vie enää hiekkaa isojen pankkien tuulikaappeihin.

Siellä on hyvä verkkopankki ja erityisen hyvä kännykkäappi. On helppoa kun voi tallettaa kaupan kassalla ja nostot onnistuu tarvittaessa myös.

T: Entinen Sammon / Dansken asiakas yli 15 vuoden ajalta

Vierailija
6/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Yritäpä vaikka nostaa omalta tililtä käteistä pankin tiskiltä. Ei onnistu. Pitää tilata etukäteen koska emme enää käsittele rahaa. Tämä siis esim. Nordeassa pienessä kaupungissa. Tiliä ei voi avata ilman ajanvarausta konttorissa. Jos puhelin hukkuu/menee rikki, pankin sovellukset siinä mukana, niin taas pitää varata aika johonkin kolmen viikon päähän että ne saa taas toimimaan.

Asuntolainaneuvottelutkin voi tehdä verkossa ja puhelimessa, menee 1-2h, jonka jälkeen taas pitää varata aika konttoriin kuukauden päähän jotta voi saman neuvottelun käydä konttorissa. Näin ainakin Nordeassa.

Pienet kotimaiset pankit on ainoita joissa vielä saa jotain palvelua ilman että täytyy jonottaa tunti jossain puhelimessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et omista nettiä ja verkkopankkia, on asiointi tehty erittäin hankalaksi..älypuhelinkin pitäisi olla.

Itselläni ei ole mitään ongelmia hoitaa asioita näin.

Mutta mites nuo vanhat ihmiset...

Vierailija
8/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan sitten ap että jos menet avaamaan lapsellesi pankkitiliä niin siihen tarvitaan toisen huoltajan lupa/valtakirja - vaikka olisitte naimisissa niin se tarvitaan silti. Nimimerkillä Nordeaan kettuuntunut viime vuonna samaisesta asiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisosuuspankit on hyviä, Suupohjan Osuuspankista omakohtaista kokemusta 20 v. Voittanut jotain palkintoja monena vuonna kun on niin hyvä palvelu ja edullinen.

Vierailija
10/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice Ääs kirjoitti:

S-pankin tyytyväisenä asiakkaana sanon, että niin kauan kuin palvelut pysyvät ilmaisina ja näin laadukkaina (mobiilipankki koko ajan kehittyvänä) niin enpä vie enää hiekkaa isojen pankkien tuulikaappeihin.

Siellä on hyvä verkkopankki ja erityisen hyvä kännykkäappi. On helppoa kun voi tallettaa kaupan kassalla ja nostot onnistuu tarvittaessa myös.

T: Entinen Sammon / Dansken asiakas yli 15 vuoden ajalta

Kerro onko oltava kuinka isot tulot että saa verkkopankkitunnukset, vai onko se näin, ettei luottoa saa pienituloinen köyhä.  Sirukortti ainakin tungettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no miksi sinä alistut tuollaiseen? En minä alistu.

Vierailija
12/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et omista nettiä ja verkkopankkia, on asiointi tehty erittäin hankalaksi..älypuhelinkin pitäisi olla.

Itselläni ei ole mitään ongelmia hoitaa asioita näin.

Mutta mites nuo vanhat ihmiset...

Näinhän se on. Raha-asioiden hoitaminen on asiakkaiden enemmistölle nyt helpompaa kuin koskaan, mutta vähemmistölle vaikeampaa kuin koskaan. Se vähemmistö kuitenkin pienenee koko ajan luonnollisen poistuman kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisosuuspankit (POP-pankki) ovat melko hyvin palvelevia. Siinä on tietty sitten se, että on paikallinen pankki, eli niitä pankkeja ei välttämätä ole ihan joka paikassa.

Vierailija
14/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito Säästöpankki palvelee hyvin, ainakin oma konttori. Puhelimeen vastataan nopeasti ja tiskillä saa palveua ilman varausta.

Kävin saman viikon aikana noutamassa pankista hukkuneen pankkikorttini, avaamassa jumiin saamani verkkopankkitunnukset ja kaikesta tästä huolimatta myönsivät minulle vielä asuntolainan viikon päätteeksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro onko oltava kuinka isot tulot että saa verkkopankkitunnukset, vai onko se näin, ettei luottoa saa pienituloinen köyhä.  Sirukortti ainakin tungettiin.

Verkkopankkitunnukset ja luotto nyt kuitenkin kaksi eri asiaa? Em. saanee kuka vaan, jälkimmäisestä en tiedä kohdallasi, mitäpä jos kysyisit konttorista?

Vierailija
16/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean ja Dansken palvelu on nykyään yhtä vanhanaikaista kuin ranskalaisten pankkien 1990-luvulla. 

Vierailija
17/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, minulla on lähes vastaava kokemus Danskesta! Halusin avata 10-vuotiaalle lapselle tilin + visa electron kortin tiliin. Molemmat lapsen huoltajat allekirjoittivat sopimukset nettipankissa. Koko farssi alkoi huhtikuussa.

Seuraavaksi sain viestin verkkopankkiini jossa käskettiin varata aika konttorista, korttia ei saisi ilman käyntiä paikan päällä. Itseasiassa  kuulemma noin ei taida saadakaan korttia Danskesta lainkaan, se on "konttorin neuvottelukysymys", luki viestin lopussa. Olin ihan että mitä h*lvettiä, olin juuri tämän asian takia avannut lapselle tilin ja ilmoittanut sen varsin suoraan heti kättelyssä kun aloin asiaa hoitamaan, ja silloin sanottiin että ilman muuta asia onnistuu. 

Soitin netissä olevaan ajanvarausnumeroon ja jonottelin sen 20-30 min ja sain langan päähän asiakaspalvelijan. Kerroin asiani ja kysyin onko tosiaan niin ettei 10-vuotiaalle saa visa electronia. Asiakaspalvelija sanoi että ilman muuta saa, heillä on kortti nimenomaan 8-14 vuotiaille, mutta se edellyttää MunRahat sovelluksen lataamista. Eikä kuulemma käyntiä konttorissakaan tarvittu, riitti kun scannasi lapsen passin ja taas molemmat huoltajat allekirjoittivat nipun sopimuksia. Ainoa mitä piti tehdä, oli ladata tuo sovellus omaan ja lapsen kännykkään.

Tein työtä käskettyä. Sopimukset allekirjoitettiin. Ladattiin sovellukset. Odoteltiin pari viikkoa, että pankki käsitteli asiaa ja sovellusta pääsisi käyttämään. Tuli viesti että asia on nyt kunnossa ja siitä ja siitä kohdasta pääsen näkemään lapseni tiedot ja ensimmäisen salasanan jotta pääsisi käyttämään tuota sovellusta. En kuitenkaan päässyt eteenpäin sillä sovellus ilmoitti ettei minulla ole merkattuna lapsia, käskettiin olemaan yhteydessä pankkiin.

Olin jälleen yhteydesssä pankkiin. Pankista sanottiin että olin saanut väärää informaatiota jälleen kerran, kyllä se kortin tilaus onnistui ilman sovellustakin ja kortti oli jo itseasiassa tilauksessa. Tässä vaiheessa teki mieli repiä jonkun pää irti, miten ristiriitaisia neuvoja voi pankista saada?! Kuitenkin sovellus pitäisi silti saada toimimaan, en ihan tajunnut syytä, mutta kerroin että en pääse käyttämään sitä sillä lapseni tiedot eivät näy minun verkkopankissani. Paikalla ei ollut ketään joka kuulemma tietäisi tästä MunRahat sovelluksesta, mutta jätin soittopyynnön.

Odottelin viikon yhteydenottoa, sitä ei kuulunut. Laitoin viestiä verkkopankista ja soitin taas asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta käskettiin ottamaan kuvakaappaus siitä, mitä verkkopankissani luki kun koitin mennä MunRahat sovelluksen salasanan asetuksiin. Kerroin kärsivälllisesti että heidän sovelluksensa ei salli kuvakaappausten ottamista. "No ota vaik sit iPadilla tai toisella puhelimella kuva". Kerroin että voin sanella sanasta sanaan tuon lyhyen tekstin joka tulee näytölle aina kun koitan toimia heidän ohjeidensa mukaan. Se ei kuulemma auttanut, piti nähdä kuva.

Eilen tuli postilaatikosta lapsen visaelectron. Samalla oli tullut viesti verkkopankkiini että minua oli itseasiassa hupsista vaan ohjeistettu väärin, ei sitä salasanaa saanutkaan sieltä mistä minulle oli sanottu. 

Summa summarum, 3 kk kului että lapsi sai lopulta kortin, tämä vaati lukemattomia yhteydnottoja pankkiin ja vähintään kolme kertaa väärät ohjeet. Danske Bank hoiti homman siis viimeisen päälle p*rseelleen. :D

Vierailija
18/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää myöskin kun puhelimeen vastaa 13-vuotias kakara joka ei ymmärrä mistään mitään. NORDEA.

Vierailija
19/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan sitten ap että jos menet avaamaan lapsellesi pankkitiliä niin siihen tarvitaan toisen huoltajan lupa/valtakirja - vaikka olisitte naimisissa niin se tarvitaan silti. Nimimerkillä Nordeaan kettuuntunut viime vuonna samaisesta asiasta

Juu, valtakirja löytyy!

Ap

Vierailija
20/64 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankki palvelee,  muita ei enää tarvitakkaan

Saako sieltä oikeasti palvelua?

Onko ollut ongelmia muutoin sen kanssa?

Saa ja hyvää palvelua saakin! Ei ikinä mitään ongelmaa. Vaihdoin Danske Bankista S-pankkiin juuri yllä mainituista syistä. Asun vieläpä ihan toisella puolella Suomea,joten Danskella on noita ongelmia taatusti joka konttorissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä