Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tätä tieverkkoja yksityistävää kansalaisia vakoilevaa Finaviaa uhkailevaa Anne Berneriä ei saada ulos hallituksesta???

Vierailija
05.01.2017 |

Berner on tullut Suomeen yksityistämään tieverkot. Mikä muu saa rikkaan sveitsiläisen ämmän aktivoitumaan ja tulemaan Suomeen asti yhdeksi ministerikaudeksi.

Pitää muistaa, että Berner tähtäsi alusta lähtien liikenneministeriksi. Hän keskusteli eduskuntavaaliehdokkuudesta Kokoomuksen ja Keskustan kanssa. Kun Kokoomus ei luvannut ministerisalkkua, valikoitui puolueeksi Keskusta. Bernerillä ei siis ole minkäänlaista oikeaa aatteellista taustaa.

Mielenkiintoista on tosiaan se, että tämän ämmän annetaan häärätä täysin vapaasti, vaikka esimerkiksi Finavian tapaus olisi pitänyt helposti riittää tämän noita-akan erottamiseen. Onko siellä jo Suomen merkittävimmät tieosuudet läänitettu ulkomaisten suursijoittajien, kokoomustaustaisten sijoittajien ja keskusta-sijoittajien välillä? Muuten tätä kuviota on täysin mahdoton ymmärtää.

Jos valtio haluaisi oikeasti kerätä lisää verotuloja, se voisi lätkäistä vanhan mallin mukaan polttoaine, käyttövoima, käyttömaksu ja autoverotusta isommaksi. Lätkäisee jokaiseen kerralla +20% niin korotuksella voidaan maksaa monikulttuurisontaa taas pari vuotta eteenpäin. Tämän jälkeen palataan kohtaan 1 ja toistetaan prosessi.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ministerit ovat liian nössöjä saamaan mitään aikaa. Eivät edes saa Berneriä pihalle. No onneksi on kohta uudet vaalit ja saadaan rivi kravatilleen kuolaavia demareita tilalle torkkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut ministerit ovat liian nössöjä saamaan mitään aikaa. Eivät edes saa Berneriä pihalle. No onneksi on kohta uudet vaalit ja saadaan rivi kravatilleen kuolaavia demareita tilalle torkkumaan.

Joo, jes, en malta odottaa, takuudet saatiin sdeepee ja refugees welcome vihreät. Voi jeesus. Toivottavasti se Väyrynen saa sen puolueensa rullaamaan, niin on joku muukin vaihtoehto kuin junttipersut tai kok-sdp-kesk-kaikki-nämä-ovat-sama-asia.

Vierailija
4/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Vierailija
5/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan haluavat satelliittivakoilua! Suomalainen ei rakasta mitään yhtä paljon kuin vakoilluksi tulemista!

Ja joku lain molemmilla puolilla keikkuva poliisikunnan musta lammas saa mukavat lisätulot, kun myy potentiaalisten uhrien sijaintitietoja järjestäytyneelle rikollisuudelle.

Vierailija
6/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö Suomessa olla erikseen kyttäys- ja urkintaministeri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner aloitti ministerinuransa pohjustamalla hyvän maineensa eli läpipääsynsä lastensairaalahankkeella. Yksityistämistä on ajettu jo ajat sitten samoin kuin metsähallituksen yhtiöittämisen kanssa tehtiin. Nyt on kuitenkin kuulunut suorasanaisia allekirjoitettuja vastalauseita kokeneilta poliitikoilta kokoomuksesta ja vasemmistoliitosta sekä keskustasta.

Berner on tehnyt Finnavian kanssa niin raskaita virheitä, että Sipilän olisi pitänyt jo reagoida sekä hallituksen pääministerinä että keskustapuolueen edustajana. Mutta siinäpä nämä ministerit puolustavat toisiaan ja lakiasiantuntijoille ja medialle työnnetään jauhoja suuhun. Jollei keskusta painosta omia ministereitään ja antaa maaseudun autioitua, lopputulos on vaalimenestyksen kannalta yhtä surkea kuin hallituksen hajottaminen. Mutta eipä vain tapahdu mitään, kumma juttu.

Asiat kannattaisi vaatia tarkempaan tutkintaan voimassa oleva lainsäädäntö kourassa, ei vastuuta voi loputtomiin paeta esimerkiksi lakeja muuttamalla. Muiden kansalaisten kohdallahan tällainen vastaava laittomuus ei tulisi kuuloonkaan.

Vierailija
8/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Ei.

Syynä tähän on se, että verot eivät alene, mutta kohta niillä verorahoilla ei saa tavallinen työssäkäyvä kansalainen enää mitään, jos kaikesta joutuu erikseen maksamaan.

Tällainen yksityistäminen on tietysti hieno asia niille, jotka eivät autoa tarvitse. Kuten vaikkapa työttömät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner on kyllä todella röyhkeä ja ahne tapaus. Sietäisi todellakin saada potkun perseeseen hallituksesta.

Vierailija
10/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole vaatinut pois hallituksesta kukaan, jolla olisi mitään vaikutusvaltaa. Sipilä pitää sen puolta loppuun asti, kun on itse yhtä ketku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästäkin huolimatta keskusta säilyy vuodesta toiseen merkittävänä puolueena.

Saamari että meillä on tyhmät äänestäjät.

Vierailija
12/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Ei.

Syynä tähän on se, että verot eivät alene, mutta kohta niillä verorahoilla ei saa tavallinen työssäkäyvä kansalainen enää mitään, jos kaikesta joutuu erikseen maksamaan.

Tällainen yksityistäminen on tietysti hieno asia niille, jotka eivät autoa tarvitse. Kuten vaikkapa työttömät.

Autoilijat ei keskimäärin maksa osuuttaan autoilun haitoista eikä teiden kunnostapidosta. Jos jotain haluaa niin siihen pitää olla sitten varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Ei.

Syynä tähän on se, että verot eivät alene, mutta kohta niillä verorahoilla ei saa tavallinen työssäkäyvä kansalainen enää mitään, jos kaikesta joutuu erikseen maksamaan.

Tällainen yksityistäminen on tietysti hieno asia niille, jotka eivät autoa tarvitse. Kuten vaikkapa työttömät.

Autoilijat ei keskimäärin maksa osuuttaan autoilun haitoista eikä teiden kunnostapidosta. Jos jotain haluaa niin siihen pitää olla sitten varaa.

Oletko aineissa?? Autoilijoiden maksamista veroista vain murto-osa käytetään tiekunnossapitoon. Mitkä hiton "autoilun haitat", viitsisitkö erotella???

Vierailija
14/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Ei.

Syynä tähän on se, että verot eivät alene, mutta kohta niillä verorahoilla ei saa tavallinen työssäkäyvä kansalainen enää mitään, jos kaikesta joutuu erikseen maksamaan.

Tällainen yksityistäminen on tietysti hieno asia niille, jotka eivät autoa tarvitse. Kuten vaikkapa työttömät.

Autoilijat ei keskimäärin maksa osuuttaan autoilun haitoista eikä teiden kunnostapidosta. Jos jotain haluaa niin siihen pitää olla sitten varaa.

Oletko aineissa?? Autoilijoiden maksamista veroista vain murto-osa käytetään tiekunnossapitoon. Mitkä hiton "autoilun haitat", viitsisitkö erotella???

Autoilijat ei todellakaan maksa autoilin kuluja.

http://www.sarela.fi/autoilun-verot-ja-kustannukset-helsingissa/

Tossa on hyvä erittely asiasta

Vierailija
16/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu ei ole mikään ihmisoikeus

Vierailija
17/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Ei.

Syynä tähän on se, että verot eivät alene, mutta kohta niillä verorahoilla ei saa tavallinen työssäkäyvä kansalainen enää mitään, jos kaikesta joutuu erikseen maksamaan.

Tällainen yksityistäminen on tietysti hieno asia niille, jotka eivät autoa tarvitse. Kuten vaikkapa työttömät.

Autoilijat ei keskimäärin maksa osuuttaan autoilun haitoista eikä teiden kunnostapidosta. Jos jotain haluaa niin siihen pitää olla sitten varaa.

Oletko aineissa?? Autoilijoiden maksamista veroista vain murto-osa käytetään tiekunnossapitoon. Mitkä hiton "autoilun haitat", viitsisitkö erotella???

Autoilijat ei todellakaan maksa autoilin kuluja.

http://www.sarela.fi/autoilun-verot-ja-kustannukset-helsingissa/

Tossa on hyvä erittely asiasta

Valtion verotulot tieliikenteestä oli v. 2015 n. 7,8 miljardia euroa.

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_verotulot_ti…

Valtion liikennemenot v. 2015 oli n. 1,75 miljardia euroa.

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_liikennemeno…

Erotus n. 6 miljardia euroa. Tieliikenne siis maksaa valtiolle veroja 6 miljardia enemmän, kuin mitä saa takaisinpäin.

Vierailija
18/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Ei.

Syynä tähän on se, että verot eivät alene, mutta kohta niillä verorahoilla ei saa tavallinen työssäkäyvä kansalainen enää mitään, jos kaikesta joutuu erikseen maksamaan.

Tällainen yksityistäminen on tietysti hieno asia niille, jotka eivät autoa tarvitse. Kuten vaikkapa työttömät.

Autoilijat ei keskimäärin maksa osuuttaan autoilun haitoista eikä teiden kunnostapidosta. Jos jotain haluaa niin siihen pitää olla sitten varaa.

Oletko aineissa?? Autoilijoiden maksamista veroista vain murto-osa käytetään tiekunnossapitoon. Mitkä hiton "autoilun haitat", viitsisitkö erotella???

Autoilijat ei todellakaan maksa autoilin kuluja.

http://www.sarela.fi/autoilun-verot-ja-kustannukset-helsingissa/

Tossa on hyvä erittely asiasta

Valtion verotulot tieliikenteestä oli v. 2015 n. 7,8 miljardia euroa.

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_verotulot_ti…

Valtion liikennemenot v. 2015 oli n. 1,75 miljardia euroa.

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_liikennemeno…

Erotus n. 6 miljardia euroa. Tieliikenne siis maksaa valtiolle veroja 6 miljardia enemmän, kuin mitä saa takaisinpäin.

Autoilusta tulee paljon muitakin kuluja kuin autotien ylläpitäminen. Otetaan esimerkiksi Helsinki. Pelkkä tontin hinta on niin suuri että 6 miljardia on pelkkää paskapaperia siihen verrattuna.

Autoilusta aiheutuva haitta ihmisille on erittäin suuri. Pelkkä autoilun saastuttaminen on niin suuri että per autoilija pitäisi joutua maksamaan tuhansia euroja pelkkää saastustuslisää autostaan.

Sitten on tietenkin melu. Autoilijoiden pitäisi joutua maksamaan melusta aiheutuvia korvauksia ihmisille.

Parkkipaikat on kanssa asia josta ei makseta kuin nimellisesti.

Lista on lähes loputon.

Sitten on tietenkin kaikenlaiset autoilun tuet. Kilometrikorvaukset verottomana jne. Pois vaan. Jos haluaa ajaa autolla niin maksakoot kaikki kulut.

Vierailija
19/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein että tiet yksityistetään. Pitäisi yksityistää moni muukin asia ja sitä kautta laittaa kulut niille jotka niitä aiheuttaa.

Ei.

Syynä tähän on se, että verot eivät alene, mutta kohta niillä verorahoilla ei saa tavallinen työssäkäyvä kansalainen enää mitään, jos kaikesta joutuu erikseen maksamaan.

Tällainen yksityistäminen on tietysti hieno asia niille, jotka eivät autoa tarvitse. Kuten vaikkapa työttömät.

Autoilijat ei keskimäärin maksa osuuttaan autoilun haitoista eikä teiden kunnostapidosta. Jos jotain haluaa niin siihen pitää olla sitten varaa.

Oletko aineissa?? Autoilijoiden maksamista veroista vain murto-osa käytetään tiekunnossapitoon. Mitkä hiton "autoilun haitat", viitsisitkö erotella???

Autoilijat ei todellakaan maksa autoilin kuluja.

http://www.sarela.fi/autoilun-verot-ja-kustannukset-helsingissa/

Tossa on hyvä erittely asiasta

Valtion verotulot tieliikenteestä oli v. 2015 n. 7,8 miljardia euroa.

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_verotulot_ti…

Valtion liikennemenot v. 2015 oli n. 1,75 miljardia euroa.

http://www.aut.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_liikennemeno…

Erotus n. 6 miljardia euroa. Tieliikenne siis maksaa valtiolle veroja 6 miljardia enemmän, kuin mitä saa takaisinpäin.

Autoilusta tulee paljon muitakin kuluja kuin autotien ylläpitäminen. Otetaan esimerkiksi Helsinki. Pelkkä tontin hinta on niin suuri että 6 miljardia on pelkkää paskapaperia siihen verrattuna.

Autoilusta aiheutuva haitta ihmisille on erittäin suuri. Pelkkä autoilun saastuttaminen on niin suuri että per autoilija pitäisi joutua maksamaan tuhansia euroja pelkkää saastustuslisää autostaan.

Sitten on tietenkin melu. Autoilijoiden pitäisi joutua maksamaan melusta aiheutuvia korvauksia ihmisille.

Parkkipaikat on kanssa asia josta ei makseta kuin nimellisesti.

Lista on lähes loputon.

Sitten on tietenkin kaikenlaiset autoilun tuet. Kilometrikorvaukset verottomana jne. Pois vaan. Jos haluaa ajaa autolla niin maksakoot kaikki kulut.

Onko tuo mielestäsi jokin peruste totuttaa rahvas kytättynä olemiseen? Sitten kun muutaman vuoden päästä joku ehdottaa jalkapantoja kaikille ja kaukovarjostimia makuuhuoneisiin, kukaan ei hätkähdä.

Vierailija
20/49 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orwell oli optimisti. Hänen dystopiassaan ihmisiltä ei sentään peritty maksuja kytättynä olemisesta, ja kaukovarjostimetkin olivat maksuttomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi