Ketkä ministerit Orpo vaihtaa? Arvauksia!
Kommentit (17)
Anne-Mari Virolainen noussee joksikin ministeriksi. On Turusta ja Orpn kampanjan vetäjä. Nyt on hänen paikkansa jos koskaan.
Luulen kans et opetusministeri. Oli niin vahva Stubin tukija ja on saanut vähän negatiivista julkisuutta leikkausten takia.
Toivakka ja Grahn-Laasonen toivottavasti heti vaihtoon. Sisäministeriksi Arto Satonen ja opetusministeriksi Sari Sarkomaa. Kauppaministeriksi Hjallis Harkimo!
haluaisi varmaan lepomäen ja häkkäsen nostaa sinne koska ministereinä heillä olisi kiire, olisivat siinä katseen alla, ja lepomäki joutuisi vastuuseen eikä saisi enää kasvaa korkoa sisäisessä oppositiossa. mutta riippunee ihan siitä millä taktiikalla aikoo olla liikkeellä.
Grahn-Laasosta ei kannata vaihtaa, koska tämä on jo antanut kasvot opetusalan leikkauksille. Ei kukaan halua ministeriksi, jonka ainoa tehtävä on todeta, että Sanni teki päätökset jo omalla kaudellaan.
Tuskin Virolainen nousee ministeriksi, koska myös ministeripaikoissa pyritään katsomaan alueellista jakoa. Ei siis toista ministeri Varsinais-Suomesta. Orpon puheesta ymmärsin, ettei välttämättä Stubbille ministeripaikkaa ole luvassa. Jos on, niin luonnollisin pesti olisi ulkomaankauppa- ja kehitysministeri ja Toivakka saisi lähteä. Toinen vaihtoehto on Toivakan siirtäminen opetus- ja kulttuuriministeriksi ja G-L:n siivoaminen Stubbin tukijana rivikansanedustajaksi. Sisäministeriksi kenties vankan ministerikokemuksen omaava Risikko.
Vierailija kirjoitti:
Grahn-Laasosta ei kannata vaihtaa, koska tämä on jo antanut kasvot opetusalan leikkauksille. Ei kukaan halua ministeriksi, jonka ainoa tehtävä on todeta, että Sanni teki päätökset jo omalla kaudellaan.
Orpohan on ratsastanut sillä, ettei koulutuksesta ja sivistyksestä enää leikata. Ja tästähän on jo käytännössä sovittu. Uusi ministeri voisi siis keskittyä loppukauden muihin asioihin kun leikkaukset on jo tehty. Eli siis sopivasti kiillottamaan imagoa ennen seuraavia vaaleja...
Sanni G-L toivottavasti vaihtoon. Mielestäni täysin epäpätevä nykyiseen virkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Grahn-Laasosta ei kannata vaihtaa, koska tämä on jo antanut kasvot opetusalan leikkauksille. Ei kukaan halua ministeriksi, jonka ainoa tehtävä on todeta, että Sanni teki päätökset jo omalla kaudellaan.
Eikö tämä olisi toimiva tapa siivota ikävät päätökset "ne päätökset teki edeltäjäni, ei niihin voi enää koskea, kunhan katson että ne viedään loppuun, niin vastentahtoinen tehtävä kuin se minulle onkin"
G-L Lähtee. Hän ei noussut paikalleen ansioidensa avulla, vaan nostettiin paikalleen ottamaan nimellensä muutamia vaikeita päätöksiä. Nämä antaa tulevalle Ministerille työrauhan koheltaa miten lystää kun aina voi syyttää edellistä sähläriä.
Orpo on hiukan kylmä yksilö Sekoomuksen johtoon mutta aina parempi kuin Wahlroosin sylikoira Lepomäki.
-m36
Toivottavasti Grahn-Laasosen, suomalaisen koulutusjärjestelmän "uudistajan".
Risikosta tulee sisäministeri, Stubbille Toivakan salkku ja Toivakka ulos. Toivakka ei ole saanut mitään aikaiseksi, lisäksi henkilökohtaiset asiansa eivät voi mitenkään mahdollistaa ministerin salkkua, ei edes kansanedustajan paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivakka ja Grahn-Laasonen toivottavasti heti vaihtoon. Sisäministeriksi Arto Satonen ja opetusministeriksi Sari Sarkomaa. Kauppaministeriksi Hjallis Harkimo!
Sarkomaata ei enää koskaan ministeriksi. Hänet nimitettiin yhden kerran, mutta hän vähän mokaili kyvyttömyyttään ja lähti sitten takavasemmalle tekosyiden kanssa. Rintamakarkuri, jos kuka.
Miksi Stubb ansaitsisi mitään salkkua?
Berneriä ei voi vaihtaa, koska eri puolueen ministeri.
Toivakka kuului Orpon tukijoihin, en usko että vaihtaa, ellei Stubbille haluta järjestää ministeripaikkaa ja
tähän en usko.
Grahn-Laasonen saattaa mennä vaihtoon, mutta ei täysin varmaa.