Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua huomiseen työpalaveriin

Vierailija
25.10.2015 |

Meillä on tiimipalaveri huomenna ja aiheena huono ilmapiiri. Joidenkin mielestä se johtuu uudesta esimiehestä.
En halua sanoa mitään. Voinko olla hiljaa? Esimies on paikalla. En halua haukkua enkä puolustaa ketään. En halua vatuloida. Kaikissa meissä on vikamme.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ainakin yrittää keksiä, miten huonoa ilmapiiriä voitaisiin parantaa. Parempaa kommunikointia, avoimuutta, lomat paremmin kiertoon, yhteistä tekemistä jne jne

Vierailija
2/5 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa oleminen ei ainakaan ratkaise mitään, joten on se vähän pelkurimaista.

Asioita voi sanoa todella monella tavalla, kerro mikä sinun mielestäsi on ongelma ja me yritetään auttaa sua tuomaan se esiin rakentavalla tavalla, josta ei kukaan voi suuttua.

Myös se on rakentava mielipide että koet kaikissa olevan vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niitä muita kaivelee? Onko se että esimies on uusi? Muuttiko se vanhan tykätyn pomojen tapoja toimia ja nyt muutosvastaisuus jyllää työntekijöissä?

Mistä ne muut sitä esimiestä syyttää, nähdäänkö itsessä vikaa?

Vierailija
4/5 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan yllä esitettyä, eli a) kannattaa avata suu b) kertoa mikä tökkii ja c) ehdottaa korjaavia toimenpiteitä. Ei siis riitä että sanoo että "ilmapiiri on huono koska meillä on uusi esimies" -> vaan pitää osata eritellä edes alustavasti että MIKSI osa porukasta on sitä mieltä että esimiehen vaihdos on aiheuttanut ilmapiirin huonontumisen, eli onko vika kommunikaatiossa, luottamuksessa työntekijöihin, työnjaon epäselvyydessä, epätasa-arvoisessa kohtelussa, ylipäätään siitä että "joku asia" muuttui ja on nyt eri lailla kuin ennen, onko työyhteisössä tapana jurnuttaa selän takana eikä ottaa asioita puheeksi, onko työhteisössä kykyä nimetä ongelmakohtia JA työstää niihin ratkaisuja jne. Te kaikki olette yhdessä vastuussa työssä viihtymisestä ja työpaikan toimivuudesta.

Vierailija
5/5 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän mainiosti, miksi ap ei halua vatvoa asiaa. Yleensä "rakentava palaute" johtaa kumminkin siihen, että pomo alkaa karsastaa palautteen antajaa ja kääntää palautteen muutosvastarinnaksi ja henkilökohtaisiksi puutteiksi.

Ja kun tätä jatkuu tarpeeksi kauan, ei jaksa enää kiinnostua ja nähdä vaivaa. Yksi paskanmaku, sanooko jotain vai ei, mikään ei silti muutu.

Itselläni on tämä fiilis nykyään. 

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän