Hammaslääkärikeskus Oral - pulaa asiakkaista?
Olen totaalisen kyllästynyt Oralin tapaan soitella asiakkaidensa perään jos ei heti muistutuksen jälkeen tee varausta. Menee jo häiriköinnin puolelle. Ei taida olla asiakkaita jos on resursseja asiakkaiden metsästämiseen. Hinnat on kyllä niin huikeat ettei ole ihme jos kato on käynyt...
Kommentit (27)
Meidän kaupungin Oralilta lähti hammaslääkärit. Itse seurasin vakiohammaslääkäriäni nykyiselle yksityiselle asemalle, on Oralia halvempi (ei toimistomaksuja).
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungin Oralilta lähti hammaslääkärit. Itse seurasin vakiohammaslääkäriäni nykyiselle yksityiselle asemalle, on Oralia halvempi (ei toimistomaksuja).
Näin mäkin haluaisin tehdä, oisko jollain suositella hyvää hammaslääkäriä Helsingistä? Nimenomaan noi turhat toimistomaksut ärsyttää kun ei palvelukaan oo kummoista.
Ap
Kerran kävin paikkauttamassa hampaan Oralilla. Myönnän etten selvittänyt hintoja, vaan menin "tyhmänä" kun sai S-bonusta. No työkaveri oli paikauttanut yhden hampaan puolet halvemmalla. Joka vuosi nyt soittelevat perään vaikka aina kerron vaihtaneeni hammaslääkäriasemaa, eikä tarvitse soitella.
Kaikki yksityiset hammaslääkäriasemat ovat nyt tehostaneet markkinointiaan, koska ovat hätää kärsimässä Kela-korvausten alentamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yksityiset hammaslääkäriasemat ovat nyt tehostaneet markkinointiaan, koska ovat hätää kärsimässä Kela-korvausten alentamisen takia.
No kohta niillä on helpompaa kun sote-uudistus tulee...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yksityiset hammaslääkäriasemat ovat nyt tehostaneet markkinointiaan, koska ovat hätää kärsimässä Kela-korvausten alentamisen takia.
Tämä on ihan totta. Asiakkaita on alkanut siirtyä kunnalle tästä syystä. Toinen syy on se, että suuret yhtiöt ovat ostaneet pienempiä hammaslääkäriasemia, jolloin niiden hinnat ovat nousseet järjettömästi.
Samaa olen ihmetellyt. Enkä oo kuullu että minkään muun hammaslääkärin tarvis soitella asiakkaiden perään. Järkkyä toimintaa! Säälittää ne ihmiset jotka joutuu soittamaa joka päivä et mikset ole varannu aikaa ja jengi on ihan et wtf...
No nyt tuli myös tekstiviesti, "olemme varanneet sinulle alustavan ajan..." En siis vastannut heidän soittoihinsa, vaan painoin punaista luuria systemaattisesti joka kerta kun yrittivät soittaa. Taisi olla viimeinen niitti sille, etten todellakaan asioi ko. firmassa enää, enkä suosittele muillekaan.
Terrorisoivat edelleen puhelimella.
En päässyt suuhygienistille ja nyt ovat kohta vuoden häiriköineet aina aika ajoin.
Kerran ilmoitin että olen hoitanut suuhygienistillä käynnin jo toisella hammaslääkärillä enkä halua että soitatte jatkuvasti. Lupasivat olla soittamatta, sitten multa lohkesi hampaasta paikka ja jouduin käymään oralissa. Jälleen alkoi se suuhygienisti pommitus.
"Jouduit" käymään Oralissa. Oliko pakko?
Neuvon itse ammattilaisena VÄLTTÄMÄÄN ORAL HAMMASLÄÄKÄREITÄ. Itselleni tarkastuksen yhteydessä suositeltiin uutta paikkaa karieksen vuoksi täysin oireettomaan hampaaseen. Kerrottiin että se ehkäisee ongelmat tulevaisuudessa. Hammaslääkäri sitten puhdisti hampaan jotenkuten ilman puudutusta ja pisti kolmen pinnan kalliin muovipaikan. Vuosi! tämän jälkeen karies oli levinnyt juureen ja tarvitsin juurihoidon sekä kruunun. Eli kävi juuri niin kuin kerrottiin ettei hoidon jälkeen pitäisi. Kruunu maksoi reilun 1000€. Mitään takuuta ORAL ei hoidoilleen myöskään anna, koska varmasti tietävät että heidän asiantuntijat ovat kehnoja. Ainakin Helsingissä on muitakin hammaslääkäreitä menkää ihmeessä muualle kuin Oraliin!!
