Olisiko lääkäriä/sairaanhoitajaa paikalla? Asiaa sappitiehyttulehduksesta
Hyvä ystäväni joutui sairaalaan oksentelun ja voimakkaan vatsakivun vuoksi. Vatsa kuvattiin tavallisella röntgen tutkimuksella, eikä mitään löytynyt. Sappirakko leikattu aikanaan. Maksa-arvot koholla, ei muuta oireita kivun lisäksi. Epäilivät sappitiehyttukosta. Mitä tämä tarkoittaa ja mistä voi johtua? Nostaako maksa-arvoja? Mitä tutkimuksia luultavasti jatkossa tulee? Muuten perusterve, tervelliset elämäntavat omaava kasvisruokaa syövä ihminen. Aikaisemmin vatsahaavoja hoidettu. Olisiko tukos näkynyt röntgenkuvassa vai miten se nähdään? Itse olisi pomon painostuksesta lähdössä huomenna töihin. Antibioottia ei ole aloitettu kuitenkaan, eikä tulehdusarvo koholla. Kuulostaa aika epäselvältä mielestäni.
Olen huolissani ja olisin kovasti kiitollinen.