Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikat painuvat piiloon

Vierailija
29.08.2015 |

Taloussanomien uutisen mukaan: "Arviolta jopa 80 prosenttia ei tule koskaan julkiseen hakuun työvoimahallinnon hakupalveluun tai muille avoimille hakupaikoille. Luku perustuu rekrytointi- ja henkilöstöhallinnon alan yleiseen arvioon, mutta vaihtelee aloittain."

 

Jos on oikean suuntainen tuo arvio että 80% työpaikoista on piilopaikkoja, niin ei ole taas paljoa järkeä touhussa kun maassa on satoja tuhansia työttömiä. Pelkästään mollin sivuilla on rapiat 13000 työpaikkailmoitusta ja jos heitetään että muilla kanavilla ilmoitetaan esim. 5000 niin avoimia työpaikkoja olisi noin 90000.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2015/08/29/valtavasti-hakijoita-tyopaikat-painuvat-piiloon/201511072/139

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne tule kun pitää virallisesti olla joku työpaikka avoinna ja ei sinne haluta palkata ektään oikealla palkalla. Ottavat sitten vuokratyöfirmasta hetkellisesti jonkun tekemään muutaman tunnin jutun ja sama ralli jatkuu. 

Vierailija
2/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana muutamassa rekrytoinnissa, enkä iki maailmassa laittaisi mitään julkista ilmoitusta mihinkään. Sitä hakemustulvaa ei kuitenkaan kukaan ehtisi lukea lävitse. Puhelinnumeroa ei firma oikein voi salata, ja voinette arvata minkälainen soittelu sen ilmoituksen laittamisen jälkeen alkaa.

Fiksuinta on hoitaa homma matalalla profiililla epävirallisten kanavien kautta. Pääsee vähemmällä, ja ehtii tehdä muutakin seuraavien viikkojen aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiseen hakuun ei uskalla työpaikasta ilmoitta kun tulee sitä roskaväkeä eikä Kelan työttömillä yksin kertaisesti tee mitään ja nyt on kova työvoimapula kun osaavia ihmisiä ei löydy mistään ja Aika harvasta nuoresta on enää tänä päivänä töihin

Vierailija
4/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:31"]

Olen ollut mukana muutamassa rekrytoinnissa, enkä iki maailmassa laittaisi mitään julkista ilmoitusta mihinkään. Sitä hakemustulvaa ei kuitenkaan kukaan ehtisi lukea lävitse. Puhelinnumeroa ei firma oikein voi salata, ja voinette arvata minkälainen soittelu sen ilmoituksen laittamisen jälkeen alkaa.

Fiksuinta on hoitaa homma matalalla profiililla epävirallisten kanavien kautta. Pääsee vähemmällä, ja ehtii tehdä muutakin seuraavien viikkojen aikana. 

[/quote]

Eihän tuossa ola paljoa järkeä.

Vierailija
5/13 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:07"]

Julkiseen hakuun ei uskalla työpaikasta ilmoitta kun tulee sitä roskaväkeä eikä Kelan työttömillä yksin kertaisesti tee mitään ja nyt on kova työvoimapula kun osaavia ihmisiä ei löydy mistään ja Aika harvasta nuoresta on enää tänä päivänä töihin

[/quote]

Tuossakaan ei ola mitään järkeä.

Vierailija
6/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä kukaan enää löytää töitä, kun kaikki duunit pimeessä haussa tai saadaan tyyliin suhteilla? :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:07"]Julkiseen hakuun ei uskalla työpaikasta ilmoitta kun tulee sitä roskaväkeä eikä Kelan työttömillä yksin kertaisesti tee mitään ja nyt on kova työvoimapula kun osaavia ihmisiä ei löydy mistään ja Aika harvasta nuoresta on enää tänä päivänä töihin
[/quote]

Mä olen työtön äidinkielen opettaja. Voisin auttaa sua sun ongelmassa.

Vierailija
8/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siellä työnhakijoissa paljon niitäkin jotka ei halua töihin ja sitten pakotettuina laittavat hakemusta, että saavat vielä jatkossa korvauksen. Näitä hakemuksia, kun pukkaa nii ei paljon naurata. Toinen on se, että työt ei kelpaa, jos ei samantien saa isoa palkkaa, että päivärahat ei mene miinukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, että aika moni yrittäjä valittelee että ei löydy työntekijöitä ja se valitus tulee yllätyksenä, kun en ole tiennyt että edes hakevat työntekijöitä. Mahtaisiko hakutavassa olla jotain vikaa? Julkinen haku tuntuu olevan vähän liian vaativaa pienelle yrittäjälle.

Vierailija
10/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:29"]

Jos on oikean suuntainen tuo arvio että 80% työpaikoista on piilopaikkoja, niin ei ole taas paljoa järkeä touhussa kun maassa on satoja tuhansia työttömiä. Pelkästään mollin sivuilla on rapiat 13000 työpaikkailmoitusta ja jos heitetään että muilla kanavilla ilmoitetaan esim. 5000 niin avoimia työpaikkoja olisi noin 90000.

[/quote]Toivottavasti oma työllistymisesi ei ole laskentotaidoista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on löydetty nettiin tekemäni CV:n kautta nykyiseen työpaikkaani. Itse asiassa sain kaksi asiallista tarjousta ja kaksi linkkivinkkiä yrityksen omille sivuille siellä avoinna olleeseen työpaikkaan ko. työpaikan ilmeisesti rekrytointivastaavilta, jotka eivät olleet rekrytoijia, vaan jotain pomoja ko. yrityksissä. Nämä kaksi linkkiä olivat kuitenkin siihen aikaan minulle liian vaativan oloisia paikkoja, toinen olisi sitä yhä, mutta toiseen uskoisin jo pystyväni. Näitä paikkoja, joihin tuli linkit, ei ollut muualla auki. Oma pomoni oli netistä käynyt etsimässä muutaman sopivan ja lopulta minä olin ainoa, kenet kutsui haastatteluun. Hän juuri sanoi, ettei heillä pienessä yrityksessä ole aikaa käydä satoja hakemuksia läpi. Hänellä oli joku yrityskummi apunaan, joka oli myös haastattelussa mukana. Terkkuja tutuille! Eli minä olen saanut piilotyöpaikan, ilman suhteita tai ilman omatoimista suoraa hakemusta. 

Vierailija
12/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä olen ihmetellyt ettei työkkärissä ole aktiivista työnvälitystä piilotyöpaikkoihin. Että kyselisivät firmoilta rekrytointitarpeesta ja sitten etsivät sopivia kandidaatteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne nyt painuvat piiloon, kun nehän on painuneet jo aikoja sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän