Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kahden sektion jälkeen synnyttää normaalisti?

Vierailija
15.06.2007 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi sektiota takana ja suunnitteilla kolmas lapsi. ensimmäinen suunniteltu sektio ja toinen kiireellinen. ap

Vierailija
2/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden sektion jälkeen voi synnyttää normaalisti, ellei siis ole mitään muuta syytä siihen, ettei alatiesynnytys onnistu.



Asiaan vaikuttaa paljon myös äidin mielipide. Joku ei edes uskalla ryhtyä alatiesynnytykseen, kun taas toinen äiti haluaa ehdottomasti vielä päästä kokemaan normaalin synnytyksen sektion sijaan.



Kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän toisen jälkeen sanoivat että seuraava (jos sellaisen tulee) synnytys on automaattisesti sektio koska kahden sektion jälkeen ei enää muuta mahdollisuutta ole. Tämä siis Kysissä riippuu siis varmaan myös sairaalasta?

Vierailija
4/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ei kuudennesta lapsesta enää haaveiltukaan.

Vierailija
5/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko kuka sinut on KYSissä leikannut? Millainen kokemus oli?



KYSiin sektioitavaksi menevä

Vierailija
6/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis vain luulin. Totta kai tuo on myös yksilökohtainen juttu. Toisen naisen kohtu kestää enemmän kuin toisen. Kohdun kunto tulee tarkastettua sektion yhteydessä.



Ja kohdallani elettiin vuotta 2005. Eli ihan nykypäivää, että kahden sektion jälkeen voi joskus vielä synnyttää normaalisti alateitsekin. Jos äiti on siihen motivoitunut.



t. 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sektio tehtiin -04 ja tämä toinen nyt toukokuun alussa. Ensimmäisestä sektiosta en muista juuri mitään. Olin niin väsynyt pitkään kestäneen synnytyksen jälkeen ja sektio tuli jotenkin yllätuksenä kuitenkin. Nyt tästä toisesta on selkeät muistikuvat ja positiivinen olo muutenkin. Oikein mukavaa oli henkilökunta. Sellainen hirmuisen pieni nainen oli se joka leikkasi.

Vierailija
8/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiota siihen kyllä löytyisi. KOvasti haluaisin alakautta synnyttää. Ja tuo sektio onkin syy miksi meille ei todennäköisesti kolmatta lasta koskaan tule.



t.6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai riippuuko se lääkäristä? Minun suorastaan oletettiin synnyttävän normaalisti alakautta kahden sektion jälkeen. Käynnistystäkään ei pidetty ihan mahdottomana.



6: Minä keskustelisin sinuna vielä luvasta yrittää normaalisynnytystä. Ainakin ennen kuin luopuisin toiveesta saada kolmas lapsi.

Vierailija
10/13 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kysissä. Poikanen on nyt tasan 2 kk. Mulle lääkäri sanoi, että heillä on nykyisin se kanta, että saa synnyttää alakautta, jos mitään esteitä sille ei ole ja äiti niin haluaa. Onneksi yritin (synnytys alkoi rv35, joten pieni vauva oli tulossa ja mahtui hyvin tulemaan kokonsa puolesta), hieno kokemus ja kaikki meni ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle siis sanoivat että kahden sektion jälkeen aina sektio:S. Ehkäpä minullakin mahdollisuus vielä alatie synnytksenn:D. Meidän vauva on siis 6 viikkoa eli eri ihmiset sitten antavat vissiin ihan eri infoa siellä taas, vaan eipä oliskaan ensimmäinen kerta:/.



t.6

Vierailija
12/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Jorvissa sanoivat samat sanat että mahdollinen kolmonen on sitten automaattisesti sektiovauva.

Vierailija:


ja tämän toisen jälkeen sanoivat että seuraava (jos sellaisen tulee) synnytys on automaattisesti sektio koska kahden sektion jälkeen ei enää muuta mahdollisuutta ole. Tämä siis Kysissä riippuu siis varmaan myös sairaalasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös yksilöllisistä tekijöistä ja edellisten sektion syistä, kohtusi kunnosta, leikkausarven suunnasta kohdussa jne.... Kannattaa hakea sanalla " VBAC" (Vaginal Birth After Cesarean). Ota selvää aiheesta, neuvottele lääkärisi kanssa ja päätä sitten, uskoisin että päätös on kuitenkin sinun, ei synnytyssairaalan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi