Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hei te jotka ette imettäneet/aio imettää

Vierailija
10.11.2015 |

Miksi ette imettäneet tai miksi ette aio imettää? Itse en imettänyt esikoista joka nyt 4kk koska se ei onnistunut. Voi olla että jätän imetyspuuhan suosista myös seuraavan lapsen kohdalla :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä teillä ei onnistunut? Hyvä että kuitenkin oot yrittänyt :) Saitko synnärillä tai neuvolassa kunnon imetysohjausta? Kokeile rohkeasti seuraavan kanssa, eihän sitä tiedä jos se lähtiskin sujumaan! :)

Vierailija
2/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauva 6pv teholla ja minä makasin osastolla, molemmilla verenmyrkytys ja mulla ei maito lähteny nousemaan ja vauva oli tottunu nopeesti saamaan letkulla ruoan joten se ei rauhottunu rinnalle ollenkaan :)

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen raskaus on erilainen. Jos maito kuitenkin nousisi rintoihisi seuraavan vauvan aikaan, niin antaisitko maidon mennä hukkaan?

Vierailija
4/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettänyt ensimmäistä lastani, koska olin leikkauksen jälkeen niin huonossa kunnossa, että maitoa ei tullut, kaikista yrityksistä huolimatta. Toisen kanssa sitten onnistui ja imetin hieman yli vuoden.

Esikoinen oli kipeänä ensimmäisen kerran 7-vuotiaana ja senkin jälkeen harvoin.

Toinenkaan ei ole sairastellut paljoa.

Vierailija
5/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen raskaus on erilainen. Jos maito kuitenkin nousisi rintoihisi seuraavan vauvan aikaan, niin antaisitko maidon mennä hukkaan?

Voi olla että antaisin, olen miettinyt että olisin seuraavan kohdalla myös imettämättä.

-ap

Vierailija
6/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva joutui suoraan teholle synnyttyään. Hengitysvaikeuksia oli pitkään ja oli heikossa kunnossa vielä kun pääsi kotiin eikä jaksanut imeä rinnasta. Lypsetty maito meni nenämahaletkulla ja lopulta tuttipullosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys oli tosi stressaavaa ja vauva ei oppinut imemään. Vauvan paino vain tippui ja tippui yli rajoitusten joten päätin itse aloittaa korvikkeet vaikka kovasti imetykseen painostettiin, eikä sanallakaan ohjeistettu korvikkeista.

 

Jos ja kun tulee toinen lapsi niin en aio imettää päivääkään kotona. Ensin ajattelin, että pakkaan korvikkeet jo sairaalaan mukaan, mutta luulen että siellä ei lämmitetä maitopulloja. Huoh. En haluaisi päivääkään olla vuodeosastolla seuraavasta, ensimmäinen kokemus oli niin ahdistava ja helvetillinen.

Vierailija
8/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys oli tosi stressaavaa ja vauva ei oppinut imemään. Vauvan paino vain tippui ja tippui yli rajoitusten joten päätin itse aloittaa korvikkeet vaikka kovasti imetykseen painostettiin, eikä sanallakaan ohjeistettu korvikkeista.

 

Jos ja kun tulee toinen lapsi niin en aio imettää päivääkään kotona. Ensin ajattelin, että pakkaan korvikkeet jo sairaalaan mukaan, mutta luulen että siellä ei lämmitetä maitopulloja. Huoh. En haluaisi päivääkään olla vuodeosastolla seuraavasta, ensimmäinen kokemus oli niin ahdistava ja helvetillinen.

Ajattelin kanssa ottaa omat maidot synnärille seuraavan kanssa, meidän vauvalle ei nan maito sopinut ja synnärillä oli vain sitä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettänyt silikonien takia.

Vierailija
10/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vakaa aikomus imettää ja ajattelin sitä itsestäänselvyytenä. Synnytys oli erittäin rankka. Synnytyksen jälkeen kun oli aika kokeilla imettämistä ensimmäisen kerran, sain niin valtavan pelkokohtauksen, että hyperventiloin ja menetin tajuntani. Seuraavan kerran, kun kötilö yritti koskea rintaani, sain taas paniikkikohtauksen. Itkin ja huusin. Ei ole onnistunut imettäminen. Ei kyllä maitokaan enää paljo ntuon jälkeen enäöä noussut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen raskaus on erilainen. Jos maito kuitenkin nousisi rintoihisi seuraavan vauvan aikaan, niin antaisitko maidon mennä hukkaan?

Voi olla että antaisin, olen miettinyt että olisin seuraavan kohdalla myös imettämättä.

-ap

Miksi ihmeessä?

Vierailija
12/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen raskaus on erilainen. Jos maito kuitenkin nousisi rintoihisi seuraavan vauvan aikaan, niin antaisitko maidon mennä hukkaan?

Voi olla että antaisin, olen miettinyt että olisin seuraavan kohdalla myös imettämättä.

-ap

Miksi ihmeessä?

Koska imetys tuntui minusta vastenmieliseltä, rinnat olivat arat jo raskauden puolivälistä alkaen ja korvikkeen kanssa on helpompaa. Esikoisellakin refluksia pikkusen joten sakeuttajaa on helpompi käyttää korvikkeeseen.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuskainen imetystaival kesti vain reilut kaksi kuukautta esikoisen kanssa, sekin päällekkäin korvikkeiden kanssa, mutta jos toisen saisin niin yrittäisin kyllä kaikkeni että imetys onnistuisi pitempään. Olisi niin paljon helpompaa ja mukavempaa imettää kun läträtä korvikkeiden ja pullojen kanssa.

 

Vierailija
14/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen raskaus on erilainen. Jos maito kuitenkin nousisi rintoihisi seuraavan vauvan aikaan, niin antaisitko maidon mennä hukkaan?

Voi olla että antaisin, olen miettinyt että olisin seuraavan kohdalla myös imettämättä.

-ap

Miksi ihmeessä?

Koska imetys tuntui minusta vastenmieliseltä, rinnat olivat arat jo raskauden puolivälistä alkaen ja korvikkeen kanssa on helpompaa. Esikoisellakin refluksia pikkusen joten sakeuttajaa on helpompi käyttää korvikkeeseen.

-ap

Mä sanoisin, ettei kuitenkaan kannata tehdä päätöstä tuollaisen tunteen perusteella, vaan kokeilla seuraavalla kerralla avoimin mielin. Imetys on kuitenkin tutkitusti kaikkein paras keino ruokkia vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein oman valinnan ja päätin etten imetä.  En vaan ole kokenut sitä omakseni monista syistä. Mun rinnat on mulle arka paikka.

t. 4 lapsen äiti

Vierailija
16/16 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetin 2. ja 3. lasta 4 kuukautta väen väkisin. Lääkärikin sanoi etteivät saa tarpeeksi ravintoa ja jouduinkin aloittamaan kiinteät jo 3kk ikäiselle. Esikoista ja kuopusta en imettänyt yhtään. Mulla ei ole juuri ollenkaan maitorauhasia rinnoissa eikä maito koskaan noussut edes lääkkeillä.

Terveitä noista tuli kuitenkin:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan