Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehto! Miten sun käy jos eroatte?

Vierailija
12.01.2011 |

Aiotko sinnitellä vuosikausia avioliitossa että saat jotain höytyä,kun alle vuoden kestävä liitto ei sitä enää suo,vaan pitää olla naimisissa vähintään viisi vuotta jotta liitosta voi jotain hyötyä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta olen :)

Vierailija
2/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lähtökohta avioehdossa on että se pitää erotilanteessa eikä sen kohtuullistaminen ihan niin yksinkertaisesti käy.



Ja miksi avioliitosta pitäisi erotilanteessa jotenkin hyötyä? Ei siinä varmaan mitään voittajia ikinä ole, millään tavalla mitattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rupsahda tai liho!

Vierailija
4/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Ja mä pistin jo eropaperit vetämään! Ei voi olla totta, just mun tuuria.

Vierailija
5/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan pitää sijoituasunnot, kesämökin, metsäpalstan ja auton. Lisäksi saan mieheltä työssäollessani noin 500 e/kk (sidottu indeksiin) ja eläkkeele jäädessäni miehen säästämän lisäeläkkeen käyttööni. Näin meillä on avioehdossa sovittu.

Vierailija
6/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mitenkään erityisesti käy, jompi kumpi jää lasten kanssa nykyiseen taloon ja toinen joutuu ostamaan itselleen uuden kodin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki mitä omistamme on yhdessä hankittu ja talo sekä velka siitä ovat yhteisiä.



Sen sijaan molempien vanhemmat ovat testamenteissaan sulkeneet perillistensä aviopuolisot avio-oikeuden ulkopuolelle heiltä perityn omaisuuden suhteen joka on minusta fair play.

Vierailija
8/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tullut tehtyä, kun naimisiin menimme, koska molemmat olimme tyhjätaskuisia opiskelijoita. Ei ollut rahaa eikä omaisuutta kummallakaan, eli kaikki omaisuus, mitä eron tullessa olisi kummalla tahansa meistä, on hankittu yhdessä ja/tai toisen kustannuksella. Jos miehellä on säästöjä tai sijoituksia, se johtuu vain siitä, että minä olen ollut kotona hoitamassa lapsia ja hänellä on ollut enemmän aikaa ja mahdollisuuksia tienata töissä. Toisaalta jos mulla sattuisikin olemaan jotakin omaisuutta enemmän kuin miehellä, sekin johtuisi pelkästään siitä, että mies on joustanut, hoitanut lapsia ja tehnyt kotitöitä, jotta mä olen voinut tehdä töitä ja tienata. Näin ollen olisi käsittääkseni ihan reilu veto, että omaisuus jaettaisiin tasan eron tullessa.



Mulle ei myöskään ole tulossa minkäänlaisia perintöjä sen enempää isovanhemmiltani kuin omiltakaan vanhemmiltani. Toinen mummoistani muutti viimeisiksi vuosikseen asumaan palvelu-/hoitokotiin ihan vain siksi, että saa loputkin rahansa tuhlattua ennen kuolemaansa, jottei isäni, hänen ainoa lapsensa, pääse niitä tuhlaamaan. Toinen mummoni puolestaan on viime vuosina myynyt kaiken omaisuutensa ja muuttanut tätini luokse asumaan pyrkien nyt nollaamaan tilinsä ja rahavaransa täysin (on jakanut avokätisiä lahjoituksia niin tädilleni, lapsenlapsilleen, lapsenlapsenlapsilleen kuin erilaisille järjestöillekin) pyrkien näin välttämään jaettavan perinnön jäämistä. Hänellä on kaksi lasta, joille hän ei halua rahaa jättää, koska tietää, ettei siitä hyvä seuraa (juoppoja ja narkomaaneja ovat). Eli ei mitään pelkoa, että joutuisin jotain omaisuutta erossa miehelleni jakamaan. Mies tosin saattaa vanhemmiltaan jotain saadakin, mutta uskoisin appivanhempien olevan niin viisaita, että ovat testamentilla omaisuutensa suojanneet. Eikä minua toisaalta kiinnostakaan mikään Kuusamon perämettässä sijaitseva mökkipahanen, en jaksa uskoa lähtisin siitä tappelemaan edes eron kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan aloitimme tyhjästä, kaikki isompi on ostettu yhteisiin nimiin, erossa omaisuus menisi puoliksi, mikä on ihan ok.

Vierailija
10/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksena, että en tiedä miehen vanhempien testamentista. Appi jokunen vuosi sitten otti kierroksia kun kuuli, että vanhemmillani oli testamentissa lasten puolisoiden avio-oikeuden poistava lauseke. Julisti, että heidän täytyy tehdä samoin, tarkoituksena ihan puhtaasti loukata. Mutta ainakaan minä en heiltä mitään ole haluamassa.

Meillä ei ole avioehtoa koska kaikki mitä omistamme on yhdessä hankittu ja talo sekä velka siitä ovat yhteisiä.

Sen sijaan molempien vanhemmat ovat testamenteissaan sulkeneet perillistensä aviopuolisot avio-oikeuden ulkopuolelle heiltä perityn omaisuuden suhteen joka on minusta fair play.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omaisuutta kun taas miehellä on :)



Kukaan ei varmastikaan usko, että avioehto oli minun idea :)

Vierailija
12/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo laki takaa meille sen mitä haluammekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan ei ole henkilökohtaista varallisuutta.

Ei tarvita avioehtoa.

Vierailija
14/14 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin varakas, joten mun ei käy kuinkaan jos sattuu joskus ero tulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi