Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeimmat ja oudoimmat Huuto.net/Tori/Facekirppis ostajat

Vierailija
27.10.2017 |

Tapaus 1: Myin facekirppiksellä vaatteen ja lähetin sen kirjeenä koska mahtui hyvin niinkin. Kuluu muutama päivä niin ostaja kyselee että oletko lähettänyt sen jo? Vastasin että olen kyllä, outoa jos ei ole vielä saapunut sun postilaatikkoon. Siihen sitten ostaja toteaa että: "okei en oo käynyt postilaatikolla vielä tänään". Ihmettelin itsekseni että mitä vit..., tyyppi kyselee ostamansa kamppeen perään vaikkei ole jaksanut edes käydä postilaatikolla? Tuon jälkeen ei kuulunut enää mitään, joten tuli todennäköisesti perille ja hän oli tyytyväinen.

Tapaus 2: Kaupat Huuto.netissä. Odottelen maksua muutaman päivän kunnes saan negapalautteen siitä etten ole lähettänyt tuotetta. Ja palaute meni suunnilleen näin: "Myyjä ei lähettänyt tuotetta, onneksi en maksanut". Lähetin sitten sähköpostia jossa sanoin että yleensä maksu ensin ja sitten tuote postiin. Jonkun lyhyen valituksen jälkeen ostaja suostui maksamaan ja laitoin postia tulemaan. Palaute vaihtui positiiviseksi. Kaiken lisäksi mulla oli tuon tapauksen aikaan n. 350 palautetta joista kaikki positiivisia, joten melko erikoista ostajalta olettaa että olen huijaamassa häneltä jotain noin vitosta. Vakioviestissäkin lukee että maksu tilille ja tuote postiin.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kangaskauppias kertoi joskus miten oli myynyt n. 10m mustaa puuvillasamettia nettimyynnin kautta ja lähettänyt postiennakolla. Kun ostaja oli mennyt noutamaan sitä postista, oli hän pyytänyt tarkistaa tuotteen ennen lunastamista. Mennyt sitten kyykkyyn johonkin nurkkaan vähän matkan päähän, muutama muu siihen näköesteeksi, sametti laatikosta ulos ja "taskuun". Tilalle sitten säkissä muutama tiili, laatikko kiinni, takaisin postin kassalle että "ei ollu sitä mitä piti, lähettäkää takaisin." Ja näin myyjä oli saanut takaisin tiiliä ja sinne meni kallis kangas. Tämä tilanne oli selvinnyt postin valvontakameroista jälkeenpäin, mutta ei näitä vastuuseen saa.

Vierailija
2/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja osti noin 3 e arvoisen tuotteen, joka mahtui hyvin kirjekuoreen, joka postimaksu oli muistaakseni 1.8 e. Hän kuitenkin katsoi, että postimaksu on turhan suuri suhteessa tuotteen hintaan, joten sain pyynnön viedä tuotteen 30 km päässä kotani olevalle moottoritien levähdysalueelle, josta hänen rekkakuskimiehensä sen noutaa klo 20.00 ja 21.30 välisenä aikana. Koska en suostunut, niin sain negan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tein netissä kaupat vaatteesta joka on väriltän turkoosi ja ilmoituksessa oli kuviakin oli 3 kappaletta. Kuluu jokunen päivä niin ostajalta tulee viestiä siitä miten lähetin väärän vaatteen, sillä sen piti olla valkoinen niinkuin ilmoituksen kuvassa. Vastasin vaan että ihan oikean lähetin ja siinähän oli kuviakin että se on turkoosi. Sitten se lähetti kuvan siitä ilmoituksesta ja sanoi että toi tuossa kuvassa on valkoinen, serkku, äiti, kissa ja naapurikin on sitä mieltä että toi on valkoinen tuossa kuvassa! Katselin itsekin kuvaa tietokoneelta, kännykäkästä ja vaihdoin näytön kirkkautta joka suuntaan mutta ei siitä kankaasta kyllä valkoista saanut mitenkään. Ihmiset näkee värit eri tavalla, mutta outo juttu sillä sävy ei ollut edes mikään erityisen vaalea turkoosi vaan melko voimakas.

