Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko hoitovapaalla käydä keikkailemassa työssä?

Vierailija
16.04.2007 |

Olen sh, jolla vakituinen työ. Haluaisin tehdä silloin tällöin sijaisuuksia oman ammattitaitoni ylläpitämiseksi. Onko kellään kokemusta, jolla vakityö hoitovapaalla keikkailemisesta? Omassa työpiirissä kollegat ovat keikkailleet, mutta heillä ei vakityötä, joten ovat ilmoittaneet työnantajalle olevansa hoitovapaalla ja saavat silloin kotihoidon tuen ja työttömyyskorvauksen. Minä saan vain perus kotohoidontuen en siis ansiosidonnaista hoitorahaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Kelan puolestahan homma on ok, mutta käsittääkseni ap tarkoitti, että onko tämä sallittua myös työnantajan puolesta. Siis tarviiko jotain lupaa työnantajalta.

Vierailija
2/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällöin saa myös Kelan hoitorahan.



Sijaisuutta et voi ottaa muualta ja laittaa lapsia hoitoon hoitovapaalla. Silloin on haettava virkavapaata toisen työn takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sitten taas kunta tietää työsuhteeni laadun? Jos ilmoittaisin työantajakseni sijaisuuden antajan? Viihdyn hyvin omassa työssäni, mutta ajan kulukseni leikin nyt vaan ajatuksella?

Vierailija
4/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn säännöllisesti joka viikko töissä.

Tosin en tuolla alalla.

Verotus menee normaalin veroprosentin mukaan,ei sivutulo prosentin mukaan.

Meillä mies hoitaa lapset kotona,kun olen töissä.

Toimii hyvin ja pääsee töihin välillä " huilimaan" niin taas jaksaa:)

Vierailija
5/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voit ottaa unelmasijaisuuden hoitovapaalla, niin minäkin tein, tein tosin puolikasta mutta periaatteessa kilpailevassa talossa. Ei voinut työnantaja mitään, hoitovapaa oli myönnetty eikä työnantajaa itse asiassa kiinnostanut mitä tuolla hoitovapaalla teen. Hoitovapaatahan muuten on kunnallisella puolella lähes mahdoton perua kun sen on kerran johonkin päivään asti anonut, kuolema ja ulkomaille muutto tms. taisivat olla ainoita syitä.



Kokeile ihmeessä siipiäsi kun on mahdollisuus, oikeasti loistava tilaisuus koittaa mitä kaikkea sitä isona haluaisi tehdä. Minulle toisn kävi niin, että piti jatkaa vielä hoitovapaata mutta varsinainen työnantajani löi pöytään työtarjouksen josta en voinut kieltäytyä, tilaisuus jota sairaanhoitajilla ei usein tule eteen.

Vierailija
6/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulot laskevat kotihoidontuenkin veroprosenttia!

Vierailija:


Eiks se kodinhoidon tuki oo ensisijainen tulo, ja sit joutuu maksaan sivutyöveroprossan mukaan siitä keikkailusta? Oonko käsittänyt oikein? Ja sit pitää tsekkaa ettei varsinaisel työnantajalla oo mitää lomakorvauksii sisällä johon tarvii verokortin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta verokorttihommasta vielä... Olen hoitovapaalla ja keikkailen viikonloput kun mies hoitaa lapsia. Viimeksi verokorttia pyytäessäni pyysin oman kortin töihin ja toisen kelaan, sama veroprosentti tuli molempiin. Tärkeintä on vaan että lasket palkkatulot ja sosiaalietuudet erikseen ennen kuin rupeat verokorttia pyytämään, koska niitä kysytään erikseen. Ja keikkailla voit tosiaan minne haluat vaikka toimi sulla olisikin.

Vierailija
8/17 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijalta aikoinaan selvitin asiaa, että onko mahdollista. Sanoi, että kun mulla on kunnalle vakkari paikka, en saa kunnalle tehdä suoraan töitä. Mutta teen keikat kunnan päiväkoteihin ja palkanmaksajana ja työnantajana toimii välitysfirma, tälleen homma luvallista.



Ja verotoimistosta saat verokortin johon huomioitu samaan myös kelan tuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä kunta sitten tietää kenelle olen aiemmin ollut työsuhteessa. On selvä, etten tukia työssäoloaikanani nosta.

Vierailija
10/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi tietää, että käyn haistelemassa muitakin tuulia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan voisin olla koko kolme vuotta ja tehdä vain silloin tällöin töitä, kun saisin miehen tai mummot hoitamaan lapsia, kun perheellemme sopisi.

Vierailija
12/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan peruskotihoidon tukeen (se 294 ¿ ja risat) keikkailu ei vaikuta, jos hoitolisää saisit, niin siihen kyllä. Kuntalisään (jos sellaista kunnassasi saa) vaikutus on kuntakohtainen, jotkut kunnat nappaavat kuntalisän pois jos keikkailee, jotkut sallivat työnteon, jos lapsi hoidetaan kotona.



Selvittelin asiaa juuri tänään kohdaltani. Olen myös sh mutta alaa vaihtanut (vakinainen työ). Menen omalle työnantajalle tuntityöläiseksi (n. 8-10 t/vko iltaisin) ja joskus viikonloppuisin aion tehdä sh:n siajisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se kodinhoidon tuki oo ensisijainen tulo, ja sit joutuu maksaan sivutyöveroprossan mukaan siitä keikkailusta? Oonko käsittänyt oikein? Ja sit pitää tsekkaa ettei varsinaisel työnantajalla oo mitää lomakorvauksii sisällä johon tarvii verokortin?

Vierailija
14/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka menet omalle työnantajalle tuntityöläiseksi, luuletko, että tarvitsisin luvan, jos menen muualle töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakitoimi, josta olen hoitovapaalla. Teen keikkaa sinne minne mulle sopii ja Kelan tuen saan. Lapseni hoitaa keikalla ollessani mieheni.

Vierailija
16/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vaikka saisin jostain jonkun unelmasijaisuuden ja haluaisin kokeilla toista työtä ja olen varsinaiselle työnantajalleni ilmoittanut olevani hoitovapaalla. Niin voiko lapset laittaa hoitoon ja olla sitten vaan ilman sitä Kelan kotihoidon tukea?

Vierailija
17/17 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..valitettavasti!