Apua excelin kanssa!
Onko mitään keinoa lisätä kerralla uusi rivi aina joka kolmas rivi? Eli minulla on taulukko, jossa on n. 400 riviä ja minun pitäisi aina kolmen rivin jälkeen lisätä yksi uusi tyhjä rivi, johon siis lisään uutta tietoa.
Nyt olen vain ctrl pohjassa valinnut useita rivejä kerrallaan ja sitten valinnut "lisää uusi rivi". Toimiihan tuo noinkin, mutta on siinä klikkaamista ja kun koko ajan pitää vierittää taulukkoa alaspäin, että pääsen käsiksi niihin seuraaviin lisättäviin kohtiin.
Kommentit (14)
Joo... Mielelläni olisin jo kotona.. Minun pitää tehdä tämä raportti joka toinen viikko ja onhan tuo tuolla klikkailulla aina onnistunut, mutta mielelläni käyttäisin senkin ajan johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Joo... Mielelläni olisin jo kotona.. Minun pitää tehdä tämä raportti joka toinen viikko ja onhan tuo tuolla klikkailulla aina onnistunut, mutta mielelläni käyttäisin senkin ajan johonkin muuhun.
No, siinä tapauksessa toivotan alan ammattilaiselle vaan onnea sen kanssa ja opettele joskus käyttämään sitä viutn exceliä. Siitähän sä palkkasikin saat.
Vierailija kirjoitti:
:D Tuo aksentti on mainio
Kiitti linkistä!! :D
Ja toiselle vastaajalle, niin kiitos onnen toivotuksista! Niitä tarvitsen ja opetella yritän koko ajan. :)
Lisää ensimmäiseksi yksi uusi sarake, jonka numeroit 1,2,4,5,7,8...jne. koko taulukon loppuun. Sitten numeroit olemassa olevan taulukon perässä olevia tyhjiä rivejä riittävästi 3,6,9 jne. Lopulta lajittelet koko taulukon ensimmäisen sarakkeen mukaan ja niin saat joka kolmanteen riviin tyhjän rivin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti linkistä!! :D
Ja toiselle vastaajalle, niin kiitos onnen toivotuksista! Niitä tarvitsen ja opetella yritän koko ajan. :)
Kysymällä asiaa vauvapalstalta? Siihen on niitä vitun ohejkirjojakin, joita voisi lukea ettei taina tarvi vaivata muita osaamattomuudellaan.
Miksi ei ihan perinteisellä makrolla onnistu?
Tajusin idean ja joka toisella rivillä sainkin toimimaan. Sain myös tehtyä sen raportin loppuun sillä vanhalla klikkailullani, mutta jatkan kokeilua, että ensi kerralla toivottavasti onnistuisi suoraan tuolla lajittelulla. :)
Ohjekirja olisi varmasti ihan hyvä idea. Tuli kuitenkin mieleen kysyä sitä vain äkkiä täältä ja jopa ihan ilmaiseksi. :) Vaivaamista en lähde pahoittelemaan.. ;) Tiedän, että excelistä on vaikka mihin jos sitä osaa kunnolla käyttää. Itse en tarvitse sitä työssäni edes päivittäin ja silloinkin yleensä on riittänyt se, että osaa laskea perussummat, kiinnitellä ruutuja ja käyttää paria funktiota. :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Tajusin idean ja joka toisella rivillä sainkin toimimaan. Sain myös tehtyä sen raportin loppuun sillä vanhalla klikkailullani, mutta jatkan kokeilua, että ensi kerralla toivottavasti onnistuisi suoraan tuolla lajittelulla. :)
Ohjekirja olisi varmasti ihan hyvä idea. Tuli kuitenkin mieleen kysyä sitä vain äkkiä täältä ja jopa ihan ilmaiseksi. :) Vaivaamista en lähde pahoittelemaan.. ;) Tiedän, että excelistä on vaikka mihin jos sitä osaa kunnolla käyttää. Itse en tarvitse sitä työssäni edes päivittäin ja silloinkin yleensä on riittänyt se, että osaa laskea perussummat, kiinnitellä ruutuja ja käyttää paria funktiota. :D
AP
Googlaaminenkin on ihan ilmasta. Taidot ei taida riittää edes siihen vai? Mutta olet juu tyypillinen toimistojen tyhjäpää. Oma osaaminen nolla, mutta muita sä kyllä osaat häiritä ongelmillasi.
Painat Alt+F11 ja aloitat kirjoittamaan pienen makron. Siinä voisi olla vaikka näin:
Sub sunjuttu()
Range("solu josta aloitat")
For i = 1 to montako kertaa haluat toistaa
ActiveCell.EntireRow.Insert
ActiveCell.Offset(2,0) ' eli siirry 2 riviä alas
End for
End Sub
... jotain tuonne päin ulkomuistista
Vierailija kirjoitti:
Paljastetaan loputkin että pääset kotiin sieltä ihmettelemästä ...
a b
1 text1
2 text2
3 text3
4 text4
5 text5
6 text6
7 text7
8 text8
9 text9
10 text10
2
4
6
8
10
>Data>Sort>Sort by 'a'
a b
1 text1
2 text2
2
3 text3
4 text4
4
5 text5
6 text6
6
7 text7
8 text8
8
9 text9
10 text10
10
työ juttuja vai?