Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on työntekijän vastuu ryöstötilanteessa/jos asiakas pöllii?

Vierailija
20.01.2016 |

Huono otsikko, mutta onko kaupan myyjä vastuussa varastetuiden tavaroiden maksamisessa? Olen eräässä putiikissa työkkärin työkokeilusopimuksella, ja täällä työskentelee kaksi tyttöä lisäkseni, ja tiedän varmasti että kukaan meistä ei varasta täältä. Nyt on kuitenkin inventaariossa käynyt ilmi että pari tuotetta puuttu (joko varastettu, tai tullut myynnin ylösmerkkauksessa). Pomo viime kerralla vastaavassa tilanteessa uhkasi maksattaa puuttuvat tuotteet työntekijöillä (itse en täällä silloin vielä ollut), mutta onko tämä laillista?
Mainittakoon vielä, että olemme kaupalla yksin, vaikka työkkärin mukaan näin ei saisi olla. Eli me harjoittelijat olemme vastuussa narkkareita ja juoppoja vilisevällä alueella sijaitsevasta kaupasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. Ei tarvitse maksaa mitään, jos ei ole selvää näyttöä. Pomon pitäisi jotenkin kyetä todistamaan, että olette varastaneet häneltä. Olette muutenkin jo orjan asemassa, joten älkää alistuko kaikkeen.

Vierailija
2/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todella ole, ellei kauppa pysty todistamaan varkautta. Olethan jo ilmoittanut yksintyöskentelystä TE-toimistoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei varmasti epäile, että me varastetaan, mutta syyttää meitä epäkypsiksi ja epäluotettaviksi työntekijöiksi, kun emme kykene yksinään täällä vartioimaan jos tulee isompi porukka ihmisiä. Ei olla vielä ilmoitettu työkkärii, mutta jos pomo meistä huonoa palautetta uhkaa antaa niin käytetään toi kortti sitten. Ei ole oikein varaa menettää tätä työtä ja pelottaa muutenkin :(

Vierailija
4/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vastuussa ellei ole huolimattomuuttaan edesauttanut tilannetta. Esim. jos jättää rahasäkin lojumaan jonnekin, voi olla korvausvelvollinen. Samoin jos jättää myymälän valvomatta ja lähtee takahuoneeseen, vaikka olisi sovittu, että joku on aina myymälän puolella.

Vierailija
5/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyritään olemaan tosi tarkkoja täällä ja ei todellakaan jätetä rahaa lojumaan pöydille, ja takahuoneeseen mennessä laitetaan ovi lukkoon. 

Mutta hyvä tietää että ei olla vastuussa, vähän helpottaa tätä stressiä!

Vierailija
6/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa nyt ensin mikä on ryöstö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöstö olikin esimerkkitilanne, ja tiedän että meitä ei ole ryöstetty mutta pointti olikin se että voiko työntekijöillä maksattaaa kyseisissä tilanteissa puuttuvat tuotteet. Ei sitä ikinä tiedä vaikka tää pulju ryöstettäis ja kun ollaan täällä yksin vastoin sääntöjä niin mitäs sitten.

Vierailija
8/8 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myyjä vastuussa. Meillä ainakin on turvallisuusohjeissakin se, että jos joku pöllii tavaraa niin sitten mieluummin antaa mennä sen tavaran kanssa kuin alkaa leikkimään sankaria. Sama koskee myös, jos joku tulee kassalle vaatimaan rahat lippaasta. Sitten tapahtumasta tehdään ilmoitus, koska näkyyhän tapahtuma siten valvotakameranauhalta.