:) 1,5-vuotias kaveeraa vanhemman sisaruksensa kanssa karkkipäivän kunniaksi.
Isompi antaa karkkipapereita roskiin vietäväksi. Ja pienempihän vie, palaa viereen ja katsoo josko heruisi karkkia palkaksi. Pitänee antaa vähän muroja mutusteltavaksi...
Kommentit (34)
Pitääkö silloin Kallen keskeyttää karamellien syöminen ja jatkaa syömistä piilossa, jotta Villelle ei tule paha mieli?
Tätä pitäsi ensimmäisellä äitiysneuvolakäynnillä kysyä. Ja jos vastaa väärin, niin toisesta ovesta liukuhihnalle raskauden keskeytykseen.
Joo, onhan maailmassa pahempiakin epäkohtia, mutta tämä kyseinen nyt olisi aika helposti vältettävissä, jos vaan osaisit a-j-a-t-e-l-l-a hieman..
1,5-vuotiaamme ei nuku päiväunia ja isompaa lasta en halua kehoittaa piilossa tekemään mitään. Isompi ei tyydy pariin karkkiin, enempää en pienemmälle näe tarvetta antaa, joten meillä aloitetaan nyt karkiton elämä. Syödään vaikka hedelmiä niiden sijaan ja jäätelöä ja keksiä ja jotain... Niin ja kiitos kun teitte hyvällä mielellä kirjoittamastani jutusta asian, josta seurasi että olen julma ja huono äiti, joka kohtelee lapsiaan eriarvoisesti. Ja pienempi on nyt saanut traumoja, joista selviämiseen menee varmasti loppuelämä. Pitänee alkaa säästämään, että on sitten tulevaisuudessa varaa kustantaa lapselle psykiatrikäynnit, jotta saa käsitellä siellä miten selvitä elämän karikoista kun oli niin huonot lähtökohdat, että sisarus sai enemmän karkkia jossain vaiheessa ja niiden syöminen oli vielä pakko nähdä.
Vedin herneen nyt nokkaan ja heitän itseni hirteen, tsau, kurja maailma joka ei kaipaa kaltaistani huonoa äitiä.
Eikös karkkeja voi antaa illalla? Pienempi tuskin menee samaan aikaan nukkumaan?
Tai annat vähän päivällä molemmille, ja illalla lisää isommalle?
AV-ämmien käskyjen mukaan elämään. Teet niinkuin parhaaksi näet!
sehän vasta sairasta onkin!!!
Vittu mitä äitejä te ootte, noin pienelle pussillinen karkkeja! hyi
ja mukulat elää karkilla ja pulalla...
Molemmille vähän tai ei ollenkaan. Tai karkkia joskus jälkiruuaksi ruuan jälkeen. Vaikka yllätyksenä. Syömään en kiristäisi koskaan karkilla.
tämä aiheuttaa sisaruksille riitaa jonka he muistavat perinnönjaossa, että toi isompi oli oikein lellikki kun sai valvoa aina pitempään kuin minä..
Vierailija:
Eikös karkkeja voi antaa illalla? Pienempi tuskin menee samaan aikaan nukkumaan?Tai annat vähän päivällä molemmille, ja illalla lisää isommalle?
Minkälaisia karkkeja teidän 1,5-2 -vuotiaat syövät?
Veisitkö lapset kahvilaan tilaisit jotain heidän herkkua ja söisit itse lasten katsellessa vierestä?
Kyllä esim. juhlissa juon viiniä ruokajuomaksi, ja soa lapset sitä kinuaa niin sanon että sitten kun kasvatte isommiksi..
Pienemmälle lapselle annan pienemmän palan kakkua kun taas 4 vuotta vanhempi saa isomman koska jaksaa syödä enemmän.. tämänkin selitän siten että olet pienempi ja mahasi varmaan täyttyy tästä palasta..
Kyllä se nyt on vaan niin että isompi ja pieni lapsi eivät voi saada samoja asioita.. pienemmälle riittää vähemmän ja varsinkin kun puoltoista vuotiass ei osaa vielä edes laskea.
Vierailija:
Veisitkö lapset kahvilaan tilaisit jotain heidän herkkua ja söisit itse lasten katsellessa vierestä?
Uni, kun lapsi nukahtaa ei tiedä mitä muut tekevät.
Musta tässä oli nyt ongelmana kuopuksen kokemus, jos hän jää jostain paitsi tai saa vähemmän. Itse antaisin esikoisen syödä herkkunsa silloin, kun kuopus ei ole läsnä, sillähän tästä päästään.