Onkohan rakkaus loppu?
Mies oli eilen aivan tosi huonolla tuulella töitten jälkeen. Valitti, mäkätti ja vittuili koko illan jokaisesta pienestä asiasta. Itellä on ns. kiltin tytön syndrooma, oon monesti likasankona muille, yritän ymmärtää ja jaksaa, aina ja kaiken. No niinpä eilenkin miehelle yritin sanoo että ota vähä rennommin, asiat ei oo niin isoja, maailma ei kaadu niihin. Valitus jatkui aina vaan.
Illalla isommat lapset oli jo nukkumassa, ja vauva nukkui kun menin saunaan. Suihkun loppupuolella kuulin kun vauva heräsi itkemään. Hetken kuluttua tulin tuvan puolelle ja mies sanoi että pitikö sunki sinne saunaan mennä, helevetti. Siinä vaiheessa olin itsekin ihan poikkiväsynyt jo (sauna oli päivän ainoo hetki kun olin vähän aikaa itekseni) riideltiin tuosta ja itkin, sanoin miehelle että joskus tuntuu että ois vaan helpoin jos vetäis rekan keulaan, niin ei tarvis enää jaksaa yhtään mitään. Mies sanoi että turha sun on ulkopuolisia vetää itsemurhaas mukaan. Ja siinä kaikki koko illalta.
Justjust. Tulipa rakastettu olo.
Oon välillä tuon suuntasia ajatuksia miettiny synkkinä hetkinä, illalla mietin että jos lähtis kävelemään joku kerta tuonne kylmään ja pimeään, kävelis niin kauan että paleltuu. Jos sitä sitte tekis kerranki jonku asian miehenki mielestä oikein.
PS. Oon ihan tavallinen ja tervepäinen perheenäiti, nyt on vaan vähä raskaanpaa hetkellisesti.
Kommentit (5)
Mies ei sanonut nätisti, ei, mutta tuo itsemurhalla uhkailu on hirveää.
Mä tuumasin eksälle joka kerta, että aikuinen ihminen saa tappaa itsensä, kunhan ei vahingoita sillä muita.
Unta ja lisää jaksamista teidän pitäisi tuohon saada. Älkää nyt hyvät ihmiset kuitenkaan erotko, parisuhteissa tulee kriisejä jolloin tuntuu että helpointa olisi lähteä. Mutta kun tuosta pääsette yli, niin kiittäkää että jaksoitte. Yhdessä.
Jos tapat itsesi, niin noudata miehesi fiksua ohjetta - älä vedä ulkopuolisia sotkuusi. Ts. ÄLÄ aja rekan keulaan, aja mielummin vaikka ulos tieltä.
Ja mietipä vielä omaa käytöstäsi, oletko todella tehnyt kaikkesi kodin ja perheen eteen vai meneekö esim. kännykällä liikaa aikaa tai lehtiä lukien. Kyllä mieskin saa joskus sanoa miltä tuntuu, eikä todella ole sopivaa eikä tervettä alkaa uhkailemaan itsemurhalla - kamala taakka toiselle! Mieti miten pääset ulos väsymyksestäsi ja tee asialle jotain!
Rakkaus on illuusio, harvoinpa sitä kouriintuntuvasti edes on!
Te ootte väsyneitä molemmat,älä ikinä enää uhkaa itsemurhalla,puhu ammattiauttajalle ajatuksistasi,hoitakaa lapset vuoron perään ja järjeatäkäå myös kahdenkeskistä aikaa.
Itsemurhalla uhkaamisella parisuhteessa on kaksi mahdollista seurausta:
1. Sinua ei uskota vaan pidetään todella alhaisena kusipäänä ja kiristäjänä.
2. Sinua uskotaan. Olet nyt tuonut suhteesi sisälle ajatuksen murhan mahdollisuudesta. Parisuhteen perustassa on rankka särö jos edes siihen ei voi luottaa, että toinen aikoo pysyä hengissä.
Jos sinulla on tuollaisia ajatuksia niistä kannattaa toki AINA puhua rauhassa kumppanin, mutta sitten myös ammattilaisen kanssa. Kumppani ei voi olla sinun terapeuttisi varsinkaan jos teidän väliset ongelmat ovat itsetuhoisiin ajatuksiin osasyynä.
--
Tuo muu sitten. Teillä on kriisi. Todennäköisesti kärsitte molemmat unen puutteesta mikä on tavallista kun perheessä on vauva. Samalla myös fyysinen yhdessäolo jää vähemmälle ja ihmiset etääntyvät toisistaan. Riitely ja asioiden puiminen väsyneenä on aina virheliike. Vaikutat myös masentuneelta ja miehesi saattaa olla sitä myös, mutta siinä missä asia ilmenee sinulla kuvaamallasi tavalla se saattaa ilmetä hänellä ärtyisyytenä ja negatiivisuutena.
Tarvitsisitte kummatkin asioita, joista saatte voimaa. Ongelmia voisi joskus käsitellä niinä hyvinäkin päivinä.