Oletteko chattailleet firmojen kanssa?
Nykyään melkein joka firman sivulla tupsahtaa tuohon oikeaan alanurkkaan chatti-ikkuna.
Oletteko chattailleet? Onko asiat hoituneet sitä kautta?
Kommentit (15)
Mä chattailin Elisan asiakaspalvelun kanssa ja enpä kyllä juuri apua saanut, virkailija ei tiennyt oikein mistään mitään :D
Olen, useammankin ja kaikki asiat on hoituneet ihan hyvin. Pankin kanssa hoidettiin muutama juttu kortin suhteen kuntoon, Elisan kanssa olen chatännyt monestikin ja viilannut liittymäasioita ja tai maksukanavapaketteja. Huomattavasti nopeampaa ja miellyttävämpää kuin soittaminen ja jonottaminen.
Olen käyttänyt, ja enimmäkseen olen saanut vastauksenkin. Ihan hyvin toimii useimmilla firmoilla. Tosin Nordean chatissa saa olla tarkkana, siellä on välillä tullut vastaukseksi ihan höpöhöpöä, kuten että jos haluaa tietää, mikä on ollut oman lainan saldo jollakin tietyllä päivämäärällä, niin ensimmäinen chatti-ihminen sanoi ettei sitä näe mistään, se pitää vaan itse laskea manuaalisesti... Aloitin sitten kohta uuden chatin eri asiakaspalvelijan kanssa, joka vastasi että pieni hetki, hänpä tarkistaa - ja parin minuutin päästä sain sen tiedon, mitä olin tarvinnutkin. Ja kerran Nordean chatissa myös väitettiin, että eivät voi chatissa ilmoittaa tarkemmin, mitä ylimääräisiä kuluja lainan lyhennyksen yhteydessä oli peritty, vaan ne pitää mennä kysymään konttorista! Uusi uritys, ja seuraava asiakaspalvelija osasi kertoa, mistä kulu muodostui. Että kyllä näissäkin saa puolensa pitää.
Yliopiston apteekin chatissä onnistui tilattavien reseptilääkkeiden tilaaminen omaan apteekkiin (vaati siis tunnistautumisen/kirjautumisen muistaakseni pankkitunnuksilla, jolloin virkailija näki tietoni ja varmistui henkilöllisyydestäni)
Olen myös elisan chatissä joskus asioinut, mutta siitä ei ollut apua. OP:n chatistä sai hyvin apua kun tarvitsin tietoa mistä päin palvelua löydän luottokorttini tilinumeron :)
Pidän chattiä tietyissä asioissa hyvänä ja aikaa säästävänä yhteydenottotapana.
Itse chat-työntekijänä haluaisin tähän väliin muistuttaa, että jotkin chatit hoidetaan alihankintana toisen yrityksen kanssa.
Tällöin sopimuksiin on aika tarkasti kirjattu, minkä tyylisiä asioita chatin kautta voidaan hoitaa. Jos siis tulee kehoitus ottaa yhteys johonkin numeroon, ei kyse ole suinkaan työntekijän haluttomuudesta hoitaa asiaa, vaan ihan valtuuksista.
Monella firmalla on myös yritysmyyntiin keskittyvä chat-palvelu, eli jos olet ķuluttaja-asioissa liikenteessä, ei herneen nenään vetäminen auta jos sinut ohjataan ottamaan yhteyttä toista kanavaa pitkin :)
Ja tässä vielä koululaisille yms tiedoksi:
Chat ei ole google, chat ei hoida koulutyötäsi puolesta ja sinun tietosi on todella helposti selvitettävissä mikäli tulet sinne huorittelemaan ja muita asiattomuuksia huutelemaan.
(Jokapäiväisiä tilanteita kaikki edellämainitut.)
Ei mulla muuta, jatkakaa :)
Chattailin yliopiston apteekin sivuilla, oli hyvää asiakaspalvelua
Mm. Postin, edesmenneen Anttilan ja Soneran.
Olin tilaamassa eräästä verkkokaupasta koiralle ruokaa. Kyseinen tuote ei ollut tarjouksessa, mutta muita saman merkin tuotteita oli. Mulla oli rahasta tiukkaa eikä ollut rahaa tarpeeksi kyseiseen tuotteeseen, enkä voinut tilata halvempaa, koska koira tarvitsi just sitä tiettyä. Kysyin chatissa, että voisko asialle tehdä jotain ja sain heiltä jonkun alennuskoodin ja sen syöttämällä ostoskorin hinta nytkähti sen verran alaspäin, että rahat riitti ja koira sai eväänsä. :D
Olen asioinut useinkin ja saanut ihan jees palvelua, sellaisiltakin joille olen kertonut heti kättelyssä vasta harkitsevani jotain hankintaa tms. Elisan chatti oli tuskallista jankutusta, mutta ongelma ratkesi sitten kolmen vartin naputtelun tuloksena :)
Oon chattäillyt, mut harvemmin asiasta.
Juu, täällä kans entinen chatin kautta asiakaspalvelua tehnyt. Tosin firma oli hieman erilainen mitä tässä ketjussa on mainittu, nimittäin netticasino. Voin kertoa, että vaikka asiakaspalvelua olin tehnyt useita vuosia aikaisemminkin niin niin hulluja asiakkaita en ole koskaan tavannut missään. Ja tosiaan, IP-osoite ja muut selaimen ja laitteen tiedot tulevat näkyville melkein kaikkien chat ohjelmien kautta, joten kannattaa tosiaan miettiä ennen kuin alkaa tekemään esimerkiksi tappouhkauksia aspa-chatissä. Niistä nimittäin tehdään rikosilmoituksia poliisille...
Pelkästään hyviä kokemuksia. No joskus oli vähän tietämättömän tuntuinen kaveri toisessa päässä, mutta kyllä useimmiten olen saanut vastauksia, joita olen tarvinnut. Ja niiiiiin paljon mukavampi vain chattailla kuin ruveta soittelemaan (puhelinkammo!).
Vierailija kirjoitti:
Mä chattailin Elisan asiakaspalvelun kanssa ja enpä kyllä juuri apua saanut, virkailija ei tiennyt oikein mistään mitään :D
Todennäköisesti se chattiasiakaspalvelija ei ole Elisan palkkalistoilla vaan sen call centerin, joka on myynyt halvimmalla chattiaspatuotantoa Elisalle ja kenties lukuisille muille yrityksille.
Onko kukaan kertaakaan saanut vastauksen noiden chattien kautta?