Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tällainen lapsen kiukuttelu normaalia?

Vierailija
07.06.2007 |

Minulla on 2,5-vuotias poika. Hän on muuten hyvin rauhallinen ja aika harvoin kiukuttelee asioista, mutta saa IHAN HIRVEÄT raivarit, jos yritetään laittaa " vääränlaisia" housuja jalkaan. Hän haluaa käyttää vain samoja housuja. Samoin oli kuinka lämmin tahansa hän haluaa takin päälle (ja juuri TIETYN takin) tai saa hirveät raivarit. Muuten siis ei todellakaan raivoa asioista. Voiko tällainen olla normaalia? Olen ruvennut epäilemään, että hän on asperger-lapsi tai autisti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin hirveän huolissani.

Vierailija
2/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lentää pinnit ja vaatteet ja lippalakit joka käänteessä. Aina ne on vääriä. Ja välillä on lapset ulkona kuin harakanpelätit, kun on itse valinneet vaatteet. Kuopuksella on 2-vuotisuhma ja esikoisella eskariuhma. Hikistä on.



2



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo suosikkivaatejutut kuuluvat monen uhmiksen arkeen. Myös täällä. Poika nyt 3v ja alkanut kelvata

muutkin vaatteet kun ne samat aina.

Vierailija
4/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sanomasi ja olen täysin samaa mieltä. Mutta olen itse erityispedagogiikan opiskelija ja jotain tiedän myös vuosien työkokemuksesta johtuen. En vain ole tämän ikäisten lasten kanssa tehnyt työtä, joten en tiedä onko tällainen normaalia vai ei.

Vierailija
5/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia! :D



Meillä saman ikänen poika ja samat kuviot! :)) Meilläkin väännetään just takista: kun se haluaa sen yhen tietyn takin päälle ja sitähän nyt ei hoitoon laiteta. Piste.



Meillä homma hoidetaan napakkuudella ja lapsen harmin huomioimisella. Sanotaan että takkia ei hoitoon laiteta, voidaan laittaa se kun tullaan kotio. Ja tämä sama keskustelu käydään läpi eikä päätöksessä lipsuta.



Lapsi testaa rajojaan ja harmittaa kun ei saa mitä haluaa. Koita ymmärtää lapsen harmi ja tukea siinä, se on eri asia kuin antaa periksi.



Tää on tää MINÄ ITSE -vaihe. Mää teen ja mää otan.. Pidä vaan selkeet säännöt ja kerro lapselle yksinkertasesti asioita niin harmi kyllä menee ohi.



Enkä tarkota että jos lapselta kieltää takin että asia ilmotetaan tylysti eikä huomioida -päinvastoin. Lapsen harmia koitetaan helpottaa ja olla tukena.

Vierailija
6/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksenne helpottivat todella paljon. Ehkä tämä sitten on normaalia. Olen ollut niin kauhean huolissani, kun en ymmärrä lapsen käytöstä. Ymmärrän toki, että harmittaa jos ei saa karkkia tai leikit joutuu lopettamaan tai täytyy syödä puuroa, mutta minusta tuo vaatekiukuttelu tuntuu niin käsittämättömältä. Mutta ilmeisesti se on normaalia sitten. Suukot ja halaukset kaikille vastanneille ja auttaneille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä " piirteitä" alkaa nähdä jo unissaankin. Eli opiskele nyt ihmeessä vähän lastenhoitoa ja normaalilasten psykologiaa.



Vierailija
8/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että uhmaikäisellä tuollaiset " fiksaatiot" voisivat liittyä turvallisuudentunteen hakemiseen, vähän samalla tavoin kuin rutiinit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojalla pikkuveli jolle mahtuu jo osa samoista vaatteista. Kivaa koittaa rauhottaa tilanne kun laittaa pikkuveljelle SEN PAIDAN! Vaikka sillä olis joku kiva paita joka kelpaa niin annas kun huomaa että veikka saa MUN PAIDAN! ..Kiljumisella ei ole loppua..



Mun, mun!



*Huokasu*

Vierailija
10/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti yhdeksikölle suurkiitos neuvoista! Olen huojentunut. Yritän tukea ja ymmärtää poikaani paremmin ja pitää sovituista säännöistä aiva vain paremmin kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentosuukot ja halaukset! Huojensitte todella mieltäni! Menen jatkamaan arkea eikä tarvitse nyt itkeskellä enää huolissaan täällä.



Kiitos!

Vierailija
12/12 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuttaa niitä vanhoja lelujaan, tavaroitaan ja vaatteitaan. Eli todetaan että on niihin jo liian iso ja kysyn, haluaako _hän_ antaa ne kuopukselle. On sitten suorastaan virallisia " luovutustilaisuuksia" , jossa hän ojentaa jutun eteenpäin, mutta koskaan niistä ei ole tullut sitten enää kinaa. Ovat virallisesti ja lopullisesti kuopuksen.



2