Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja eroamiseen, kun toinen ei halua päästää irti? APUA!

Vankina parisuhteessa
22.04.2016 |

Eli pari vuotta ollaan oltu suhteessa, jonka minä olen koko ajan kokenut vähän liian tiiviiksi, omaa aikaa ja tilaa hengittää ei ole ollut. Tästä on keskusteltu ihan alusta asti ja olen tuonut ihan suoraan ilmi ahdistukseni siitä, että koen toisen koko ajan ylittävän rajojani, tunkeilevan, yrittävän vääntää ja kääntää mielipiteitäni, ajatuksiani, tunteitani ja kokemuksiani tämän suhteen suhteen. Pienikin yritys ottaa vähän etäisyyttä aiheuttaa kauhean polemiikin ja draaman.
Jo vuosi sitten aloin puhumaan eroamisesta. Joka kerta se puheenaihe on aiheuttanut tunteja ellei päiviä kestävän jankutuksen ja ruinaamisen. Viimeiset puoli vuotta olemmekin tapelleet lähes päivittäin siitä. Häntä ahdistaa seksittömyys ja se, etten halua häntä lähellenikään, minua ahdistaa, kun koen, etten saa omalla tahdollani päättää olenko tässä suhteessa vai en.
Emme asu virallisesti yhdessä, mutta käytännössä kyllä. Yhteisiä lapsia ei ole (eikä tule).

Olisiko kenelläkään neuvoa mitään taikasanoja, millä saisi toisen irti kimpusta ja tajuamaan, ettei tämä tämmöinen suhde ole kiva kummallekaan?
Omat sanat ja voimat alkaa olla ihan lopussa..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kerran jo tuonut monesti erohalusi esille, eikä keskustelu ole silti johtanut eroon toiveistasi huolimatta, on täysin kohtuullista ja oikeutettua tehdä ero ILMAN keskustelua, asiallisella yksipuolisella ilmoituksella ja sen jälkeen kontaktin katkaisulla. Tuntuuko sinusta, että et voi tehdä niin? Miksi?

Vierailija
2/2 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että voit tuossa tehdä muuta kuin lähteä ja pakottaa toisen hyväksymään eronne tapahtuneeksi tosiasiaksi. Tai tehdä jotain niin pöyristyttävän törkeää (esim. pettää) että tyyppi haluaa itse sinusta eroon.

Kuulostaa ihan hirveältä sinulle, mutta sympatiani ovat myös sen toisen puolella. Jos ei ole valmis eroon, ei ole valmis eroon - eikä erosta, johon on pakotettu vastoin tahtoaan, ole niin helppoa päästä yli. Vaikka sen älyllisesti hyväksyisikin ja soisi toisen ihmisen hyvinvoinnin takia, rakkaus voi olla hyvin vahvaa eikä sitä voi valitettavasti vaan sammuttaa tai laittaa pois päältä tahdonalaisesti. Olettaen siis että kyse on kumppanisi puolelta aidosta rakkaudesta.

Jos kyse on vaan jostain läheisriippuvuudesta tai (sairaalloisesta) kontrolloimisenhalusta, kannattaa hänen varmaan hakea ammattiapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan