Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:) 1,5-vuotias kaveeraa vanhemman sisaruksensa kanssa karkkipäivän kunniaksi.

Vierailija
29.09.2007 |

Isompi antaa karkkipapereita roskiin vietäväksi. Ja pienempihän vie, palaa viereen ja katsoo josko heruisi karkkia palkaksi. Pitänee antaa vähän muroja mutusteltavaksi...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis nyt tarkoita sitä, että sitä karkkia pitäisi olla kahmalokaupalla, vaan esimerkiksi pätkiksen puolikas tms. Ymmärrän sen, että esikoiset ja ainoat lapset eivät saa karkkia vielä noin pieninä, mutta jos lapsella kerran on vanhempi sisarus, joka karkkia saa, on aika epäreilua olla antamatta pienemälle (joka ei kuitenkaan ole enää mikään vauva). Rusinatkin varmaan menisivät vielä karkeista, jos isompi on juonessa mukana?

Vierailija
2/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pienempi tuntee itsensä kaltoinkohdelluksi

- Isompi oppii pompottamaan pienempää



OLETKO AJATELLUT YHTÄÄN MILTÄ LAPSESTASI TUNTUU?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voit kohdella lapsiasi noin eriarvoisesti?

Vierailija
4/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaiskaan! Meillä on paljonkin asioita mitä isompi tekee ja pienempi ei vielä saa tehdä. Ja isompi saa tällä hetkellä enemmän karkkia kuin pienempi. Mitä siinä nyt on epäreilua?? Kauheeta sentään.

Vierailija
5/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lapsi syö karkkia tähän aikaan aamusta ja toisekseen toinen katsoo vierestä kun isompi mussuttaa...



Vierailija
6/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai laittaisinko lapsen toiseen huoneeseen istumaan ja oven kiinni ja pitäisin sitten pienempää lasta sylissä ettei pääse perässä sinne. Tai taidanpa laittaa oven lukkoon.... Heko, heko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä jos telkeäisit vaikka sen karkkihirmuesikoisesi vaikka kylppäriin tai saunaan?





Miksi pienemmän pitää kärsiä vanhemman lapsen karkinmussutuksesta.

Vierailija
8/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi on jo hyvin tajunnut, että esikoinen saa herkkuja, mutta hän ei. Tilanne ei enää tältä päivältä ole pelastettavissa.



Ja jatkossa varmaankin esikoinen tulee kehumaan pienemmälle aina kun saa salaa syödä nameja. Ja tekee pienemmän kateelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisinko, että pienempi kärsimys tuo on, jos näkee toisen syövän karkkeja. Kuin jos joutuu ennen nukkumaan menoa katselemaan av-mammojen sidukka- ja viinisiemailuja.

Vierailija
10/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, saiko sanoa, että meillä katsellaan lauantaiaamuisin lastenohjelmia. Ei varmaan, nyt joku tietysti ajatteleem " kauheeta karkkia ja lastenohjelmia" , siis eihän TUOLLAISTEN pitäsi saada lapsia lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tietoisina siitä, että toista harmittaa.

Vierailija
12/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen muistelee isona, että äiti aina lelli toista ja syrji toista. Muistavat nämä asiat pitkään, kun tuntevat itsensä loukatuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei perheessä pienimmällä ole samoja oikeuksia kuin kahdella isommalla. Elämä on! Sitä sitten neiti 5 vee saa odotella vielä muutaman vuoden, että saa valvoa illalla pidempään tai että karkkipäivänä saa itse valita karkkinsa yms.



Hitto mitä mammoja täällä liikkuu...

Vierailija
14/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmillä on eri säännöt kuin isoilla, lapsilla on eri säännöt kuin aikuisilla. Kun kasvat, sinäkin saat tehdä sitä ja tätä.



Sairaampaa on tuo että jokaisen pitää saada just tismalleen sama, riippumatta iästä tai muista eroista! Kyllä elämässä pitää oppia siihen ettei aina saa kaikkea samaa mitä muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi sitä pitää sitten vanhemmalle antaa?..vai odotatko jotain ikäpykälää,jolloin saa kunnian syödä palan lakua?

Vierailija
16/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerta karkin syönti iästä riipu.



Mun oma henk. koht. mielipide on se, että mahdollisimman pitkään yritetään pärjätä ilman karkkia ja karkinsyönnin oppimista. Eihän ne oo kenellekään hyväksi eikä terveellisiä, mutta jotenkin vain tekee pahaa antaa kovin pienten lasten mässätä karkkia.



Ja jos sille puoltoistavuotiaalle murot kelpaa yhtä hyvin, niin siitä vaan!

Vierailija
17/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän jo jotain ymmärtää namusten päälle.



Eikö esikoinen voi syödä namujaan vaikka pienemmän päikkäriaikaan.

Vierailija
18/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset saavat valita itse pienen namun kaupassa, murkkulla on vapaus käyttää rahansa miten haluaa. Ja ei se tule syömään namuja pienten nenän eteen, se ostaa karkkia leffaan kavereiden kanssa jne.



Muuten meillä saataa olla suklaata kahvipöydässä, se on terveellisempää kun monet keksit ja pullat.

Vierailija
19/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isompi syö karkkinsa omassa huoneessaan, 1,5-vuotiaan nukkuessa tai sitten molemmat saavat vähän.

Vierailija
20/34 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, minä jumalainen maailman mahtavin äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä