Vaikeimmat ja oudoimmat Huuto.net/Tori/Facekirppis ostajat
Tapaus 1: Myin facekirppiksellä vaatteen ja lähetin sen kirjeenä koska mahtui hyvin niinkin. Kuluu muutama päivä niin ostaja kyselee että oletko lähettänyt sen jo? Vastasin että olen kyllä, outoa jos ei ole vielä saapunut sun postilaatikkoon. Siihen sitten ostaja toteaa että: "okei en oo käynyt postilaatikolla vielä tänään". Ihmettelin itsekseni että mitä vit..., tyyppi kyselee ostamansa kamppeen perään vaikkei ole jaksanut edes käydä postilaatikolla? Tuon jälkeen ei kuulunut enää mitään, joten tuli todennäköisesti perille ja hän oli tyytyväinen.
Tapaus 2: Kaupat Huuto.netissä. Odottelen maksua muutaman päivän kunnes saan negapalautteen siitä etten ole lähettänyt tuotetta. Ja palaute meni suunnilleen näin: "Myyjä ei lähettänyt tuotetta, onneksi en maksanut". Lähetin sitten sähköpostia jossa sanoin että yleensä maksu ensin ja sitten tuote postiin. Jonkun lyhyen valituksen jälkeen ostaja suostui maksamaan ja laitoin postia tulemaan. Palaute vaihtui positiiviseksi. Kaiken lisäksi mulla oli tuon tapauksen aikaan n. 350 palautetta joista kaikki positiivisia, joten melko erikoista ostajalta olettaa että olen huijaamassa häneltä jotain noin vitosta. Vakioviestissäkin lukee että maksu tilille ja tuote postiin.
Kommentit (62)
Kun näitä lukee niin täytyy olla älyttömän tyytyväinen kun oon välttynyt ihme säätämiseltä ja kaupat mennyt aina oikein mallikkaasti.
Mulla on tullut vastaan useampi tyyppi, joiden kanssa on jo sovittu noudosta/sovituksesta, ja ihan viimeisenä ostaja sanoo "ainiin oon muutes sitten hirveässä flunssassa, hehe älä säikähdä". Mitä ihmettä?!? Tullut aina sitten kiire viestiä että hei älä nyt hyvä ihminen tule sairaana kotiini tartuttamaan tautia, vaan odota että paranet! Ihan sama vaikka en saisi tuotteitani myytyä, mutta en ala sairaita ihmisiä kotiini ehdoin tahdoin päästämään. Mikä ihmisiä vaivaa, että ovat sairaana lähdössä tekemään niinkin "tärkeitä" vierailuja kuin jonkin käytetyn tuotteen haku?!
Tänään juuri tuli sitten tällainen myös tyypillinen viesti: ensin noin miljoona kysymys 40 vuotiaan tuotteen historian ajalta joita ei kukaan voisi tietää (tyyliin onko ikinä säilytetty ulkona hetkeäkään - no enpä tiedä), ja sitten viimeisenä... "voi harmi kun et voi kuljettaa kun en voi itse hakea, no en kyllä olisi voinut tästä maksaa kuin [2/3 pyynnistä] mutta ilmoittele vastaukset jospa ne olisi minulle mieluisia". Wtf? Mitä ihmettä se niillä vastauksilla edes tekisi, jos ei voi tuotetta hakea (enkä tuolla hinnalla edes möisi, pyyntöni on jo nyt alempi kuin mitä ko. tuotteella yleensä pyydetään)?
Huuto netissä yksi ostaja veivasi lasten 10 e takin oston kanssa neljä viikkoa. Olin laittanut ilmoitukseen että vain nouto. No lopuksi suostuin postittamiseen, mutta oli liian kallista ja olisi pitänyt tuoda takki hänelle hgin keskustaan tai hänelle kotiin. Juu, ei käy. Kyllästyin tähän vääntämiseen ja sanoin että ilmoita, jos et tarvitsekaan takkia niin laitan sen uudelleen kaupaksi. Ei mitään vastausta. Odostin taas viikon ja laitoin takin uudelleen myyntiin. Ilmoituksen julkaisun jälkeen sähköpostiini ilmestyi välittömästi viesti, jossa kertoi maksaneensa takin ja postikulut...
