IS:"Kolme kuukautta taksikilpailun vapautumiseen – 33-vuotias yrittäjä kertoo, miksi päätti lopettaa"
"Uusi taksilaki astuu voimaan heinäkuun alussa. Taksiliiton mukaan autoilijoiden ryntäystä alalta pois ei ole näkyvissä. Nivalassa taksia pyörittäneelle Harri Hakulalle, 33, laki merkitsee yrittäjyydestä luopumista ja paluuta koulunpenkille."
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005628267.html
On se kumma ettei suhareille kelpaa kilpailu.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
"Uusi taksilaki astuu voimaan heinäkuun alussa. Taksiliiton mukaan autoilijoiden ryntäystä alalta pois ei ole näkyvissä. Nivalassa taksia pyörittäneelle Harri Hakulalle, 33, laki merkitsee yrittäjyydestä luopumista ja paluuta koulunpenkille."
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005628267.html
On se kumma ettei suhareille kelpaa kilpailu.
Toimeentulo tulee olemaan epävarmaa. Jos on vaikkapa perhettä ja asuntovelkaa, niin ehkä ihan järkevää katsella vähän muita hommia.
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
On jo korkea aikakin, että se lihavien nahkatakkisten mersumiesten monopoli puretaan.
Suurin osa kuskeista on ihan työntekijöitä jotka ovat taksiyhtiöiden palveluksessa. Ainakin suurissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uusi taksilaki astuu voimaan heinäkuun alussa. Taksiliiton mukaan autoilijoiden ryntäystä alalta pois ei ole näkyvissä. Nivalassa taksia pyörittäneelle Harri Hakulalle, 33, laki merkitsee yrittäjyydestä luopumista ja paluuta koulunpenkille."
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005628267.html
On se kumma ettei suhareille kelpaa kilpailu.
Toimeentulo tulee olemaan epävarmaa. Jos on vaikkapa perhettä ja asuntovelkaa, niin ehkä ihan järkevää katsella vähän muita hommia.
Kysymys kuuluukin miksi asiakkaiden pitäisi maksaa suharien leveästi eläminen.
Eihän valtio anna Askolle tai Vepsäläisellekään monopolia huonekalujen myymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Ei ne verottomat hinnat ole mitenkään erityisen korkeita. Ihan normaaleja autoja nuo ovat, eivät mitään luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Olisi edes suomalaisten Suomessa tekemä mersu, mutta ei.
Sitten tyhjäkäytetään auto ja potkitaan renkaita päivätpitkät, ihmetellään kun ei ole suomalaisilla haluja ajella kalliisti saudien löpöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Ei ne verottomat hinnat ole mitenkään erityisen korkeita. Ihan normaaleja autoja nuo ovat, eivät mitään luksusta.
Mutta se E-mersu ei ole asiakkaalle hyvä auto.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Joskus 80-luvulla olen viimeksi nähnyt mersun taksina. Paikallisella tolpalla taitaa yleisin merkki olla Toyota ja Skoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo korkea aikakin, että se lihavien nahkatakkisten mersumiesten monopoli puretaan.
Suurin osa kuskeista on ihan työntekijöitä jotka ovat taksiyhtiöiden palveluksessa. Ainakin suurissa kaupungeissa.
Linkkiä?
Hehheh, on se sitten kivaa, kun hienot ihmiset, jotka menossa vaikkapa Linnan juhliin.
Tilaavat taksin ja sieltähän putkuttelee mopo-auto...
Hauskaa matkaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Ei ne verottomat hinnat ole mitenkään erityisen korkeita. Ihan normaaleja autoja nuo ovat, eivät mitään luksusta.
Ja kai sitä saa lopettaa jos haluaa. Niinhän se aina menee, tehkööt vaikka virolaiset sitten. Jokainen tuntee työnsä arvon ja jos työnteossa ei ole turvaa ei sitä kannata tehdä. Kiinalaisia taksikuskeja odotellessa.
T. eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Ei ne verottomat hinnat ole mitenkään erityisen korkeita. Ihan normaaleja autoja nuo ovat, eivät mitään luksusta.
Moniko "normaali" suomalainen ajaa E-Mersulla, 500-sarjan Bemarilla tai Sprinterillä?
Kyytien hinnat tulevat pienillä paikkakunnilla nousemaan, kun hintasääntely poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, on se sitten kivaa, kun hienot ihmiset, jotka menossa vaikkapa Linnan juhliin.
Tilaavat taksin ja sieltähän putkuttelee mopo-auto...
Hauskaa matkaa!!
Tai kuorma-auto. Tämäkin on uuden lain perusteella mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Joskus 80-luvulla olen viimeksi nähnyt mersun taksina. Paikallisella tolpalla taitaa yleisin merkki olla Toyota ja Skoda.
Asun top5-suurimmassa kaupungissa.
Puolet henkilöautoista on e-mersua, yhtä paljon tilatakseista sprintereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Ei ne verottomat hinnat ole mitenkään erityisen korkeita. Ihan normaaleja autoja nuo ovat, eivät mitään luksusta.
Moniko "normaali" suomalainen ajaa E-Mersulla, 500-sarjan Bemarilla tai Sprinterillä?
No Helsingissä monikin ajaa yhtä "hienoilla" autoilla mitä taksit ovat. Ehkä maakunnissa tuo ero jotenkin korostuu.
Käytän taksia aika usein ja minusta on mukavaa että autot ovat suhteellisen laadukkaita. Omia suosikkejani ovat Volvot, matkustajamukavuus on niissä kaikkein paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Ei ne verottomat hinnat ole mitenkään erityisen korkeita. Ihan normaaleja autoja nuo ovat, eivät mitään luksusta.
Miksei brändätä itseään ns "lontoontaksilla" joka olisi asiakkaalle käyttökelpoisempi kuin nykyiset henkilö- tai pakettiautot?
Mutta ei, suomalainen suhari on liian ylpeä dinosaurus ajamaan asiakkaalle mukavalla kulkupelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen suhari tykkää ajaa kalliilla ja asiakkaalle epäkätevällä mersulla ja nyt ihmettelee miksei asiakkaat tule jatkossa rahastettavaksi.
Ei ne verottomat hinnat ole mitenkään erityisen korkeita. Ihan normaaleja autoja nuo ovat, eivät mitään luksusta.
Moniko "normaali" suomalainen ajaa E-Mersulla, 500-sarjan Bemarilla tai Sprinterillä?
No Helsingissä monikin ajaa yhtä "hienoilla" autoilla mitä taksit ovat. Ehkä maakunnissa tuo ero jotenkin korostuu.
Älä viitsi, yli 100 000 asukkaan kaupungista puhun.
Kuka yksityinen sitäpaitsi haluaa kaupunkiajoon edes hankkia isoa autoa?
On jo korkea aikakin, että se lihavien nahkatakkisten mersumiesten monopoli puretaan.