Milloinkahan tulee vihdoin maksuton lasten päivähoito Suomeen?
Näin vaalien alla tuli vaan mieleen-
400 e/ kk ovat nuo kahden lapsen kunnalliset päivähoitomaksut perheessämme-
liikaa mielestäni...
Kommentit (8)
sittenhän se on varsinainen lottovoitto äitiyslomalaisille! Eikun esikoinen hoitoon ja itse syljeskellään kattoon sillä aikaa, mitä nyt välillä vähän imetellään ja roikutaan netissä.
Ei tule koskaan. Ja erittäin hyvä niin. Tiedoksi aapeelle, että 200 euroa lapsesta kuussa kattaa vain murto-osan lapsen hoitokustannuksista. Loppu katetaan verovaroin. Verot tulevat muutenkin nousemaan, kun väestö ikääntyy ja tarvitaan lisää rahaa eläkkeisiin ja vanhustenhoitoon.
... mutta kun jo 5 h esiopetus ja peruskoulu ja ammatilliset oppilaitoksetkin ovat maksuttomia...
T. ap
Sitten voit täällä ruikuttaa 5 prossaa kovemapaa tuloverotusta.
kun me kotona lapsemme hoitavat saamme vastaavan hyvityksen rahana.
Meillä ei kumpikaan lapsi mene koskaan päiväkotiin.
- joku antaa tonttimaat ilmaiseksi
- joku tekee rakennuslupakuvat ilmaiseksi
- joku antaa ilmaiseksi päiväkodin rakennustarvikkeet
- joku rakentaa päiväkodit ilmaiseksi
- joku kalustaa päiväkodit ilmaiseksi
- joku antaa leikkitelineet ja tarvikkeet pihalle ilmaiseksi
- joku suunnittelee toiminnan ilmaiseksi
- joku vakuuttaa päiväkodin ja lapset ilmaiseksi
- joku lahjoittaa ruuat ilmaiseksi
- joku tekee ruuat sinne ilmaiseksi
- joku lahjoittaa siivoustarvikkeet sinne ilmaiseksi
- joku siivoaa siellä ilmaiseksi
- joku johtaa toimintaa illmaiseksi
- joku hoitaa lapset ilmaiseksi
Sitten.
Ei kaikkea tarvitse ilmaiseksi saada.