Lisäksi on ollut näitä ostajia, jotka tulevat noutamaan mutta eivät ikinä tule paikalle eivätkä ilmoita mitään.....
Tällainen " ostaja " ärsyttää. Eka viesti OSTAN. Sitten kun vastaan siihen , niin alkaa kyselytulva viidentoista viestin verran ja taas, että ostan. Pyytää tilinumeron ja laittaa tietonsa. Lupaa maksaa samana iltana. Eipä ole maksua kuulunut... eikun tavara uudelleen myyntiin. Onko nämä niitä hupiostajia 😉
Olen myynyt paljon torissa ja nyt tuli eka ostaja joka väittää, ettei saanut kirjettä, jossa lähetin tuotteen. Outoa on sekin, että hän on jo nyt varma, ettei kirjettä tule vaikka ostosta on kulunut aikaa vasta muutamia päiviä. Tietenkään kirjeissä ei ole mitään seurantatunnuksia. Ärsyttää, koska olen hyvin varma, että kirje on tullut, mutta henkilö haluaa vaan rahat takas ja pitää tuotteen. Ymmärrän, että postille tapahtuu virheitä, mutta tämä on vaan niin helppo tapa huijata itselleen tavaraa ilmaseksi. Jostain syystä tuo ostaja herätti epäilykseni, kun tutkin hänen taustojaan googlettamalla. Summa oli sitäpaitsi vain vitosen. Mitä olette sanoneet asiakkaille tämmösissä tilanteissa?
Hei katsokaa ja seuratkaa tiettyjä ilmoituksia, ovat iät ja ajat siellä. Olin ostamassa puhelinta, hinta 10€ tarvitsin tuon puhelimen turvalleni kun hän ei osaa muuta puhelinta käyttää. Halusin postiennakolla, kaveri sanoi että ei hän viitsi postiennakolla laittaa se on niin vaivalloista. Että en nouda kuitenkaan puhelinta. Mikä ääliö !! miksi ylipäätään sitten tekisin kauppaa. Aikamme kisattiin lopulta estin häntä viesittämästä.
Istuin autoon ajoin 350km ja hajun puhelimen eräältä neidiltä, maksoi 3€ , ja tehtaan paketissa. Nyt vanhus voi taas soitella kun tarvitsee apua. Kuka voi kuvitella että joku jättää noutamatta 10€ puhelimen, no kukapa muu kuin huijari. Hän myy vielä ensi vuonnakin tuota samaa puhelinta ja on jättänyt toimittamatta tuhansia kertoja puhelinta.
Tuottoisa liiketoimi ja minä onneton meinasin sen romuttaa, siitä kaveri otti kuonoonsa oikein toden teolla. Kymmenen puhelimen sarjaa myy yksitellen eikä koskaan toimita, mikä sen kannattavampaa. Poliisi ei kuuntele 10€ rikettä. Oikeus ei noteeraa. Rosvot kerää yhteiskunnalta kolehtia kyseenalaisin keinoin.
Tämä on saatava loppumaan. Netti on ihan hyvä paikka vaihdattaa tavaran omistajaa mutta nuo roikaleet pilaavat koko idean.
Älkää lähettääkö rahoja etukäteen, tavaraa ei mahdollisesti tule. Älkää milloinkaan ostako nimimerkillä esiintyviltä mitään. Vaikka saatte tilinumeron johon laitatte rahat niin pankki ei kerro kenelle tili kuuluu. Yhteiskunta pitää rikollisten puolia, ja rehellistä vedätetään.
Hävettää olla Suomalainen. 1960 luvulla polkupörävaras sai vankeutta, nyt varkaat luokitellaan yhteiskunnassa hyödykkeisiin.
Vaati kirjoitti:
kuka voi kuvitella että joku jättää noutamatta 10€ puhelimen, no kukapa muu kuin huijari.yhteiskunnassa hyödykkeisiin.
Parempi kysymys on, kuka helvetti pyytää 10 euron tuotteesta jotain postiennakkoa? Miten ylipäätään pystyt funktioimaan tässä yhteiskunnassa jos et pysty edes käymään kauppaa 10 euron edestä ennakkomaksulla menettämättä yöuniasi ja skitsahtamalla täysin?
Postiennakkoa voidaan pyytää arvokkaampiin lähetyksiin, jotka maksavat esim. satasia. Ei se ole normaalia että joku yksittäinen kirja tai vanha romukännykkä lähetetään pe:lla.
Ei kannata käydä kauppaa näillä 1-15€ tuotteilla. Vetää puoleensa liikaa häiriintyneitä ja hörhöjä.
En enää osta netistä kauppapaikoilta muita kuin kalliimpia käytettyjä juttuja. Ikinä ei ole ongelmia näiden myyjien kanssa.
En enää ikinä myy tori.fi:ssä naisten vaatteita tai kenkiä. 9/10 yhteydenottajasta on miehiä, jotka vihjailevat ja läähättävät ja heittävät pervoa kommenttia, mutta ei ole aikomusta ostaa. Siis selaavat ihan huvikseen torista naistenvaatteita ja laittavat myyjälle pervoa viestiä! En voi käsittää miten joku on noin säälittävä, treffipalstatkin on keksitty. Jos joku kenkäfetisisti vaikka haluaa ostaa multa kengät haistellakseen niitä, niin se on itselleni ihan se ja sama, mutta kun näidenkään kanssa kaupanteosta ei tule yhtään mitään, kunhan räksyttävät ja hannaavat sitten kaupoista.
Pahin oli, kun myin settinä useita samantyylisiä naisten nahkavaatteita ja saappaat. Ei mitään fetissikamoja, naisten nahkahousua, liiviä yms. Joku ukkohan ne halus ostaa, ja tämän kanssa sovittiin hinnat ja kaikki, ja sovittiin treffit (tosi julkiselle paikalle ofc) varmaan kolmeen kertaan, ja aina oharit. Sitten ukosta ei enää kuulunut mitään, ja lähes VUODEN kuluttua hän laittoi viestiä, että vieläkö sulla on ne kamat myymättä, saisko kuvaa vielä. En vastannut enää mihinkään, niin ukko pommitti viikon ajan jonkun 3 viestiä päivässä niistä vaatteista.
Annoin kengät Facen roskalavaryhmässä. Sovittiin tapaaminen kirjaston pihaan, kun kuulemma oli töissä kirjaston lähellä. Odotin 20 min, oli marraskuu ja satoi räntää, mulla 1 v rattaissa, laitoin viestiä että ootko tulossa kun lapsi paleltuu, ei vastausta. Olin päässyt bussipysäkille kun tuli viestiä että sorisori jäin kiinni yhteen hommaan, haen kengät nyt , missä olet? Sovittiin paikaksi kadun päässä oleva R-kioski. Ketään ei tullut ja myöhästyin siitä bussistakin, juma että olin raivona! Kotiin päästyäni sain kolmannen viestin että missä olen, vastasin että jos haluaa vielä kengät sopii mennä kaivelemaan roskista siinä ärrän luona.Tämän jälkeen kys. naisesta ei kuulunut enää mitään.
Ostaja laittoi viestiä että mikä osoite ja milloin olet kotona. No vastasin ja SITTEN rupee tinkimään.
Mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
En enää ikinä myy tori.fi:ssä naisten vaatteita tai kenkiä. 9/10 yhteydenottajasta on miehiä, jotka vihjailevat ja läähättävät ja heittävät pervoa kommenttia, mutta ei ole aikomusta ostaa. Siis selaavat ihan huvikseen torista naistenvaatteita ja laittavat myyjälle pervoa viestiä! En voi käsittää miten joku on noin säälittävä, treffipalstatkin on keksitty. Jos joku kenkäfetisisti vaikka haluaa ostaa multa kengät haistellakseen niitä, niin se on itselleni ihan se ja sama, mutta kun näidenkään kanssa kaupanteosta ei tule yhtään mitään, kunhan räksyttävät ja hannaavat sitten kaupoista.
Pahin oli, kun myin settinä useita samantyylisiä naisten nahkavaatteita ja saappaat. Ei mitään fetissikamoja, naisten nahkahousua, liiviä yms. Joku ukkohan ne halus ostaa, ja tämän kanssa sovittiin hinnat ja kaikki, ja sovittiin treffit (tosi julkiselle paikalle ofc) varmaan kolmeen kertaan, ja aina oharit. Sitten ukosta ei enää kuulunut mitään, ja lähes VUODEN kuluttua hän laittoi viestiä, että vieläkö sulla on ne kamat myymättä, saisko kuvaa vielä. En vastannut enää mihinkään, niin ukko pommitti viikon ajan jonkun 3 viestiä päivässä niistä vaatteista.
Torissa voi laittaa eston jos ei halua enää viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Ostaja laittoi viestiä että mikä osoite ja milloin olet kotona. No vastasin ja SITTEN rupee tinkimään.
Mitä mieltä olette?
En myis enää sille edes pyyntihintaan.
Ei todellakaan kannata antaa numeroita eikä osoitteita ennen kun asia on sovittu varmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette?En myis enää sille edes pyyntihintaan.
Ei todellakaan kannata antaa numeroita eikä osoitteita ennen kun asia on sovittu varmaksi.
Ihme sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt paljon torissa ja nyt tuli eka ostaja joka väittää, ettei saanut kirjettä, jossa lähetin tuotteen. Outoa on sekin, että hän on jo nyt varma, ettei kirjettä tule vaikka ostosta on kulunut aikaa vasta muutamia päiviä. Tietenkään kirjeissä ei ole mitään seurantatunnuksia. Ärsyttää, koska olen hyvin varma, että kirje on tullut, mutta henkilö haluaa vaan rahat takas ja pitää tuotteen. Ymmärrän, että postille tapahtuu virheitä, mutta tämä on vaan niin helppo tapa huijata itselleen tavaraa ilmaseksi. Jostain syystä tuo ostaja herätti epäilykseni, kun tutkin hänen taustojaan googlettamalla. Summa oli sitäpaitsi vain vitosen. Mitä olette sanoneet asiakkaille tämmösissä tilanteissa?
Mä otan videon, jossa näkyy kun tiputan kirjeen postilaatikkoon. Tietenkin niin että siinä videolla näkyy kirjeen osoitetiedot ja postimerkki. Itsellä ei ole ollut ongelmia kirjeellä ostajien kanssa, mutta muiden kokemusten perusteella varmuuden vuoksi.
Rasittaa viestit jossa lukee ainoastaan: ostan :/
En vastaa yleensä näihin mitään mutta kerran laitoin takaisin että: haetko
Ja ihme kyllä kaupat syntyivät ja maksu tuli tililleni ja lähetin tuotteen :D
Vaati kirjoitti:
Hei katsokaa ja seuratkaa tiettyjä ilmoituksia, ovat iät ja ajat siellä. Olin ostamassa puhelinta, hinta 10€ tarvitsin tuon puhelimen turvalleni kun hän ei osaa muuta puhelinta käyttää. Halusin postiennakolla, kaveri sanoi että ei hän viitsi postiennakolla laittaa se on niin vaivalloista. Että en nouda kuitenkaan puhelinta. Mikä ääliö !! miksi ylipäätään sitten tekisin kauppaa. Aikamme kisattiin lopulta estin häntä viesittämästä.
Istuin autoon ajoin 350km ja hajun puhelimen eräältä neidiltä, maksoi 3€ , ja tehtaan paketissa. Nyt vanhus voi taas soitella kun tarvitsee apua. Kuka voi kuvitella että joku jättää noutamatta 10€ puhelimen, no kukapa muu kuin huijari. Hän myy vielä ensi vuonnakin tuota samaa puhelinta ja on jättänyt toimittamatta tuhansia kertoja puhelinta.
Tuottoisa liiketoimi ja minä onneton meinasin sen romuttaa, siitä kaveri otti kuonoonsa oikein toden teolla. Kymmenen puhelimen sarjaa myy yksitellen eikä koskaan toimita, mikä sen kannattavampaa. Poliisi ei kuuntele 10€ rikettä. Oikeus ei noteeraa. Rosvot kerää yhteiskunnalta kolehtia kyseenalaisin keinoin.
Tämä on saatava loppumaan. Netti on ihan hyvä paikka vaihdattaa tavaran omistajaa mutta nuo roikaleet pilaavat koko idean.
Älkää lähettääkö rahoja etukäteen, tavaraa ei mahdollisesti tule. Älkää milloinkaan ostako nimimerkillä esiintyviltä mitään. Vaikka saatte tilinumeron johon laitatte rahat niin pankki ei kerro kenelle tili kuuluu. Yhteiskunta pitää rikollisten puolia, ja rehellistä vedätetään.
Hävettää olla Suomalainen. 1960 luvulla polkupörävaras sai vankeutta, nyt varkaat luokitellaan yhteiskunnassa hyödykkeisiin.
En minäkään lähetä mitään postiennakolla, olen köyhä enkä halua maksaa kuluja jos toinen ei hae. Ei se nyt niin harvinaista edes ole että paketti jätetään noutamatta.
Vierailija kirjoitti:
Rasittaa viestit jossa lukee ainoastaan: ostan :/
En vastaa yleensä näihin mitään mutta kerran laitoin takaisin että: haetko
Ja ihme kyllä kaupat syntyivät ja maksu tuli tililleni ja lähetin tuotteen :D
Mustakin noi on ärsyttäviä viestejä, mutta vastaan silti laittamalla että ok, tässä maksutiedot. Yleensä ovat kuitenkin ostaneet.
Paras ryhtyi vaatimaan että puran vitosen työtuolin kahteen osaan. Sitä ennen oli tullut kysymyksiä sarjatulena niin että ajattelin jo laittaa viestiä että jo tää näihin vastaaminen on niin rasittavaa että unohda koko juttu.
Luin sitten jostain, että joidenkin huvi on suututtaa torimyyjiä tyhmillä kysymyksillä. Et silleen.
Möin pleikkarin pelejä 5e kpl. Miesten kanssa kauppa sujui; moi ostan sen ja tuon. Tässä osoite ja laita tilinro.
Naiset (lapsilleen varmaankin ostamassa); hei, onko kovin raakaa väkivaltaa? Juu on mainittu k-16/18 enkä myy tenaville. Mutta onko siis raakaa se ammuskelu? Öööö, on! Voiko siinä suojata ettei raaimmat kohdat näy? Niin minkäikäiselle meinaat sen ostaa? Pojat on 9-vuotiaita mutta ovat pelanneet sitä. Juu en myy. Ja vielä jatkoi tota raakuusastekeskustelua koko illan 😂
Toinen nainen soitti samasta pelistä: vitosen maksan! Anteeks, mistä? No siitä pelistä. Lähetät sen tänne ja vitosen maksan! Joo voin lähettää ja postikulut 1,30 siihen päälle niinkun ilmoituksessa on kerrottu.
Ei mulla mitään postikulurahoja ole. Haista v*ttu 😂