Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ihminen haista, jos käy 5-7 kertaa viikossa suihkussa?

Vierailija
02.05.2014 |

Eli joka päivä tai ehkä joskus 5-6pvänä? Ja pesee normaalisti pyykkiä ja vaihtaa alusvaatteita ja juo vettä (neutralisoi hikeä ja virtsaa ja hajuja) ja pitää huolen alapään pH:sta. Ja siivoaa kotiaan muutaman kerran kuussa että ei pitäisi hajuja tarttuja. Voiko haista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi haista. Joissain ihmisissä on vaan voimakas ominaishaju. Tai joku sairaus miksi haisee.

Vierailija
2/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt puhutaan ihan normaalista ihmisestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:13"]

No jos nyt puhutaan ihan normaalista ihmisestä

[/quote]

 

Ominaishaju on ihan normaalia. Henkikin voi haista vaikka kuinka pesee hampaat.

Vierailija
4/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
5/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa kotiaan muutaman kerran kuukaudessa? MUUTAMAN KERRAN KUUKAUDESSA?

Vierailija
6/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan VARMASTI haisee, jos ei JOKA aamu siis JOKA aamu pese kuitenkin kainaloitaan ja alapäätään. Itse jos en käy aamulla kokosuihkussa, pesen AINA siis AINA kainalot (ja samalla rinnanaluset ja dekoltee-alueen) lavuaarin yllä sekä bidee-suihkulla alapesu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:15"]Siivoaa kotiaan muutaman kerran kuukaudessa? MUUTAMAN KERRAN KUUKAUDESSA?

[/quote]

No eikun joka päivä kuuraa lattiasta kattoon? Eikö viikkosiivous riitä? Tsiisus

Vierailija
8/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:15"]Siivoaa kotiaan muutaman kerran kuukaudessa? MUUTAMAN KERRAN KUUKAUDESSA?

[/quote]

 

No eikun joka päivä kuuraa lattiasta kattoon? Eikö viikkosiivous riitä? Tsiisus

[/quote]

Niin, vaihtoehdothan ovatkin joka päivä lattiasta kattoon tai vain muutaman kerran kuukaudessa.  (Tervettä) välimuotoa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse esim. haisisin hieltä jo puolen päivän jälkeen vaik aamulla olisin käynyt suihkussa, jos en käyttäisi dödöä. Joten tottakai voi haista.

Vierailija
10/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekokuitua päälle ja pyörällä töihin niin.haisee jo parin tunnin päästä kainalot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haista. Itse haisen omituiselle, vaikka käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja pesen hampaat aamuin illoin. Kotini on puhdas, samoin käytän vain puhtaita ja pestyjä vaatteita. En tiedä mikä minussa "tuoksuu", asiaa on myös tutkittu eikä sille ole löytynyt selitystä. Ainoa hetki milloinka huomasin hajun hieman vähentyneen, oli kun söin kortisonikuurin. Mutta erikoinen ominaishajuni palasi tuon kuurin loputtua. 

Vierailija
12/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:26"]Voi haista. Itse haisen omituiselle, vaikka käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja pesen hampaat aamuin illoin. Kotini on puhdas, samoin käytän vain puhtaita ja pestyjä vaatteita. En tiedä mikä minussa "tuoksuu", asiaa on myös tutkittu eikä sille ole löytynyt selitystä. Ainoa hetki milloinka huomasin hajun hieman vähentyneen, oli kun söin kortisonikuurin. Mutta erikoinen ominaishajuni palasi tuon kuurin loputtua. 

[/quote]

Jos olisi ominaishaju niin ei sitä haistaisi itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinpa on pieni tuo oma maailmasi, kun tuollaisia asioita mietit ja täällä kyselet. Jokaisella ihmisellä on ominaishajunsa, lääkkeitä käyttävä henkilökin on normaali ihminen, vaatteissä saattaa olla materiaalia joka antaa oman hajunsa. Ilmeisesti olet itse täydellinen. Hah sulle!

Vierailija
14/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mun veli tosin ei siivoa kovin paljon, mutta vaihtaa vaatteita usein ja käy päivittäin suihkussa. Hänellä on tämä kuulemma "keksitty" adhd. Hän hikoilee aivan älyttömästi, kuulemma kova aineenvaihdunta on yksi adhd:n oire. Käyttää myös saippuaa ja pesee pyyhkeet. Mutta sille hikoilulle ei voi mitään, tosin laihduttaa voisi, se voisi auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka fyysinen työ > varmasti haisee hiki ennen pitkää.

Erinäiset ruoka-aineet aiheuttavat hajua > valkosipuli löyhkää erittäin vahvasti, varsinkin jos on nautittu runsaahkosti alkoholia

Paastossa kuona-aineet lähtevät liikkeelle > kyllä haisee, jopa ihon läpi

Vierailija
16/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean dödön valinta on tärkeää. Markettien hajustetut liirumlaarumdeodorantit ei paljon auta joillakin vaikka kuinka peseytyy. Itse jouduin ennen ostamaan aina apteekista kallista antiperspiranttia, mutta nykyisin on jo  tarjolla päivittäiskaupoissakin hajusteettomia/herkän ihon tuotesarjoja joissa tehokkaita rolloneja. LV esim on tosi hyvä. Sillä pärjää koko päivän meikäläisenkin kaltainen haisuli. En polta ja ruokavalio on mitä terveellisin; joillain vaan on kovin tujut tuoksut luonnostaan.

PS. Kainalokarvat kannattaa tietysti sheivata!

 

Eli siis voi haista vaikka peseytyisi  jopa aamuin illoin.

Vierailija
17/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken jo mainitun lisäksi voi, jos asunto on esimerkiksi homeinen, silloin haisee niin vaatteet kuin ihokin, kokemusta asiasta :(

Vierailija
18/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:15"]

Siivoaa kotiaan muutaman kerran kuukaudessa? MUUTAMAN KERRAN KUUKAUDESSA?

[/quote]

 

Minäkin ihmettelin että joku voi siivota noin usein. Kyllä muutama kerta VUODESSA riittää.