Naisten välisestä kommunikaatiosta
Olen aina ihmetellyt, miksi suurin osa naisista pohjaa kommunikaationsa johonkin ongelmaan.
Puheenaiheet ja näkökulmat ovat aina negatiivisia ja "jossain on ongelma", jota sitten ruoditaan ompelukerhoissa. Mikä tää juttu oikein on? Miksei voisi asioita lähestyä positiivisen kautta? Olisi paljon helpompaa kaikille.
Osaatteko ottaa kantaa?
Kommentit (16)
Tahdot siis sanoa, että naisten aivot ovat vielä kivikaudella?
O.o
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:18"]
Eläminen on ollut naiselle suuren osan aikaa aina vaarallista fyysisesti heikkona ja sosiaalisesti alistettuna. Naiset myös muistavat miehiä tarkemmin ne tilanteet, joissa oli korkea stressitila. Tähän kontekstiin suhteuttaen en pidä sitä lainkaan yllättävänä, että suurella osalla puheenaiheet kiertyvät negatiivisten asioiden puimiseen.
[/quote]Entäs miksi naiset haukkuvat kauniimpia, nuorempia, laihempia, varakkaampia ja ihanampia naisia joukkoina? Haluavat alistaa toisia naisia?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:18"]
Eläminen on ollut naiselle suuren osan aikaa aina vaarallista fyysisesti heikkona ja sosiaalisesti alistettuna. Naiset myös muistavat miehiä tarkemmin ne tilanteet, joissa oli korkea stressitila. Tähän kontekstiin suhteuttaen en pidä sitä lainkaan yllättävänä, että suurella osalla puheenaiheet kiertyvät negatiivisten asioiden puimiseen.
[/quote]Naurettava selitys. Suomalainen nainen ja länsimaalainen muutenkin on yksi maapallon etuoikeutetuimmista ihmisryhmistä. Tuo selitys ehkä pätisi johonkin köyhään Afrikan maahan, mutta Suomessa naiset ovat kyllä syntyneet hopealusikka perseessä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:28"]Tahdot siis sanoa, että naisten aivot ovat vielä kivikaudella?
O.o
[/quote]
Kyllä ne miestenkin aivot ovat vielä siellä savannielämätasolla. Oman joukkueen häviö jääkiekossa on yhtä karmea pettymys, kuin jos metsästysretkeltä joutuisi palaamaan ilman saalista.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:32"]
Kyllä ne miestenkin aivot ovat vielä siellä savannielämätasolla. Oman joukkueen häviö jääkiekossa on yhtä karmea pettymys, kuin jos metsästysretkeltä joutuisi palaamaan ilman saalista.
[/quote]
Pitää kyllä olla todellakin luolamiestasolla, jos jääkiekko tai jalkapallo kiinnostaa.
Ainakin yhteisen tuttavapiirin sosiaalisissa ympyröissä joutuu välillä pohtimaan kielteisen kautta. Jos joku nainen ei pidä toisesta, alkaa järjetön taktikointi ja piiloilkeilykampanja. Esim. jos sinulla on ylläsi vihreä tunika, tuo ilkeilijä sanoo v-mäisen tekohymyn kera "onpa kiva paita, minä ostin tuollaisen jo viime vuonna alesta, mutta enpä ole viitsinyt käyttää". Ilkeilijä myös levittelee kavereillesi sinusta juttuja, jotka ovat uskottavan kuuloisia, mutta eivät tosia, ja vääristelee sanomisiasi muille. Valheiden oikominen sitten jälkeenpäin on monimutkaista ja hankalaa.
Miksi tollaseen pitää käyttää energiaa? Eihän moinen käytös varsinaisesti edistä yhtään mitään?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:42"]
Ainakin yhteisen tuttavapiirin sosiaalisissa ympyröissä joutuu välillä pohtimaan kielteisen kautta. Jos joku nainen ei pidä toisesta, alkaa järjetön taktikointi ja piiloilkeilykampanja. Esim. jos sinulla on ylläsi vihreä tunika, tuo ilkeilijä sanoo v-mäisen tekohymyn kera "onpa kiva paita, minä ostin tuollaisen jo viime vuonna alesta, mutta enpä ole viitsinyt käyttää". Ilkeilijä myös levittelee kavereillesi sinusta juttuja, jotka ovat uskottavan kuuloisia, mutta eivät tosia, ja vääristelee sanomisiasi muille. Valheiden oikominen sitten jälkeenpäin on monimutkaista ja hankalaa.
[/quote]
Tuollaiset kuvailemasi naiset ovat yksiä *piip* *piip*, anteeksi kielenkäyttöni. :) Eikö tulekin vastustamaton halu hieroa tuollaisen naisen valheellista naamaa niskaotteella paskaan?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:07"]
Tuollaiset kuvailemasi naiset ovat yksiä *piip* *piip*, anteeksi kielenkäyttöni. :) Eikö tulekin vastustamaton halu hieroa tuollaisen naisen valheellista naamaa niskaotteella paskaan?
[/quote]
Ei. Tekee mieli vain välttää tekemisissä olemista moisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:18"]
Eläminen on ollut naiselle suuren osan aikaa aina vaarallista fyysisesti heikkona ja sosiaalisesti alistettuna. Naiset myös muistavat miehiä tarkemmin ne tilanteet, joissa oli korkea stressitila. Tähän kontekstiin suhteuttaen en pidä sitä lainkaan yllättävänä, että suurella osalla puheenaiheet kiertyvät negatiivisten asioiden puimiseen.
[/quote]Entäs miksi naiset haukkuvat kauniimpia, nuorempia, laihempia, varakkaampia ja ihanampia naisia joukkoina? Haluavat alistaa toisia naisia?
[/quote]
Missä näin tapahtuu? Olen 49-vuotias, enkä ole koskaan tuollaiseen joukkohaukkumiseen törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:28"]Tahdot siis sanoa, että naisten aivot ovat vielä kivikaudella?
O.o
[/quote]
Ihmislaji on aikalailla samanlainen kuin kivikaudella. Hui.
[/quote]Naurettava selitys. Suomalainen nainen ja länsimaalainen muutenkin on yksi maapallon etuoikeutetuimmista ihmisryhmistä. Tuo selitys ehkä pätisi johonkin köyhään Afrikan maahan, mutta Suomessa naiset ovat kyllä syntyneet hopealusikka perseessä.
[/quote]
Ei evoluutio toimi noin. Lajin ominaisuudet ei muutu siitä missä syntyy.
No juu. Akkaporukassa joku alkaa aina puhumaan ongelmista, ja sitten se tarttuu minuunkin. Jos joku höpöttelee parisuhdeongelmistaan, niin minulla on taipumus alkaa katsomaan omaakin parisuhdetta jotenkin kriittisesti, vaikka tilanne ei olisi edes paha.
Joskus ongelmista puhuminen helpottaa, mutta toisinaan se tuntuu vain pahentavan tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:42"]
Ainakin yhteisen tuttavapiirin sosiaalisissa ympyröissä joutuu välillä pohtimaan kielteisen kautta. Jos joku nainen ei pidä toisesta, alkaa järjetön taktikointi ja piiloilkeilykampanja. Esim. jos sinulla on ylläsi vihreä tunika, tuo ilkeilijä sanoo v-mäisen tekohymyn kera "onpa kiva paita, minä ostin tuollaisen jo viime vuonna alesta, mutta enpä ole viitsinyt käyttää". Ilkeilijä myös levittelee kavereillesi sinusta juttuja, jotka ovat uskottavan kuuloisia, mutta eivät tosia, ja vääristelee sanomisiasi muille. Valheiden oikominen sitten jälkeenpäin on monimutkaista ja hankalaa.
[/quote]
Tuollaiset kuvailemasi naiset ovat yksiä *piip* *piip*, anteeksi kielenkäyttöni. :) Eikö tulekin vastustamaton halu hieroa tuollaisen naisen valheellista naamaa niskaotteella paskaan?
[/quote]
Sanos muuta. Naisissa on hirveän paljon supermulkkuja.
Naiset tykkää puhua myös ihmisistä paskaa selän takana, jota olen koko ikäni joutunut kuuntelemaan, kasvotusten ollaan kuitenkin ihan eri pataa. Sellasta kaksnaamasta kyräilyä. Ja jotkut ukot näin myös tekee ja ei kaikki naiset tee, mutta on toi suht yleistä naisten keskuudessa, pahimpia on ne naiset jotka levittää valheellisia juoruja toisista, yrittää pilata toisten maineen.
Eläminen on ollut naiselle suuren osan aikaa aina vaarallista fyysisesti heikkona ja sosiaalisesti alistettuna. Naiset myös muistavat miehiä tarkemmin ne tilanteet, joissa oli korkea stressitila. Tähän kontekstiin suhteuttaen en pidä sitä lainkaan yllättävänä, että suurella osalla puheenaiheet kiertyvät negatiivisten asioiden puimiseen.