Auttakaa! Etsin teoriaa kuluttajatyypeistä
Olen siis yrittänyt googlata, mutta en ole löytänyt.
Kyseessä on teoria, jossa kuluttajia jaotellaan erilaisiksi tyypeiksi sen mukaan, kuinka nopesti he omaksuvat ja ottavat käyttöön uusia kulutustavaroita tai -tapoja.
Kommentit (7)
Eli yhdessä joukossa on sellaiset, jotka ottavat jonkun uutuuden heti käyttöön, toisessa taas sellaiset, joilla menee vuosia, ennen kuin uusi innovaatio päätyy heidän käyttöönsä.
Mitä jos unohtaisit tuollaisen pseudotieteellisen paskan?
Googlaa Arvoa tuottava asiakaskokemus tai mene tänne
http://docplayer.fi/7212917-Arvoa-tuottava-asiointikokemus.html
ja siellä Villbergin artikkeli
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos unohtaisit tuollaisen pseudotieteellisen paskan?
Kylläpäs sitä nyt ollaan asiantuntevia teoriasta, jota ei itse olla edes luettu..
Vai pitikö vain päästä käyttämään juuri opittua hienoa sanaa?:)
Vierailija kirjoitti:
Googlaa Arvoa tuottava asiakaskokemus tai mene tänne
http://docplayer.fi/7212917-Arvoa-tuottava-asiointikokemus.html
ja siellä Villbergin artikkeli
Muistaakseni tuo teoria on ihan wikipediassakin, jos vain tietää oikeat hakusanat. Tuolta linkin takaa en löytänyt mitään:( ap
Kiitos av, mutta löysin lopulta itse:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Innovaatio#Innovaatioiden_omaksujat
ap
RISC Monitor oli sitä 90-luvulla....