Vierailija
4/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kangaskauppias kertoi joskus miten oli myynyt n. 10m mustaa puuvillasamettia nettimyynnin kautta ja lähettänyt postiennakolla. Kun ostaja oli mennyt noutamaan sitä postista, oli hän pyytänyt tarkistaa tuotteen ennen lunastamista. Mennyt sitten kyykkyyn johonkin nurkkaan vähän matkan päähän, muutama muu siihen näköesteeksi, sametti laatikosta ulos ja "taskuun". Tilalle sitten säkissä muutama tiili, laatikko kiinni, takaisin postin kassalle että "ei ollu sitä mitä piti, lähettäkää takaisin." Ja näin myyjä oli saanut takaisin tiiliä ja sinne meni kallis kangas. Tämä tilanne oli selvinnyt postin valvontakameroista jälkeenpäin, mutta ei näitä vastuuseen saa.

Puuvillasametti on kevyempää kuin tiili. Kumma kun ei epäilty ekaksi postimaksun määrästä.

Vierailija
5/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttivammat ovat kyselijät: onko tämä x myynnissä. Joskus on tehnyt mieli vastata, että ei kun se on muuten vaan myyntiosastolla hintoineen.

Vierailija
6/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kangaskauppias kertoi joskus miten oli myynyt n. 10m mustaa puuvillasamettia nettimyynnin kautta ja lähettänyt postiennakolla. Kun ostaja oli mennyt noutamaan sitä postista, oli hän pyytänyt tarkistaa tuotteen ennen lunastamista. Mennyt sitten kyykkyyn johonkin nurkkaan vähän matkan päähän, muutama muu siihen näköesteeksi, sametti laatikosta ulos ja "taskuun". Tilalle sitten säkissä muutama tiili, laatikko kiinni, takaisin postin kassalle että "ei ollu sitä mitä piti, lähettäkää takaisin." Ja näin myyjä oli saanut takaisin tiiliä ja sinne meni kallis kangas. Tämä tilanne oli selvinnyt postin valvontakameroista jälkeenpäin, mutta ei näitä vastuuseen saa.

Puuvillasametti on kevyempää kuin tiili. Kumma kun ei epäilty ekaksi postimaksun määrästä.

Kyllä tuollainen paksu sametti painaa helposti parin tiilen verran, olettaen että kangasrullasta vedetyn kankaan leveyskin on yleensä se noin 150cm. Eli 1,5mx10m samettia painaa kyllä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli aiemminkin jossain vastaavassa keskustelussa, eli älkää ihmetelkö jos kuulostaa tutulta.

Ostin huuto.netistä 15€ maksavan paidan. Myyjä sanoi, että postittaa sen kun rahat näkyy tilillä. Laitoin rahat saman tien tilille. Viikko kului eikä paitaa kuulunut ja laitoin viestiä, että missä paita viipyy. Myyjä pahoitteli, oli kuulemma viimeisillään raskaana ja oli pahoinvointia ja huimausta ja kuumettakin niin ei ollut päässyt postiin. No, ok, olen aika joustava ihminen. Kului 1,5 viikkoa ja paitaa ei kuulunut. Laitoin viestin ja vastauksena sain "Mä olen jumalauta just synnyttänyt ja sä kärtät jotain rättiä" Laitoin viestin että viikko aikaa postittaa paita tai palauttaa rahat tilille tai teen rikosilmoituksen. Mitään ei kuulunut joten tein rikosilmoituksen. Paitaa tai rahoja en ole tähän päivään mennessä saanut. 

Vierailija
8/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko myynnissä vielä??"

-"Hei, on se myynnissä vielä"

Ja ostaja katoaa. Teen paljon kauppaa ja ainakin 8/10 tapausta aina näin. Paras ostaja on sellainen joka laittaa suoraan viestiä että ostan tämän, laita maksutiedot. Sellaisesta näkee heti että tyyppi on tosissaan, eikä mikään epämääräinen kyselijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kangaskauppias kertoi joskus miten oli myynyt n. 10m mustaa puuvillasamettia nettimyynnin kautta ja lähettänyt postiennakolla. Kun ostaja oli mennyt noutamaan sitä postista, oli hän pyytänyt tarkistaa tuotteen ennen lunastamista. Mennyt sitten kyykkyyn johonkin nurkkaan vähän matkan päähän, muutama muu siihen näköesteeksi, sametti laatikosta ulos ja "taskuun". Tilalle sitten säkissä muutama tiili, laatikko kiinni, takaisin postin kassalle että "ei ollu sitä mitä piti, lähettäkää takaisin." Ja näin myyjä oli saanut takaisin tiiliä ja sinne meni kallis kangas. Tämä tilanne oli selvinnyt postin valvontakameroista jälkeenpäin, mutta ei näitä vastuuseen saa.

Puuvillasametti on kevyempää kuin tiili. Kumma kun ei epäilty ekaksi postimaksun määrästä.

Kyllä tuollainen paksu sametti painaa helposti parin tiilen verran, olettaen että kangasrullasta vedetyn kankaan leveyskin on yleensä se noin 150cm. Eli 1,5mx10m samettia painaa kyllä paljon.

Kultareunuspvlsametti painaa 380 g/m, tiili n. 2,5-3.9 kiloa/kpl. 10 metriä samettia 3,8 kg tekee noin samassa tilavuusmäärässä tiilejä 25-50 kg.

Vierailija
10/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli perintönä saatuja Arabian voipyttyjä, joilla en tehnyt mitään, joten Huutoon.

Joku tamperelainen sekoboltsi (ulkkis) halusi ostaa. Sovimme, että lähetän postiennakolla. Sanoin postiennakkolisämaksusta. Kuvissa olivat kummatkin pytyt ja toisesta maininta, että oli hieman rosoa (ei näitä kukaan käyttääkseen osta). Minä vein pytyt postiin ja pyysin virkailijan apua pakkaamiseen. Hyvin pakkasikin, voimapaperia niin ettei varmasti mene rikki. Ostin tähän särkyvän tavaran lisän kuitenkin.

Pyttyjen hinta  oli Huudossa 60 ja nyt lisineen postiennakon määräksi tuli yli 90. Sen virheen menin tekemään, että ruksautin sen kohdan, että tavaran saa tarkastaa ennen sen lunastamista.

Ostajahan valitti että ihan paskana ovat ja huonosti pakattu ja hän ei halua lunastaa. Sanoin, että tein aivan kuin olimme sopineet. En jaksanut tämän paskiaisen kanssa, vaan sanoin että pane takaisin koko paska. Hän vaan vänkäsi kaikenlaista. Lopulta sanoin, että minulla on kuva pakkaajasta ja pakkaamisesta ja valmiista pakkauksesta, älä minua syyttele vaan laita pytyt takaisin. Vieläkin narisi jotain. En vastannut enää muuta kuin että jos tunnet itseäsi nyt jotenkin vedätetyn, vaikka saat palauttaa kamat, niin haasta minut oikeuteen.

Tietysti tuo tuli maksamaan mulle muistaakseni yhteensä noin 45 euroa, mutta sain sitten pytyt kaupaksi paremmalla hinnalla jonkin ajan päästä. Enää en todellakaan ota särkyvän tavaran lisää enkä ruksaa tuota tavaran tarkastamisen mahdollisuutta ennen lunastusta. Huudon asiakaspalvelu oli asiassa puolellani, kun otin yhteyttä ja hän sen sanoikin ettei olisi pitänyt tälle ihmiselle antaa mahdollisuutta katsoa ennenkuin maksaa. Tuli sellainen tunne, että tämä sama sekoboltsi oli jotain aiemminkin säheltänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää ne jotka olettaa että jokainen myyjä on huijari. Jos kaupat tehdään maanantaina niin jo tiistaina ostaja alkaa kyselemään että LÄHETITKÖ VARMASTI EILEN KUN EI OO TULLU VIELÄ?

No lähetin lähetin, odota nyt muutama päivä ihan rauhassa kyllä se posti sen tuo kunhan saa nurmikot leikattua!! Paketeista annan ostajalle aina seurantakoodin mutta kirjelähetyksissä niitä ei ole.

Vierailija
12/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kangaskauppias kertoi joskus miten oli myynyt n. 10m mustaa puuvillasamettia nettimyynnin kautta ja lähettänyt postiennakolla. Kun ostaja oli mennyt noutamaan sitä postista, oli hän pyytänyt tarkistaa tuotteen ennen lunastamista. Mennyt sitten kyykkyyn johonkin nurkkaan vähän matkan päähän, muutama muu siihen näköesteeksi, sametti laatikosta ulos ja "taskuun". Tilalle sitten säkissä muutama tiili, laatikko kiinni, takaisin postin kassalle että "ei ollu sitä mitä piti, lähettäkää takaisin." Ja näin myyjä oli saanut takaisin tiiliä ja sinne meni kallis kangas. Tämä tilanne oli selvinnyt postin valvontakameroista jälkeenpäin, mutta ei näitä vastuuseen saa.

Jos on kyse postiennakosta niin kyllä postihenkilö valvoo sen paketin avauksen. Ja jos ylipäätään haluaa oikeuden avata paketin ennen maksua, tarkistamista varten, myyjän pitää kirjoittaa asiasta jo lähetystietoihin. Noin vaan postiennakkoja ei tarkistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksuista valittavat. Olen pahoillani mutta en voi postin hinnastolle mitään. Pieni smartpostin paketti on se noin 5,95e. Kuulostaahan se typerältä jos tuote maksaa vaikka 5e, mutta jos sen haluat niin silloin myös maksat lähetyskulut.

Vierailija
14/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prkl..... Tuli mieleen noin vuoden takainen juttu kun olin ostamassa Torista juhlamekkoa. Muhkea vanhojentanssimekko eräitä juhlia varten. Sijainti monen sadan km päässä joten kysyin että onnistuuko lähettäminen? Myyjä sanoo että onnistuu kyllä mutta postikulut on sit 20e kun pitää ostaa pahvilaatikko ja teippiä yms sitä varten.

HÄH? Postikulut on sen 8-10e. Ja pitäis maksaa vielä niiden lisäksi 10-12e siitä että ostaja vaivautuu hankkimaan pahvilaatikon ja rullan teippiä??? Ja sitäpaitsi tuollaiset kulut kuuluu huomioida tuotteen hinnassa eikä pyytää niitä ostajalta, sillä koko teippirullaa ei edes kulu siihen pakkaamiseen. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ostajan piti tulla kotoani hakemaan haluamansa tuote. Alkuun hän unohti tulla sovittuna päivänä ja aikana, seuraavaksi hän siirsi monta kertaa jollain tekosyyllä sitä, milloin tulee hakemaan. Sitten hän vihdoinkin oli ilmeisesti tulossa hakemaan tuotetta. Sovitun kellonajan lähestyessä hän laittaa viestiä, että myöhästyy 15min. Sitten uudestaan, että myöhästyy 15min. Seuraavaksi hän ei löytänyt pihallemme, vaikka kuvailin tarkasti parkkipaikan ja siihen näkyvän oveni. Hän kertoi olevansa jossakin pihassa ja sanoin tulevani ulos, niin ei tarvitse etsiä. Olin ulkona 20minuuttia, eikä ketään näkynyt. Myyjä sanoi pudottaneensa rahat penkin alle ja etsivänsä niitä. Kysyin oliko hän ollut mustalla Golffilla pihassamme, kun en heti tullut pihalle, kun hän sanoi siinä olevansa.

Myyjä sanoi kyllä ja että he lähtivät jo pois, kun rahat katosivat.

Mitään mustaa Golffia ei koskaan käynyt pihallamme, kysyin, koska oli aika vahva tunne, että ostaja jauhoi pas*aa.

Vierailija
16/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhauttivammat ovat kyselijät: onko tämä x myynnissä. Joskus on tehnyt mieli vastata, että ei kun se on muuten vaan myyntiosastolla hintoineen.

Voi kuule, ei ole ensimmäinen kerta, kun tuote on jo myyty ja ilmoitus vaan unohtunut. Tai jonossa on jo kolme ostajaa.

17/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole ostajasta, vaan myyjästä.

Ostin huutiksen kautta futiskengät ja sain 2 vasemman jalan eri kokoista kenkää.

Yhteys myyjään tuotti myyjän osalta syyttelyryöpyn, kuinka yritän huijata rahat itselleni. Otin kengistä kuvan ja laitoin myyjälle, mutta ei uskonut siltikään mokaansa. Väitti että mulla oli kotona samanlaiset kengät ja olen lavastanut kuvan.

Rahat sain lopulta takaisin, kun myyjä ei syystä tai toisesta suostunut lähettämään puuttuvaa kenkää ja uhkailin poliisilla. Sittemmin kyseisen myyjän käyttis oli suljettu joko myyjän itsensä tai huutiksen ylläpidon toimesta.

Palautteet myyjällä olivat positiivisia, mutta niitä ei ollut paljoa. Jälkikäteen epäilin myyjän tehneen uudet tunnukset, jos taustalla on ollut negapalautteita.

Vierailija
18/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up hyvä keskustelu

Vierailija
19/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko myynnissä vielä??"

-"Hei, on se myynnissä vielä"

Ja ostaja katoaa. Teen paljon kauppaa ja ainakin 8/10 tapausta aina näin. Paras ostaja on sellainen joka laittaa suoraan viestiä että ostan tämän, laita maksutiedot. Sellaisesta näkee heti että tyyppi on tosissaan, eikä mikään epämääräinen kyselijä.

Joo, sama juttu niiden kanssa, jotka kyselee mittoja. Kokemuksieni mukaan 99% mittojen kyselijöistä ei tuotetta osta, eivätkä edes vaivaudu sitä sanomaan. Ketuttaa jo aina valmiiksu ruveta mittailemaan, kun tietää, ettei siitä mitään kauppoja kuitenkaan synny. Minäkin tykkään eniten niistä ostajista, jotka ilmoittavat suoraan ostavansa.

Vierailija
20/62 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran pienen tytön mekkoa FB-kirppiksellä. Eräs nainen sanoi ostavansa mekon. Sovittiin noutotreffit läheiseen keskustaan, koska hän kulki bussilla ja sinne oli helpompi päästä julkisilla. Menin ihan noita treffejä varten sinne keskustaan. Siellä odotin ja odotin, ostajaa ei kuulunut. Laitoin viestiä, ei vastannut. Lopulta lähdin kotiin. Pari päivää myöhemmin ostaja laittoi viestiä ihan muina naisina, että voisiko nyt tulla noutamaan mekon (ei pahoitellut tai selitellyt mitenkään ohareitaan). Sanoin että ok, mutta tällä kertaa hänen pitää tulla meille kotiin, en lähde enää mekkoa viemään minnekään. Sovittiin aika, eikä ostaja tullut, ei koko päivänä, eikä tietenkään ilmoittanutkaan mitään. Pistin mekon uudelleen myyntiin ja myin sen toiselle ostajalle, jonka kanssa kaupat tehtiin seuraavana päivänä. Tämä ensimmäinen ostaja raivostui ja pisti vihaisia viestejä, että hän olisi kyllä ostanut sen mekon ja olin sen luvannut hänelle myydä. Pienten lasten kanssa vaan tulee kaikenlaisia viime hetken esteitä. Jaa, pieniä lapsia oli itsellänikin, mutta en silti oikein osannut ymmärtää hänen puolustustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan