Kätettyjen kenkien palautus
Ostin kaupasta muutama kuukausi sitten kalliit talvikengät ja nyt niistä irtoaa se välipohja. Tai se jalkaa vasten oleva ohut karvainen pohjallinen on alkanut rullaantumaan kantapääni alta ja se hankaa kivuliaasti kantapäätäni.
Olen huono ostamaan oikeankokoisia kenkiä ja nämäkin ovat juuri ja juuri sopivan kokoiset, mutta mitään ylimääräistä pohjallista en saa niihin laitettua.
Voinko palauttaa kengät? Tai onko teillä jotain vinkkejä miten voisin korjata kengät tai parantaa tilannetta?
Kommentit (24)
Et voi palauttaa kenkiä jotka oman tyhmyyden takia ei ole sopivat.
Odottaisin 300 euron kenkien kestävän kauemmin kuin kaksi kuukautta ennen kuin niitä pitää viedä suutarille.
Ap
No se pohjallisen rullaantuminen johtuu todnnäköisesti just siitätt kengät ei ole sulle ihan spoivat tai ehkä olet mäyttänyt niitä jonku jarrusukkien kanssa. Vaihda vaan pohjalliset. Entistä ohuempiin jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Et voi palauttaa kenkiä jotka oman tyhmyyden takia ei ole sopivat.
En valittanut niiden koosta, koska ne ovat olleet ihan sopivat toistaiseksi. Pienet niistä tulee, jos joudun lisäämään sinne uudet pohjalliset.
Kannattaisi sisäistää lukemansa ennenkuin paljastaa oman tyhmyytensä kommentoimalla asian vierestä.
Ap
Pohjallisia ylipäätään ei koskaan lisätä mihinkään. Ne vaihdetaan, eli entiset otetaan pois ja uudt laitetaan tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Pohjallisia ylipäätään ei koskaan lisätä mihinkään. Ne vaihdetaan, eli entiset otetaan pois ja uudt laitetaan tilalle.
Aina oppii uutta. Olen aina vaan laittanut ne siihen päälle. :)
Ap
Katsoin kenkiäni tarkemmin ja se pohjan päällä oleva vuori on ruttaantunut. Pohja itsessään on kiinteä ja se vuori on liimattu päälle. Eli miten vaihdan sen vuoren? Revin omin pikku kätösin irti vai? Suutari varmaan vaan liimaa sen takaisin, mutta miten kauan se ratkaisu sitten kestää?
Ap
Totta kai voit viedä ne sinne kauppaan ja tehdä reklamaation.
Voit palauttaa. Kyseessä on aika ilmiselvä virhe tuotteessa. Kenkien pitäisi kuitenkin kestää satoja tuhansia askeleita
Ostat liian pienet kengät ja nyt kaupan pitäisi hyvittää ne sinulle?
Et voi välttämättä palauttaa, mutta aina voi yrittää reklamoida. Vetoa melko korkeaan hintaan vs. lyhyt aika käytössä. Usein liikkeet yrittävät löytää jonkun ratkaisun.
Valitin juuri yhden talvikauden käytössä olleista Tod'sin kengistä, joista hajosi kumipohja täysin. Sain lähettää kengät heidän laskuunsa italiaan, ja he katsovat mitä voivat tehdä. Toivon että joko korjaavat ne tai lähettävät vaikka lahjakortin uutta paria varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi palauttaa kenkiä jotka oman tyhmyyden takia ei ole sopivat.
En valittanut niiden koosta, koska ne ovat olleet ihan sopivat toistaiseksi. Pienet niistä tulee, jos joudun lisäämään sinne uudet pohjalliset.
Kannattaisi sisäistää lukemansa ennenkuin paljastaa oman tyhmyytensä kommentoimalla asian vierestä.
Ap
Onhan noita ohuitakin läpysköitä pohjallisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ostat liian pienet kengät ja nyt kaupan pitäisi hyvittää ne sinulle?
Haista nyt jo p*ska. Olen ihan tyytyväisenä kävellyt näillä kengillä yli kuukauden. Koko ei ole se ongelma mikäli kenkiin ei tungeta lisäpohjallisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et voi välttämättä palauttaa, mutta aina voi yrittää reklamoida. Vetoa melko korkeaan hintaan vs. lyhyt aika käytössä. Usein liikkeet yrittävät löytää jonkun ratkaisun.
Valitin juuri yhden talvikauden käytössä olleista Tod'sin kengistä, joista hajosi kumipohja täysin. Sain lähettää kengät heidän laskuunsa italiaan, ja he katsovat mitä voivat tehdä. Toivon että joko korjaavat ne tai lähettävät vaikka lahjakortin uutta paria varten.
Reklamointi on ilmaista, joten ainakin kokeilen. Eniten minua juuri kaivelee se, että kengät olivat kalliita ja heti niitä pitäisi viedä suutarille.
Ap
Kokoahan voi muutella sukkien paksuudella.
En palauttaisi jos kerrankin saan kivat jalkineet, veisin suutarille, mistä tiedät vaikka odottaessa.
Reklamoi.En usko että uusia krnkiä saat, eikä se luultavasti auttaisikaan vaan hajoaisivat taas samalla tavalla.Mutta järkevä myyjä antaisi hyvitykseksi uudet pohjalliset.
Jos uusien pohjallisten asennus tuntuu liian mutkikkaalta, ehkä voit samalla pyytää myyjää laittamaan ne paikoilleen.
Kun käyt liikkeessä reklamoimassa, yritä käyttää hieman asiallisempaa kieltä kuin täällä vastatessasi tuntemattomille ihmisille.
Haista p*ska -asenteella tulet saamaan vaan huonoa palvelua ja pahan mielen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kun käyt liikkeessä reklamoimassa, yritä käyttää hieman asiallisempaa kieltä kuin täällä vastatessasi tuntemattomille ihmisille.
Haista p*ska -asenteella tulet saamaan vaan huonoa palvelua ja pahan mielen kaikille.
Olen kohtelias kaikille, jotka ovat kohteliaita minulle ja muutenkin fiksuja. Joku oli jo haukkunut minua tyhmäksi samasta asiasta, joka ei edes ollut ongelma alunperinkään. Toinen samanlainen idiootti jo kyllästytti. Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa, niin ei kannata sanoa mitään. Eikö totta?
Ap
Ota se irtoava pohjallinen pois ja laita uusi sen tilalle (ei siis šn edllisen lisäksi, vaan sen tilalle). Näin kuuluu menetellä. Kuukauden käytettyjä kenkiä ei voi palauttaa.