Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaita saa tässä maassa huijata

Vierailija
06.07.2016 |

http://yle.fi/uutiset/huijarin_kynsiin_joutunut_yrittaja_valitettavasti…

Käsittämätöntä toimintaa. Että yritys ei ole vastuussa omista laskuistaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/huijarin_kynsiin_joutunut_yrittaja_valitettavasti…

Käsittämätöntä toimintaa. Että yritys ei ole vastuussa omista laskuistaan.

No mietipä vähän. Maksajakin voisi huijata. Eli perustaisi tilin itselleen ja väittäisi, että tämä lasku on maksettu, mutta olisikin maksanut sen itselleen toiselle tilille ja laskuttava yritys kärsisi. Eli laskun lähettänyt yritys ei ole vastuussa siitä, että joku on varastanut laskun. Asiakkaan pitäsi siis tarkistaa laskut. Kannattaa laittaa laskut niin, että saajan tilinumero on muistissa. Maksjan on siis velvollisuus tarkistaa, että lasku menee oikealle tilille. Jos laskussa on vähänkin jotain outoa, pitäisi epäilyksen herätä. Mieluiten myös kannattaa ottaa e-laskuja niin paljon kuin mahdollista. 

Vierailija
2/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/huijarin_kynsiin_joutunut_yrittaja_valitettavasti…

Käsittämätöntä toimintaa. Että yritys ei ole vastuussa omista laskuistaan.

No mietipä vähän. Maksajakin voisi huijata. Eli perustaisi tilin itselleen ja väittäisi, että tämä lasku on maksettu, mutta olisikin maksanut sen itselleen toiselle tilille ja laskuttava yritys kärsisi. Eli laskun lähettänyt yritys ei ole vastuussa siitä, että joku on varastanut laskun. Asiakkaan pitäsi siis tarkistaa laskut. Kannattaa laittaa laskut niin, että saajan tilinumero on muistissa. Maksjan on siis velvollisuus tarkistaa, että lasku menee oikealle tilille. Jos laskussa on vähänkin jotain outoa, pitäisi epäilyksen herätä. Mieluiten myös kannattaa ottaa e-laskuja niin paljon kuin mahdollista. 

Jos lasku tulee paperisena niin mistä hemmetistä voi asiakas sen tietää mikä on yrityksen tilinumero?

Jos joku varastaa laskun matkalla tekee samanlaisen laskun kuin alkuperäinen paitsi vaihtaa tilinumeron niin mistä asiakas voi tietää että se on väärennetty?

On yrityksen velvollisuus varmistaa että heidän laskunsa tulevat perille asti.

Koko nettikauppasysteemi ei toimi juuri sen takia koska kaikki vastuu on asiakkaalla eikä yrityksellä ole mitään vastuuta. Jos yritys myy tuotetta ja se sanoo että tuote tulee asiakkaalle 3 päivän päästä eikä vielä 3 viikon päästäkään asiakas ole saanut tuotetta niin yritys ei ole missään kosvaus velvollsuudess asiakkaalle.

Jos asiakas ei heti maksa laskuaan kun yritys on määrittänyt niin hän saa sanktioita.

Yritys voi lähettää tuotteensa umpisurkeasti paketoituna ja kun palautat sen nin lain mukaan joudut itse paketoida sen asianmukaisesti niin että se on tuettuna ja olet TÄYSIN vastuussa siitä että se ei hajoa matkalla. Vaikka Posti sen hajottaisi.

Ei ihme että nettikauppa ei ota tuulta alleen Suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksillekkin pitäisi laittaa vastuuta. Esimerkiksi jos paketti myöhästyy niin siitä lähtee juoksemaan samanlainen korko kuin asiakkaan laskustakin. Ensiksi muistutus ja sitten perintään. Mikään selitys ei ole riittävä. Jos yritys on myynyt tuotteen niin sen on se tuote myytävä ja toimitettava perille.

Vierailija
4/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/huijarin_kynsiin_joutunut_yrittaja_valitettavasti…

Käsittämätöntä toimintaa. Että yritys ei ole vastuussa omista laskuistaan.

No mietipä vähän. Maksajakin voisi huijata. Eli perustaisi tilin itselleen ja väittäisi, että tämä lasku on maksettu, mutta olisikin maksanut sen itselleen toiselle tilille ja laskuttava yritys kärsisi. Eli laskun lähettänyt yritys ei ole vastuussa siitä, että joku on varastanut laskun. Asiakkaan pitäsi siis tarkistaa laskut. Kannattaa laittaa laskut niin, että saajan tilinumero on muistissa. Maksjan on siis velvollisuus tarkistaa, että lasku menee oikealle tilille. Jos laskussa on vähänkin jotain outoa, pitäisi epäilyksen herätä. Mieluiten myös kannattaa ottaa e-laskuja niin paljon kuin mahdollista. 

Jos lasku tulee paperisena niin mistä hemmetistä voi asiakas sen tietää mikä on yrityksen tilinumero?

No siltä yritykseltä tietenkin. Itse en ole vuosikausiin suostunut paperilaskuja lähettämään tai vastaanottamaan, kaikki maksuliikenne menee sähköisesti tai kauppaa ei tehdä.

Vierailija
5/5 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/huijarin_kynsiin_joutunut_yrittaja_valitettavasti…

Käsittämätöntä toimintaa. Että yritys ei ole vastuussa omista laskuistaan.

No mietipä vähän. Maksajakin voisi huijata. Eli perustaisi tilin itselleen ja väittäisi, että tämä lasku on maksettu, mutta olisikin maksanut sen itselleen toiselle tilille ja laskuttava yritys kärsisi. Eli laskun lähettänyt yritys ei ole vastuussa siitä, että joku on varastanut laskun. Asiakkaan pitäsi siis tarkistaa laskut. Kannattaa laittaa laskut niin, että saajan tilinumero on muistissa. Maksjan on siis velvollisuus tarkistaa, että lasku menee oikealle tilille. Jos laskussa on vähänkin jotain outoa, pitäisi epäilyksen herätä. Mieluiten myös kannattaa ottaa e-laskuja niin paljon kuin mahdollista. 

Jos lasku tulee paperisena niin mistä hemmetistä voi asiakas sen tietää mikä on yrityksen tilinumero?

No siltä yritykseltä tietenkin. Itse en ole vuosikausiin suostunut paperilaskuja lähettämään tai vastaanottamaan, kaikki maksuliikenne menee sähköisesti tai kauppaa ei tehdä.

Erittäin surkeata asiakaspalvelua jos pitää erikseen ottaa yhteyttä yritykseen tilauksen jälkeen. En ikinä tilaisia mitään tuollaisesta yrityksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi