Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtion virastojen palvelun laatu on romahtanut

Vierailija
02.05.2014 |

Kävin jokin aika sitten lupavirastossa.  Ovella oli kolme haukottelevaa vartijaa ja viraston asiakaspalvelussa kaksi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei enää ole töissä kuin 5 ihmistä, kaikki asiat hoituu verkossa.

Vierailija
2/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo palvelujen verkkoon siirtäminen ei ole hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästöt ovat uudistuksen perusteena, niin mun mielestä silloin säästetään väärästä päästä. Mainitsemassani esimerkissä on jotenkin absurdin oloista, kun ulko-ovella kolme ihmistä haukottelee ja asiakaspalvelussa toistakymmentä ihmistä jonottaa palvelua, mutta liki mitään ei tapahdu.

Vierailija
4/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut valtionhallinnon säästöistä?

Vierailija
5/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä pahinta. Kun olet sen ensimmäisen tunnin vuoroasi odottanut, niin juuri kun seuraavaksi olisi sinun numero niin työntekjä lähtee tauolle.

Vierailija
6/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaisten peruspalvelujen olisi hyvä olla kunnossa, koska niitä tarvitsee kukin kansalainen. Ennemmin säästää jostakin toisesta kohteesta kuin välttämättömistä palveluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voi tehdä kantelun siitä että jonot on aivan liian pitkät?

Vierailija
8/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa ainakin palvelu on nopeutunut muutaman vuoden takaisesta. Asumistukipäätöksen saa viikossa, kun ennen meni kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun virkailija lopuksi kertoi anomukseni olevan talossa puolitoista viikkoa käsittelyssä ja sen jälkeen vielä pari viikkoa toisaalla.

Vierailija
10/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt on mennyt se parku läpi että säästetään "valtion turhista paperinpyörittäjistä".

 

Vartijoita pitää lisätä luultavasti sen vuoksi, että pitkät jonot ja vähäinen palvelu tekevät asiakkaat aggressiivisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt on mennyt se parku läpi että säästetään "valtion turhista paperinpyörittäjistä".

 

Vartijoita pitää lisätä luultavasti sen vuoksi, että pitkät jonot ja vähäinen palvelu tekevät asiakkaat aggressiivisiksi.

Vierailija
12/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Suattaahan se noinkin olla, mutta eikö virkailija voisi tehdä sen päätöksen eikä enää tarvitsisi anomuksen seista pinossa saati toisen työntekijän käsitellä? Siinä sitä säästöä tulisi eikä siinä, että palvelu siirretään internettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijan pitää ehtiä palvella ne jonossa olevat asiakkaat, ja päätöstä odottavia hakemuksia on kertynyt jossain vaiheessa toiseen jonoon, eli ne on käsiteltävä ensin.

 

Päätösten teko on joskus aikaa vievää hommaa, koska päätöksessä usein tarvitaan taustatietojen tarkistusta ja harkintaa. Kaipa viranomaiset pyrkivät myös tarkkuuteen ettei tulisi vääriä päätöksiä, joiden purkamisessa taas kuluu aikaa. 

Vierailija
14/14 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Juu, toki ymmärrän tuon seikan harkinnanvaraisissa päätöksissä, mutta kyllä jotkut päätökset luulisi olevan itsestäänselviä ja niissä voisi olla erilainen käytöntö eikä jäykkää ja byrokraattista käsittelyä.