No minulla on Oralista hyviä kokemuksia. Sekä omalla kohdallani että lasteni kohdalla. Teini juuri kävi siellä, kun ei kunnalliselle puolelle tule ikinä kutsua, vaikka pitäisi. Isommalla lapsella oli kammottava hampaanpaikkaus kunnallisella, laittoivat väliaikaisen paikan kun lapsi ulvoi tuskissaan, muuten olisi porattu loppuun. Vein Oraliin ja siellä sanottiin, että sen ikäisellä on hermo siinä lähellä ja onneksi ei osuttu siihen. Sanoi, että se pitää pikku hiljaa porata ja paikata, hermo vetäytyy siitä ärsytyksestä kauemmas. Sen jälkeen pelosta tärisevä lapsi kävi säännöllisesti Oralilla samalla ihanalla hammaslääkärillä ja nyt aikuisena käy edelleen ja vaikkei tietysti siitä nauti, ei jäänyt kuitenkaan hillitöntä pelkoa. Oma kokemukseni on, ettei siellä mitään turhia tutkimuksia tms. ole tehty. Mutta tämä varmasti vaihtelee paikan ja hammaslääkärin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No minulla on Oralista hyviä kokemuksia. Sekä omalla kohdallani että lasteni kohdalla. Teini juuri kävi siellä, kun ei kunnalliselle puolelle tule ikinä kutsua, vaikka pitäisi. Isommalla lapsella oli kammottava hampaanpaikkaus kunnallisella, laittoivat väliaikaisen paikan kun lapsi ulvoi tuskissaan, muuten olisi porattu loppuun. Vein Oraliin ja siellä sanottiin, että sen ikäisellä on hermo siinä lähellä ja onneksi ei osuttu siihen. Sanoi, että se pitää pikku hiljaa porata ja paikata, hermo vetäytyy siitä ärsytyksestä kauemmas. Sen jälkeen pelosta tärisevä lapsi kävi säännöllisesti Oralilla samalla ihanalla hammaslääkärillä ja nyt aikuisena käy edelleen ja vaikkei tietysti siitä nauti, ei jäänyt kuitenkaan hillitöntä pelkoa. Oma kokemukseni on, ettei siellä mitään turhia tutkimuksia tms. ole tehty. Mutta tämä varmasti vaihtelee paikan ja hammaslääkärin mukaan.
Kukaan ei varmaan yllättynyt siitä, että siitä kesken jääneestä paikkauksesta saatiin Oralissa tehtyä monta käyntiä ja se ei ollut rahastusta vaan hyve ja oikeastaan ainoa oikea vaihtoehto. 🙄
Vieläkö siellä on muuten käytössä ne entiset härskiydet kuten että jokaiselle asiakkaalle pitää lisämyyntinä myydä iensairauksien aktiivisuutta osoittava testi vähintään kerran vuodessa? 😝 Ja jokaisesta pienestä röntgenkuvastakin peritään vielä talolle erillinen laitemaksu?
Siellä oli käytössä myös erillinen materiaalimaksu, eli jokaisesta paikkauksesta kerätään talolle erillinen lisähinta. Tästä käsittääkseni luovuttiin kun hammaslääkärit laittoi kovasti hanttiin.
Ja osataan toki muissakin ketjuissa kuin Oralilla. Suuhygienistille varataan hammaskivenpoistoon 45 tai 60 minuuttia, ja tavoitelaskutus pitäisi joka käynnistä saada kokoon. Jos siis vaikkapa hammaskiveä PN poistettavaksi 15 minuutin edestä, täytyy sitten asiakkaalle tehdä soodapuhdistusta tai muita lisämyyntejä.
Siis joskus toki on ihan paikallaankin vaikka soodapuhdistus. Pointti tässä nyt vaan on se, että puhtaat hampaat ovat jo puhtaat eivätkä ne siitä sen paremmiksi muutu, mutta jotakin pitää tehdä tekemisen ilosta siksi että saadaan tavoitelaskutus täyteen.
Tätä kyllä osataan monessa ketjussa ja työnantaja kokee olevansa suuhygienisteihin nähden sellaisessa asemassa, että voi nämä ohjeet antaa ja olettaa että niitä kanssa myös noudatetaan.
Olen ollut pitkään tyytyväinen asiakas ja kieltämättä on viime vuosina tuo lisämyynti ja tyrkytys räjähtänyt silmille siellä. Suositellaan esim sellaisia toimenpiteitä joista aiemmin sanottiin ettei kannata.
Osaamisessa ja palvelussa ei sinänsä kuitenkaan mitään vikaa. Hyvin toimii.
Olen saanut Tampereella hyvää hoitoa ja palvelua Oralista. Kallista se on mutta niin se on kallista täällä muuallakin. Kävin vuosia samalla hammaslääkärillä/hammaskirurgilla, varmaan sellaiset 20 vuotta, sitten hän jäi eläkkeelle ja mietin kovasti mihin voisin mennä. Oraliin oli helppo mennä. Tuo hammaslääkäri jolla kävin 20 vuotta oli todella hyvä, ei mikään halpa todellakaan, mutta hänen ammattitaitonsa oli loistavaa, siksi maksoin hänen palveluistaan vaikka kallis olikin. Taisi muuttaa Monacoon kun jäi eläkkeelle, katsoin kerran hänen yritystietojaan, hyvin oli tienannut ammatillaan.
Vierailija kirjoitti:
Neuvon itse ammattilaisena VÄLTTÄMÄÄN ORAL HAMMASLÄÄKÄREITÄ. Itselleni tarkastuksen yhteydessä suositeltiin uutta paikkaa karieksen vuoksi täysin oireettomaan hampaaseen. Kerrottiin että se ehkäisee ongelmat tulevaisuudessa. Hammaslääkäri sitten puhdisti hampaan jotenkuten ilman puudutusta ja pisti kolmen pinnan kalliin muovipaikan. Vuosi! tämän jälkeen karies oli levinnyt juureen ja tarvitsin juurihoidon sekä kruunun. Eli kävi juuri niin kuin kerrottiin ettei hoidon jälkeen pitäisi. Kruunu maksoi reilun 1000€. Mitään takuuta ORAL ei hoidoilleen myöskään anna, koska varmasti tietävät että heidän asiantuntijat ovat kehnoja. Ainakin Helsingissä on muitakin hammaslääkäreitä menkää ihmeessä muualle kuin Oraliin!!
Muuhun tuosta on vaikea kommentoida, paitsi kahteen kohtaan. Eihän se hampaan oireettomuus ole mikään kriteeri hoidolle. Paikattavat kariekset pitää paikata jos ne ovat paikattavan kokoisia ja siinä vaiheessa ne useimmiten ovat oireettomia.
Toisekseen en ihan ensimmäisenä olisi kehumassa hammaslääkäriä, joka sanoo että hammas tarvitsee yli 1000 euron kruunun. Siis ei se kruunuttaminen toki väärinkään ole, mutta sen väittäminen että juurihoidettuun hampaaseen (tai nyt mihinkään hampaaseen) kruunutus on välttämätöntä.
Siis tiedän että on näitä hammaslääkäreitä jotka myyvät kruunun juurihoitohampaaseen itsestäänselvyytenä. Kuitenkaan 99,5+ % juurihoidetuista hampaista ei Suomessa kruunuteta ja pääsääntöisesti hyvin menee. Ja karies saattaa sinne kruunun alle löytää vieläkin helpommin kuin paikan alle, joten noinkin kariesaktiiviselle potilaalle kuin sinä kruunutus nimenomaan voi olla hyvinkin kyseenalainen toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pitkään tyytyväinen asiakas ja kieltämättä on viime vuosina tuo lisämyynti ja tyrkytys räjähtänyt silmille siellä. Suositellaan esim sellaisia toimenpiteitä joista aiemmin sanottiin ettei kannata.
Osaamisessa ja palvelussa ei sinänsä kuitenkaan mitään vikaa. Hyvin toimii.
Kertoisitko lisää siitä, mitä toimenpiteitä on alettu suositella?
Taisi olla jossain vertailussa kaikista kallein kun jotain pientä toimenpidettä vertailtiin. Ihan turhaa maksaa ylihintaa jostain helvetin muistutussoitoista.