Lapsilisän tilalle lapsettomuuslisä
En ymmärrä mitä järkeä on lapsilisässä. Sitä saa jopa ne jotka ovat rikkaita. Miksei köyhiä lapsettomia tueta taloudellisesti? Onko lisääntyminen jonkinlainen palvelus yhteiskunnalle? Jos hankkii lapsia, ne pitäisi itse kustantaa. Työttömyydelle ei välttämättä voi mitään, mutta lapsettomuuden ylläpitämiselle voi.
Raiskatuille naisille voisi kyllä maksaa lisää, mutta ei muille. Lasten hankkiminen on vain harrastus muiden joukossa. Se on pelkkä mieliteko, jota ei tarvitse toteuttaa. Ei valtio minullekaan kustanna uutta golfmailaa, vaikka harrastaisin golfia. Ihmisiä on maailma täynnä, ei lisääntyminen ole mikään palvelus kenellekään.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on oikeasti palvelus yhteiskunnalle! Kuka maksaa veroja, sairaanhoidon ja vanhustenhoidon tulevaisuudessa?
No aikanaan niiden maksajienkin sairaanhoito ja vanhuus pitää maksaa. Parempi lopettaa noidankehä nyt.
Ap, muista tuo sitten, kun olet vanha, ja sun eläkettä lasketaan koko ajan alaspäin, kun yhteiskunnassa ei ole tarpeeksi veroja maksavia työikäisiä. Ja sulle ei ole mistään saatavissa kotisairaanhoitoa, koska työvoimapula.
Että on se niin turhaa synnyttää lapsia tänne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on oikeasti palvelus yhteiskunnalle! Kuka maksaa veroja, sairaanhoidon ja vanhustenhoidon tulevaisuudessa?
No aikanaan niiden maksajienkin sairaanhoito ja vanhuus pitää maksaa. Parempi lopettaa noidankehä nyt.
Samantien voisi siis lopettaa koko yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on oikeasti palvelus yhteiskunnalle! Kuka maksaa veroja, sairaanhoidon ja vanhustenhoidon tulevaisuudessa?
No aikanaan niiden maksajienkin sairaanhoito ja vanhuus pitää maksaa. Parempi lopettaa noidankehä nyt.
Eli kuolkoon sukupuuttoon vaan? Ikävä vanhuus tiedossa niille, jotka on ns. viimeisinä elossa.
Ps. lapsia syntyy koko ajan lisää, jos lapsiperheiden elämästä ei tehdä hirveän ankeaa ja köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Ap, muista tuo sitten, kun olet vanha, ja sun eläkettä lasketaan koko ajan alaspäin, kun yhteiskunnassa ei ole tarpeeksi veroja maksavia työikäisiä. Ja sulle ei ole mistään saatavissa kotisairaanhoitoa, koska työvoimapula.
Että on se niin turhaa synnyttää lapsia tänne...
Työvoimapula? Meillä on työPAIKKApula.
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula? Meillä on työPAIKKApula.
Ei ole kumpikaan noista. Kyseessä on halpatyövoimapula.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä järkeä on lapsilisässä. Sitä saa jopa ne jotka ovat rikkaita. Miksei köyhiä lapsettomia tueta taloudellisesti? Onko lisääntyminen jonkinlainen palvelus yhteiskunnalle? Jos hankkii lapsia, ne pitäisi itse kustantaa. Työttömyydelle ei välttämättä voi mitään, mutta lapsettomuuden ylläpitämiselle voi.
Raiskatuille naisille voisi kyllä maksaa lisää, mutta ei muille. Lasten hankkiminen on vain harrastus muiden joukossa. Se on pelkkä mieliteko, jota ei tarvitse toteuttaa. Ei valtio minullekaan kustanna uutta golfmailaa, vaikka harrastaisin golfia. Ihmisiä on maailma täynnä, ei lisääntyminen ole mikään palvelus kenellekään.
Onko vauvakuume? Se voi nimittäin ilmetä agressiona ja piilokauteutena muiden lapsia kohtaan. Minulla oli sitä kunnes tajusin.. Unohda jo tuo kyynisyys ja murjottaminen ja ala hymyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, muista tuo sitten, kun olet vanha, ja sun eläkettä lasketaan koko ajan alaspäin, kun yhteiskunnassa ei ole tarpeeksi veroja maksavia työikäisiä. Ja sulle ei ole mistään saatavissa kotisairaanhoitoa, koska työvoimapula.
Että on se niin turhaa synnyttää lapsia tänne...
Työvoimapula? Meillä on työPAIKKApula.
Nyt on. Ei enää kymmenen, kahdenkymmenen vuoden päästä. Suomen ikärakenne ikääntyy poikkeuksellisen kovaa vauhtia.
Miljoonatta kertaa: ottakaa selvää asioista. Lapsilisien oli aikoinaan tarkoitus kannustaa lapsien hankintaan ja vähentää tuloeroja lapsellisten ja lapsettomien välillä.
Tiedätkö kuinka paljon nämä rikkaat maksaa veroja tuloistaan? Niillä on ihan samanlainen oikeus hyötyä maksamistaan veroista. Miten siinä kävisi, että ne jotka maksavat veroja eivät saa mitää vastinetta niille? Pitäisikö kieltää heitä heitä käyttämästä myös julkista terveydenhuoltoa? Ja maksamaan kotikadunsa valaistus, lumienauraus, verotoimistolle siitä että verottavat ja omien lasten koulutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on. Ei enää kymmenen, kahdenkymmenen vuoden päästä. Suomen ikärakenne ikääntyy poikkeuksellisen kovaa vauhtia.
Mä muistan edelleen yläasteajan 2000-luvun alussa. Silloin kaikki toitottivat, että kymmenen vuoden päästä töitä on niin paljon, ettei tarvitse kuin valita mieluisin.
Lapsilisähän on huimat 95e/kk yhdestä lapsesta ja yh-korotuksella n.144e.
Mitä isompi lapsi, sitä isommat kulut luonnollisesti. Ei kovin kannata kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, muista tuo sitten, kun olet vanha, ja sun eläkettä lasketaan koko ajan alaspäin, kun yhteiskunnassa ei ole tarpeeksi veroja maksavia työikäisiä. Ja sulle ei ole mistään saatavissa kotisairaanhoitoa, koska työvoimapula.
Että on se niin turhaa synnyttää lapsia tänne...
Työvoimapula? Meillä on työPAIKKApula.
En ole kyllä tuon viestin kirjoittaja, mutta jos kaikki nyt päättäis ap:n pyynnöstä olla tekemättä muksuja. Mitä sitten 40 vuoden päästä? Varmasti jostain suunnasta löytyis työpaikka mutta ei työntekijöitä, ellei otettais ulkomaalta näitä nuoria.
Niin ja onhan lapsista enemmän iloa kuin haittaa. Suvunjatkamisen vietti :) ja vanhuksena tosiaan tukena.
Ja kun selvästi sinun mailmasi, ap, pyörii sinun ympärilläsi, niin etkö voi ollenkaan ajatella niiden muksujen turvallisuutta jos ei lapsilisiä heruisi?
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on oikeasti palvelus yhteiskunnalle! Kuka maksaa veroja, sairaanhoidon ja vanhustenhoidon tulevaisuudessa?
ehkä ne 6 MILJARDIA muuta ihmistä, jotka nyt jo ovat alkaneet väkisin tunkeutua täne, sinulta lupaa kysymättä? Kylllä tulijoita riittää, ja se tulee vain lisääntymään kun liian täyteen ahdatut maat alkavat sotimaan. TÄnne tulee sellaiset määrät ihmisiä että niistä tulee ongelma. Vielähän tätä ei ole tajuttu, vaan hoetaan: mistä riittä ihmisiä hoitamaan meitä?" No, ehkä kiinasta, jossa juuri lopetettiin yhde lapsen politiikka. Kun miljardi ihmistä alkaa lisääntymään, niin aika pian siellä on 3 miljaridia lisää ihmisiä tunkemassa kaikkialle maailmaan. RAJAT AUKI!! hahhahhahhaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on. Ei enää kymmenen, kahdenkymmenen vuoden päästä. Suomen ikärakenne ikääntyy poikkeuksellisen kovaa vauhtia.
Mä muistan edelleen yläasteajan 2000-luvun alussa. Silloin kaikki toitottivat, että kymmenen vuoden päästä töitä on niin paljon, ettei tarvitse kuin valita mieluisin.
Se on yhä edessä. Ei olla vielä siinä pisteessä että suuret ikäluokat olisivat kaikki eläkkeellä. Nyt nostettiin myös eläikeikääkin.
Te jotka sanotte että ette tee lapsia koska ihmisiä on liikaa. Luuletteko tosiaan että nuo muslimit ja muut ovat kiinostuneita siitä? Jos suomalaiset lakkaavat tekemästä lapsia, meillä on kohta suomi täynnä mustia ja islamiuskoisia. On jo nyt tehty arvioita että tulevaisuudessa suomi täyttyy heistä ja kantasuomalaiset jäävät jalkoihin. Jossain vaiheessa tulee tilanne että suomalasiten on otettava heitä puolisoiksi ja lopulta puhtaita kantasuomalaisia ei enää olekaan.
On täydellistä idiotismia kietoutua "lapsettomuus on niin pop", peittoon ja kuvitella ja että maailma pelastuu. Ja vielä haukkua muita jotka tekemät lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on. Ei enää kymmenen, kahdenkymmenen vuoden päästä. Suomen ikärakenne ikääntyy poikkeuksellisen kovaa vauhtia.
Mä muistan edelleen yläasteajan 2000-luvun alussa. Silloin kaikki toitottivat, että kymmenen vuoden päästä töitä on niin paljon, ettei tarvitse kuin valita mieluisin.
Se on yhä edessä. Ei olla vielä siinä pisteessä että suuret ikäluokat olisivat kaikki eläkkeellä. Nyt nostettiin myös eläikeikääkin.
Suuret ikäluokat ovat syntyneet 40-luvulla eli kyllä niistä suurin osa on jo eläkkeellä. Silti vaan nuorisotyöttömyys kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on oikeasti palvelus yhteiskunnalle! Kuka maksaa veroja, sairaanhoidon ja vanhustenhoidon tulevaisuudessa?
Tämä kuolemankehä saadaan kyllä poikki. Yhteiskunta voitaisiin aivan yhtä hyvin rakentaa sillä pyrkimyksellä, että elossa olevat saatellaan mahdollisimman arvokkaasti hautaan mutta lisää ihmisiä ei tuoteta. Se on vain järjestelykysymys, jossa robotiikan kehittyminen auttaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka sanotte että ette tee lapsia koska ihmisiä on liikaa. Luuletteko tosiaan että nuo muslimit ja muut ovat kiinostuneita siitä? Jos suomalaiset lakkaavat tekemästä lapsia, meillä on kohta suomi täynnä mustia ja islamiuskoisia. On jo nyt tehty arvioita että tulevaisuudessa suomi täyttyy heistä ja kantasuomalaiset jäävät jalkoihin. Jossain vaiheessa tulee tilanne että suomalasiten on otettava heitä puolisoiksi ja lopulta puhtaita kantasuomalaisia ei enää olekaan.
On täydellistä idiotismia kietoutua "lapsettomuus on niin pop", peittoon ja kuvitella ja että maailma pelastuu. Ja vielä haukkua muita jotka tekemät lapsia.
Kolmannessa valtakunnassa nämä rotuopit, kiitos.
Tutkimukset muuten osoittavat, etteivät maahanmuuttajataustaiset hanki parin sukupolven kuluttua yhtään sen enempää lapsia kuin ei-maahanmuuttajataustaisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, muista tuo sitten, kun olet vanha, ja sun eläkettä lasketaan koko ajan alaspäin, kun yhteiskunnassa ei ole tarpeeksi veroja maksavia työikäisiä. Ja sulle ei ole mistään saatavissa kotisairaanhoitoa, koska työvoimapula.
Että on se niin turhaa synnyttää lapsia tänne...
Työvoimapula? Meillä on työPAIKKApula.
Tuskin tämä lama ikuinen on, ei ne edellisetkään olleet. Laskusuhdanteet tulee ja menee. Järkevä yhteiskunta katsoo tulevaisuuteen eikä jää yhteen lamaan kiinni.
Lisääntyminen on oikeasti palvelus yhteiskunnalle! Kuka maksaa veroja, sairaanhoidon ja vanhustenhoidon tulevaisuudessa?